To ? - Ford Escort, Undervognsbehandling o~
Fra : kris [2650]

Dato : 02-10-03 20:59

Hej Gruppe

Jeg er den glade ejer af en Ford Escort st. car årg. 1994, 1,6 GLX.

Bremsesystem;

Jeg har haft en del problemer med at lufte bremser ud, efter at have
monteret kobberrør i hele systemet. (bilinspektionen påpegede, at
stålrørene ikke ville blive godkendt næste gang.)

Jeg fornemmer, at bremsen er svampet at træde på, at den kan pumpes
hårdere og højere op. Alle tegn på - mener jeg - at der stadig er luft
i systemet.

Denne bil er den første jeg nogenside har ejet med ABS system.

Nu er det så jeg begynder, at spekulere;
Skal man gøre noget særligt for at udlufte et bremsesystem med ABS?

Jeg har udluftet MANGE GANGE efter det gamle princip; hjul fjernest
hovedcylinger udluftes først.
Skal jeg udlufte omkring ABS systemmet også?

Min Haynes manual siger ikke nogen om ABS, når den omtaler udluftning
af bremsen.

NB der er INGEN utætheder i systemet.

Undervognsbehandling;

Jeg søger de sprøjtepistoler, der skal bruges til at gennemføre en Gør
Det Selv undervognsbehandling;

- Hvad skal jeg bruge?
- Hvor kan jeg købe det? (gerne det billigste også

Jeg har allerede en kompressor, og HAR gemt tråden med gode råd til
Jan W Nielsen, så det er kun lige en opremsning af de nødvendige dele
jeg mangler.

MVH
Kristian Madsen
I plan to live forever - so far so good.