Til Asus A7V600 ejere
Fra : SlowHand

Dato : 02-10-03 22:24

Hej

Jeg har et Asus A7V600, hvorpå der er gået en transistor.
Den er faktisk brændt så slemt, at der er 2-3mm dybt hul
ind i selve transistoren. Dette medfører selvfølgelig at jeg
ikke kan se hvad der har stået på transistoren.

Min bøn er nu om en flink ejer af dette mobo vil kigge lidt
på sit eget, og oplyse mig, alt hvad der står på den lille kal.
Transistoren er den der sidder lige over det ramslot nærmest
CPU'en, og lige til venstre for blæserstikket til CPU-blæseren.
Altså helt oppe i toppen af bundkortet.
Billede af frækkerten kan også ses her:

http://www.sejeniels.dk/a7v600.jpg

Der er selvfølgelig stadig garanti på bundkortet, men det kører
problemfrit, dog med en smule knasen i lyden af og til, som er
opstået efter transistoren lukkede røgen ud. Desuden ville det
være meget nemmere at kende typen, så jeg bare kunne smutte
i Brinck og købe en ny, som jeg så selv kunne lodde på.

Jeg går ud fra at den indgår som en del af noget blæserstyring,
og at det er derfor bundkortet stadig virker. Jeg kører vandkøling,
og har derfor ikke efterprøvet min teori.
Det skal lige siges at mit bundkort er revision 1.00

På forhånd tak!

/SlowHand