4xagp bundkort og 8xagp grafik
Fra : Morten Snedker

Dato : 03-10-03 09:55

Jeg har et bundkort med 4xAGP. Hvis jeg køber mig et 8xAGP grafikkort,
hvor meget performance mister jeg så på den bekostning?

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer
http://dbconsult.dk

Fra : chipmand

Dato : 03-10-03 10:33

On Fri, 03 Oct 2003 10:55:08 +0200, Morten Snedker
<morten@nospam_dbconsult.dk> wrote:

>Jeg har et bundkort med 4xAGP. Hvis jeg køber mig et 8xAGP grafikkort,
>hvor meget performance mister jeg så på den bekostning?

> [...]

Ikke en pind. Kortet sætter sig efter din 4xagp port. Jeg kørte også
med et 8x agp kort på mit gamle bundkort (4xagp). Jeg har idag et med
4xagp og kan ikke se den store forskel.

mvh
Chipmand

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 10:46

"chipmand" <chipmand@deletethis.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke en pind. Kortet sætter sig efter din 4xagp port. Jeg kørte også
> med et 8x agp kort på mit gamle bundkort (4xagp). Jeg har idag et med
> 4xagp og kan ikke se den store forskel.

Du vil jo heller ikke kunne se forskellen i billedkvalitet.
Teoretisk kan det give et boost op til 50% (da 8x giver dobbelt så stor
båndbredde), men i praksis giver det kun 5-10 procent. Nogen gange mere.

Så hurtige er kortene ikke endnu..

Mvh. Mikkel

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 03-10-03 22:28

Mikkel Westh wrote:
> Du vil jo heller ikke kunne se forskellen i billedkvalitet.
> Teoretisk kan det give et boost op til 50% (da 8x giver dobbelt så stor
> båndbredde), men i praksis giver det kun 5-10 procent. Nogen gange mere.

Dokumentation tak, jeg har aldrig set en test der viste mere end 1-2% i
forskel.

Mvh

Bruno

Fra : chipmand

Dato : 03-10-03 12:20

On Fri, 03 Oct 2003 11:33:05 +0200, chipmand
<chipmand@deletethis.mailme.dk> wrote:

>Ikke en pind. Kortet sætter sig efter din 4xagp port. Jeg kørte også
>med et 8x agp kort på mit gamle bundkort (4xagp). Jeg har idag et med
> [...]

rettelse jeg har idag 8xagp port og grafikkort

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 03-10-03 12:30

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et bundkort med 4xAGP. Hvis jeg køber mig et 8xAGP grafikkort,
> hvor meget performance mister jeg så på den bekostning?

> [...]

har lige lavet en test med mit GF4TI4200 i 3DMark03

4xAGP = 1386 point
8xAGP = 1400 point

så umiddelbart er der ikke nogen forskel (hos mig)

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 14:24

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> skrev i en meddelelse

> har lige lavet en test med mit GF4TI4200 i 3DMark03
>
> 4xAGP = 1386 point
> 8xAGP = 1400 point
>
> så umiddelbart er der ikke nogen forskel (hos mig)

Som sagt, er forskellen minimal i praksis. Og da specielt med et kort som
Ti4200. (som jeg desværre også slæber rundt med)..

Mvh. Mikkel