Hvor sikkert er Winflash
Fra : chipmand

Dato : 03-10-03 00:58

Hejsa
Jeg har et ECS L7VTA bundkort. På den cd der fulgte med ligger der et
program der hedder winflash som skulle kunne bruges til at opdatere
min bios. Nu sidder jeg og tænker på hvor sikkert er det og bruge.
Efter manualen skulle det virke under XP. Er der nogle der har prøvet
at opdatere deres bios med det program. Eller skal jeg gøre det med en
dos boot disk istedet.
Skriv lige din erfaring med programmet

mvh
chipmand

Fra : Leony

Dato : 03-10-03 08:13

"chipmand" <chipmand@deletethis.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter manualen skulle det virke under XP. Er der nogle der har prøvet
> at opdatere deres bios med det program. Eller skal jeg gøre det med en

Jeg har ikke prøvet Winflash, men jeg har prøvet lignende funktion på et
Asusboard.
Det kørte ganske smertefrit og uden problemer.

Om du skal opdatere via det ene eller det andet, det er op til dig.
Begge måder, tror jeg, har en succesrate på 99,9%. Det kan gå galt, men
chancen er lille - måske ovenikøbet stort set ikke eksisterende. De
fleste fejlflashede BIOS skyldes ofttest en fejl 40 - imo.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-10-03 10:33

chipmand (chipmand@deletethis.mailme.dk) skrev følgende:
> [...]
> Efter manualen skulle det virke under XP. Er der nogle der har prøvet
> at opdatere deres bios med det program. Eller skal jeg gøre det med en

Hvis du har den mindste tvivl om at dit system er 100% stabilt skal du ikke
bruge det. Programmet i sig selv fejler sikkert ikke noget, men hvis det
system det bliver kørt på går ned hver anden time, er det nok ikke en god
ide.

Jeg ville bruge den gode gamle metode.

- Martin