Den bider! :-(
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 10:07

Hejsa

Mis er begyndt at bide i mig om aftenen/natten.

Har jeg været ude af sengen, og kravler i den igen, spæner han op og smider
sig lige midt på sengen. Vi nusser og hygger lidt, det er også helt ok. Men
når jeg så beslutter, at nu kan det være nok, så bider han! Kan han komme
til det, så bider han i mine ankler. Han napper ikke kun. Han bider, ikke så
der går hul, men der er tandaftryk i huden bag efter...

Jeg taler med store bogstaver til ham, og drøner ham ned fra sengen. Af og
til angriber han mig så igen.

Når han så har fattet, at han ikke er velkommen når han er sådan, bliver han
nede til jeg er faldet i søvn, hvorpå han lister op til mig, og er sååååå
søøøød og dejlig.

Er det en magtkamp, han har kørende? Hvordan løser jeg det? Jeg har prøvet
(igennem lang tid) at give ham en bamse at rase ud på, når han bider mig,
men to sekunder efter sidder han i armen eller anklen på mig igen.

Om dagen er der absolut ingen problemer med ham.

Han er knap 1½ år, kastreret og indekat.

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 10:12

> Om dagen er der absolut ingen problemer med ham.
>
> Han er knap 1½ år, kastreret og indekat.

Hm... mon ikke han tænker FEDT - mor er endelig vågen på det rigtige
tidspunkt, så skal der leges igennem? Mine tager nogen gevaldige galopture
op og ned af trappen og leger brydekamp midt om natten. Midnat og kl. 4-5 er
populære legetidspunkter. Om dagen tøffer de bare rundt eller ligger og
snorkbobler. (De er alle 3 jævnaldrende med din)

Du må bare blive ved med at fortælle ham, at det gider du altså ikke.

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 10:33

Pia J wrote:

> [...]
> Midnat og kl. 4-5 er populære legetidspunkter. Om dagen tøffer de
> bare rundt eller ligger og snorkbobler. (De er alle 3 jævnaldrende

Han er vildt aktiv både dag og nat

Det er som om han ikke vil godtage at jeg siger stop, og så bider han.

> Du må bare blive ved med at fortælle ham, at det gider du altså ikke.

Ja. Før eller siden fatter han vel, at det gælder HVER nat

En løsning ville jo være, at han ikke havde adgang til soveværelset. Det er
blot en lille smule umuligt i en 1-værelses lejlighed *s*

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 10:37

> Det er som om han ikke vil godtage at jeg siger stop, og så bider han.

Vores har ikke adgang til soveværelset - jeg orker nemlig ikke at få vasket
pandehår den halve nat!

Istedet for at jage ham væk, som han muligvis synes er skideskægt, har du så
prøvet at tage ham blidt i nakkeskindet og sige ARH! - lige holde ham et par
sekunder, han burde ligesom opgive og slappe af i kroppen mens du holder.
(ikke noget med at løfte eller ruske - bare holde fast). Så slipper du,
kæler - og begynder han igen, samme tur. Vi har en kat som nogen gange går
fuldstændig i selvsving når vi kæler med hende og bider, kradser og gnubber
sig op af os og bliver helt vild i øjnene, maser sig ind under vores
armhuler og holder fast med kløerne, bindegal. Det eneste som hjælper er
nakkegrebet, SÅERDETGODT og hænderne om på ryggen og ignorer hende. Efter en
stund er hun faldet ned på jorden så man kan ae hende igen.

Du kan også prøve at ignorere ham totalt når du går i seng igen, altså ikke
noget kæleri, selvom det er hyggeligt. Ryggen til og lad som om han ikke er
der (med mindre han bider selvfølgelig)

:Pia

Fra : Kate

Dato : 03-10-03 20:29

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Ryggen til og lad som om han ikke er der

Det er den kur jeg har gang i med Johan iøjeblikket. Han har, 13 år
gammel, fundet ud af at han skal voldnusses lige efter lyset er
slukket. Fint nok, det gør vi så, men han går også totalt i selvsving
og lægger sig ovenpå mit ansigt, bider og er bare ulidelig. Så når jeg
mener det er nok, nemlig når han bider eller kaster sig på mit ansigt
så vender jeg ryggen til ham. Efter nogle minutter lægger han sig så
til at sove.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-10-03 10:50

"Tina" <wunjo(snabel-a)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Om dagen er der absolut ingen problemer med ham.
>
> Han er knap 1½ år, kastreret og indekat.

Hej Tina.

Ja, det er bare så irriterende, når de skal bide !

Jeg har dog fundet en metode, der virker ret godt. Hver gang kræet begynder
at bide, så vender jeg ryggen til ham eller går min vej. Med andre ord: jeg
ignorerer ham fuldstændig! Jeg hverken råber eller skælder ud, jeg går bare
min vej. Det kræver selvfølgelig lidt tålmodighed, men det virker! Det sker
dog stadig, at han "glemmer" at man ikke skal bide, men det er blevet MEGET
bedre. For det er altså ikke særlig sjovt at blive afvist og ignoreret .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 15:11

Helle Frederiksen wrote:
> [...]

> man ikke skal bide, men det er blevet MEGET bedre. For det er altså
> ikke særlig sjovt at blive afvist og ignoreret .

Hej Helle

Det har jeg også prøvet. Han stormer bare efter mig, og sætter gebisset i
mine ankler

Jeg hverken råber eller "skælder ud". Jeg taler hårdt til ham: "SÅ stopper
du!!" - hvorpå jeg flytter ham væk fra sengen. Nogle gange skal han kun have
det at vide én gang, andre gange angriber han mig. Angriber han mig, bliver
jeg ved, til han bliver på gulvet. Når jeg så sover, efter at han har været
rigtig styg, kommer han op til mig, og er jordens dejligste kat.

Vand, høje lyde og andre "opdragelsesmetoder" preller fuldstændig af på min
kat, som vand på en gås. Han er totalt ligeglad.

Tak for dit input.

Tina
/der lige skal have samlet en stinkbombe op

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-10-03 10:54

Fra : Mark

Dato : 04-10-03 20:10

On Fri, 3 Oct 2003 11:07:29 +0200, "Tina" <wunjo(snabel-a)mail.dk>
wrote:

Heh, jeg ved godt at det måske er trælst, men det er også lidt sødt på
en måde.
Min egen kat kan også finde på at bide voldsomt, efter en del kæleri.
Som om den er overstimuleret og så skal afreagere. Ofte er det også
hvis man ligesom har ignoreret den lidt, så kommer der lige en pote,
og så løber den væk, alt hvad den kan.
Det er meget frækt, men altså også meget sødt.

Man kan ikke andet end elske de kræ.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-03 21:45

Mark wrote:
> [...]
> og så løber den væk, alt hvad den kan.
> Det er meget frækt, men altså også meget sødt.

Det giver jeg dig helt ret i

Jeg håber, jeg kan få ham vænnet af med bideriet. Som sagt, så tror jeg, det
er en lille magtkamp han har kørende. Jeg bestemmer jo alt andet i hans liv.
Så lidt synes han vel også, han har at sige

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : maz

Dato : 06-10-03 14:11

Tina wrote:
> Mis er begyndt at bide i mig om aftenen/natten.

Ann kom med et rigtig godt råd for ikke så længe siden: Når han bider i dig,
så hyl (i en høj tone) ligesom en killing ville gøre, når den får "tæsk" af
sine søskende...
Det virker her, når Zeus tror min hånd/arm er blevet til fjerpind - jeg
hyler højt som en "killing", og han stopper øjeblikkelig og kigger forundret
på mig, mens jeg samtidig ser såret ud (altså gør ondt) og holder mig om
armen .... Men han starter ikke forfra med at bide...
Se om det hjælper. Kan godt være du skal øve dig lidt mht helt præcist
hvilken lyd, der virker.

Maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-10-03 17:36

In article <3f8169fd$0$54762$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, maz
<mackMOVE@THISmail.dk> wrote:

> [...]
> armen .... Men han starter ikke forfra med at bide...
> Se om det hjælper. Kan godt være du skal øve dig lidt mht helt præcist

Hæ - godt du kan huske hvad jeg rabler af mig, når jeg ikke selv tænker
på det
Og herligt at det tilsyneladende virker!

Fra : maz

Dato : 06-10-03 21:04

Ann Rudbeck wrote:
> Hæ - godt du kan huske hvad jeg rabler af mig, når jeg ikke selv
> tænker på det
> Og herligt at det tilsyneladende virker!

Jamen, Ann - du kommer jo altså med nogle fortræffelige guldkorn af og til -
og de fleste brugbare Og så er det jo godt jeg kan huske dem for dig
Tricket med killingehylet virker i hvert fald, - og er en rigtig god løsning
på et bideproblem....

maria

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 21:39

maz wrote:

> [...]
> bide...
> Se om det hjælper. Kan godt være du skal øve dig lidt mht helt præcist

Hej Maria (og Ann)

Det er værd at prøve

Har lige haft en hel nat, hvor han bare har været sød og dejlig hele tiden,
og har hørt efter, når jeg har sagt stop. *S*

Tina
/der kun har 5 marsvin tilbage *snøft*

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk