Ideer søges
Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-03 02:02

Hvem har ideer til kattenet på en altan med skydevinduer????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 03-10-03 07:17

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Hvem har ideer til kattenet på en altan med skydevinduer????

Nu ved jeg jo ikke lige hvordan de er konstrueret, men det er altså en
lukket altan med vinduer der kan skubbes for at lave "lufthuller"?

Kan man ikke lave nogen rammer med volierenet (holdbart i vind og vejr) der
passer over hullerne og fastmontere dem udenpå?

:Pia

Fra : Majer

Dato : 03-10-03 07:23

Nina El Falaki wrote:
> Hvem har ideer til kattenet på en altan med skydevinduer????

Hej Nina!

Vi har skydevinduer i 3 fag på vores altan. I den ene side har vi sat net op
så vi kan trække det ene vindue helt til side. Vi har lavet en ramme der
fylder hele det ene vindue, sat volierenet på, hængt rammen på i den ene
ende på væggen, med hængsler så det kan åbnes indad (Så kan vi også pudse
vinduet!!) Rammen lukkes helt op af vinduet med nogle vridere, så de ikke
selv kan åbne rammen. For at kattene ikke skal kunne komme til at åbne de
andre vinduer, hvor der ikke er net, har vi lagt en lang rundstok i
"glideren" til vinduerne. Håber at du forstår min forklaring. Ellers nå jeg
se om jeg kan tage nogle billeder i løbet af dagen.

Mange hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-03 16:36

Du må meget gerne maile mig nogle billeder.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Majer

Dato : 03-10-03 17:09

Nina El Falaki wrote:
> Du må meget gerne maile mig nogle billeder.

Hej Nina!

Jeg har lagt et par billeder ind i mit album

Undskyld at jeg ikke lige ved hvad tingene hedder i fagsprog Sig endelig
til, hvis der er mere jeg kan gøre!

Mange weekend-hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-10-03 22:33

Tak det ser jo ikke svært ud.

Må jeg sende din beskrivelse videre til Inges Kattehjem??

Fra : Majer

Dato : 03-10-03 22:46

Nina El Falaki wrote:
> Tak det ser jo ikke svært ud.
>
> Må jeg sende din beskrivelse videre til Inges Kattehjem??

ja, det er du velkommen til!

--
Majer
www.majer.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 04-10-03 11:12

> ja, det er du velkommen til!
>
> --
> Majer
> www.majer.dk

øhhh Majer.. bor du i Karlemoseparken???

Hilsen Lene Vang

Fra : Majer

Dato : 04-10-03 12:05

Lene Vang wrote:

> øhhh Majer.. bor du i Karlemoseparken???

Hej Lene!!

Jeps, det gør jeg... godt set Gør du også?? Eller kender du det bare af
udseende??

--
Majer
www.majer.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 04-10-03 12:41

> Hej Lene!!
>
> Jeps, det gør jeg... godt set Gør du også?? Eller kender du det bare
> [...]
nej jeg kender det bare af udseende, jeg bor selv i Holmebækhuse, Herfølge.
:)

Hilsen Lene Vang

Fra : Majer

Dato : 04-10-03 13:28

> nej jeg kender det bare af udseende, jeg bor selv i Holmebækhuse,
> Herfølge. :)

Ok, det kender jeg godt! Har arbejdet i Holmebæk Børnehave i en kort
periode. Arbejder nu i Nattergalen på Tessebøllevej, så det er ikke så langt
fra dig.

--
Majer
www.majer.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-10-03 21:46

On Sat, 4 Oct 2003 13:40:32 +0200, "Lene Vang"
<lenevangSLET@MIIIIGwebspeed.dk> wrote:

>nej jeg kender det bare af udseende, jeg bor selv i Holmebækhuse, Herfølge.
>:)

   Samme sted som min svoger og svigerinde ... =) Verden er ikke
ret stor. Deres kat som nu er vores har det i øvrigt strålende. Spiser
nu Specifik lissom de to små og kan faktisk leve med kun at få en
kvart dåse kattemad (mod en hel tidligere!) om dagen ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Birgitte

Dato : 06-10-03 10:01

> [...]

jeg
> se om jeg kan tage nogle billeder i løbet af dagen.

Hej Majer
Jeg har også set den løsning du beskriver, og den er virkelig god. Jeg
plejer selv at anbefale den til andre, der skulle have et problem med
skydevinduer.
Jeg har også set problemet løst på denne måde:
I loftet sættes to kroge fast... man laver en passende størrelse ramme, og
sætter to øskner i som så kan hænges i de to kroge.
På undersiden af rammen sættes så en krog så rammen ikke kan vippes ud af
kattene.
Denne ramme er nem at fjerne, men det kræver jo at man så har plads til at
have den stående, når den ikke er i brug.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk