Newsadder
Fra : nyheder

Dato : 02-10-03 19:15

Hejsa.

Er der nogen her der vil hjælpe mig eller vise mig et sted hvor man kan lave
en "newsadder" hvis man kan kalde det, det. Det skal være et sted jeg kan
logge i på og "adde" nyheder til forsiden af min hjemmeside.
Det ville være rart hvis der er en der vil direkte lave en til mig og sende
det som f.eks. .zip til mig og f.eks kan han også forklare mig hvordan det
virker.
Men hvis det er for meget så bare add et rimeligt præcist Link til en
toturial el.

Jakob

PS: det skal være PHP / MySQL

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-10-03 19:28

nyheder wrote:
> [...]
> virker.
> Men hvis det er for meget så bare add et rimeligt præcist Link til en

Tror ikke der er nogle der vil lave det for dig. Hvis det er den eneste
mulighed så prøv dk.opslag.stillinger

Ellers - start med at læse om PHP på f.eks. www.webcafe.dk og lær lidt
PHP og begyndt. Så er vi helt sikkert en masse der vil hjælpe når du
løber ind i problemer.

Ellers kan du tage et kig på www.hotscripts.com www.freshmeat.net
www.sf.net eller ligende og se om der er nogen der allerede har lavet det :)

mvh
johan

Fra : Jakob Rohde

Dato : 03-10-03 08:26

Det du leder efter er tilsyneladende et "weblog" (eller "blog") script. Søg
på disse ord og "PHP", så vil du opdage, at der er *mange* løsninger (jeg
fik 1.2 mio hits på Google!).

Jakob

Fra : Morten

Dato : 06-10-03 07:15

Hej,

Her er den jeg bruger på min side www.morten-krogh.dk.
Der skal bruges en database i php ved navn news med følgende navne:
id type int
tekst type text
dato type text

Venlig hilsen

Morten

<?php

//Copyright Morten Krogh Sørensen, 2003.

$conn = mysql_connect("server", "bruger", "kode");
mysql_select_db("database");

echo "<table border=0 cellpadding=5 cellspacing=0>";
echo "<tr><td valign=top>";
echo "<h1>Nyheder</h1>";

#
# Skriv ny post i nyheder
#

if (isset($skriv)) {
echo "<br><h1>Skriv en nyhed</h1><br>";
echo "<form action=$PHP_SELF?read=14&start=0&send=1 method=post>";
echo "<table border=0 cellpadding=5 cellspacing=0>";
type=text name=navn size=30 maxsize=100></td></tr>";
type=text name=pass size=30 maxsize=100></td></tr>";
echo "<tr><td align=right
Alle loginforsøg registreres med ip-adresse. Kun for
echo "</table>";
echo "</form>"; }

#
# Læs de 6 nyeste indlæg og skriv dem på siden
#

$antal = 6;
if(!$start){$start = 0; }
$resultat = mysql_query("SELECT tekst, date_format(dato, '%e/%c %Y') AS
tiden FROM news ORDER BY dato desc LIMIT $start, $antal");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
$tekst = nl2br($raekke[tekst]);
echo "$raekke[tiden]";
echo "<br>$tekst<br>";
echo "<br>";
}

#
# Tilføj det skrevne indlæg til databasen
#

if (isset($send)) {

# Her bruger jeg en kode til at godkende indlægget - vælg selv andet
brugernavn og kodeord

if (($navn == "brugernavn") && ($pass == "kodeord")) {

$sql = "insert into news(tekst,dato) values('$nyhed',now())";
@mysql_query($sql) or die ("Kunne ikke indsætte nyheden.");
echo "<a href=$PHP_SELF?read=14&start=0>Dit indlæg er tilføjet
nyhedslisten, tryk her for at opdatere siden.</a><br>"; }

else { echo "Brugernavn og password kunne ikke godkendes. <a
href=javascript:history.go(-1)>Gå tilbage og ret til korrekt id og
password</a>. Alle forsøg på login registreres med ip-adresse!";}}

echo "<br><a href=$PHP_SELF?read=14&start=0&skriv=1>Skriv nyheder til
siden</a>";

echo "</td>";
echo "</tr></table>";

?>