Internet gennem N6100 GPRS
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 02-10-03 22:42

Hejsa .
Har en nokia 6100 og en bærbar Pc koblet sammen via IRda.
Jeg har fået installeret modemet der hedder "nokia 6100 irda" i windows XP.
Hvordan kommer jeg videre med at få internet gennem mobilen via GPRS.
Jeg har sonofon abb.

MVH
Henrik

Fra : sko12345

Dato : 03-10-03 08:44

"Henrik Fomsgaard" skrev d. 02-10-03 22:42 dette indlæg :
> [...]
windows XP.
> Hvordan kommer jeg videre med at få internet gennem mobilen via GPRS.

Hej har selv haft det samme problem, og jeg fik denne vejledning fra en
tekniker fra CBB (kører på sonofons net så det er de samme
indstillinger).

Klik på "Start".
Klik på "Programmer".
Klik på "Tilbehør".
Klik på "Kommunikation".
Klik på "Netværk via modem"
Dobbelt klik på "Opret ny forbindlese".
Indtast navn på forbindelsen f.eks. "Nokia 6100 GPRS"
Vælg "Nokia 6100" under enhed.
Tryk på "Næste".
Skriv *99# som telefonnummer.
Tryk på "Næste"
Forbindelsen er nu oprettet og klar til tilpasning.
Tryk på "Udfør".
Højreklik på den nye forbindelse
Vælg "Egenskaber".
Fjern markeringen i feltet "Brug områdenummer og opkaldsegenskaber"
Vælg fanebladet "Servertyper".
Fjern ALLE flueben med undtagelse af "TCP/IP".
Tryk på knappen "TCP/IP-indstillinger".
Det er ikke nødvendigt at indtaste DNS eller IP adresser.
Fjern flueben i feltet "Brug IP-headerkomprimering".
Tryk på "OK" indtil man er helt ude igen til dette skærmbillede.
Nu er forbindelsen klar til at logge på Internettet via GPRS
Dobbelt klik på ikonet og tilslut!
(Med GPRS er det ikke nødvendigt med brugernavn og adgangskode)

Håber det er til nogen hjælp. Desværre kan de billeder som var med i
word-dokumentet ikke indsættet, men du burde kunne følge vejledningen og
få det til at virke.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 04-10-03 16:53

Super super
Nu virker det - skal så hvis bare ikke bruge det mere en højst nødvendigt
med sonofons GPRS priser !!!!

Tusind Tak