benzinindsprøjtning
Fra : Bjarke Styr Rasmusse~

Dato : 02-10-03 14:44

Ohøj motorfolkens

Jeg har gloet lidt efter en passende gruppe til dette, men kan ikke
finde nogen mere passende end disse to, så nu kommer I til at skulle
høre på mig.

Jeg overvejer at begynde på at motorombygningsprojekt, og i den
anledning har jeg så tænkt på at få lavet et
benzinindsprøjtningssystem. Jeg vil høre om nogen her skulle kende til
hvor man kan erhverve sig pumpe og dyse til et sådan - gerne nogle
stykker med forskellige bezinindsprøjtningsvolumen. Måske kender nogen
af jer endda også til hvor man kan erhverve sig et justerbart
reguleringskredsløb til indsprøjtningssystemer ? For nemheds skyld har
jeg tænkt mig i første omgang at ombygge en 1-cylinderet motor, og vil
af naturlige årsager være interesseret i dele der kan anvendes til en
sådan, men hvis der nu findes nogle rigtig gode dele til flercylinderede
motorer, er jeg da også interesseret i at høre derom.

M.v.h. Bjarke Rasmussen

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-10-03 14:53

"Bjarke Styr Rasmussen" <bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> sådan, men hvis der nu findes nogle rigtig gode dele til flercylinderede
> motorer, er jeg da også interesseret i at høre derom.

Prøv at kigge på :

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

En dygtig & kreativ skribent fra denne gruppe (Henrik Mortensen) har prøvet
at bygge et sådant anlæg...... Det blev efter sigende ret godt...

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 02-10-03 16:13

> Prøv at kigge på :
>
> http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Yep, det er simpelthen sagen hvis man ikke vil købe highend hunde dyre
løsninger.
Du kan købe det som byggesæt derovre, eller , hvis du ikke tør svinge
loddekolben på det niveau, købe der færdigt herhjemme. Mail mig direkte hvis
du vil det sidste.

> En dygtig & kreativ skribent fra denne gruppe (Henrik Mortensen) har
prøvet
> at bygge et sådant anlæg......

Hehe....takker for de fine ord!
Du har da selv bygget en "bror" til MS familien ikke?

Det blev efter sigende ret godt...

Jo, vi klager ikke. Det er bygget på en 1,8l kadettGSI eftermonteret med
turbo, og den er blevet rigtig sjov at køre i. Betydeligt sjovere end en 2l
16V GSI !

> Mvh. Mikael Kristiansen

Henrik

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 03-10-03 07:21

"Henrik Mortensen" <dsl65684@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hehe....takker for de fine ord!
> Du har da selv bygget en "bror" til MS familien ikke?

Nej, men jeg har været med til så meget andet...... Indsprøjtning &
elektronik til biler ved jeg ikke ret meget om..... Jeg er dog efterhånden
blevet ret god til at måle alt muligt mystisk, men det er jo en anden
boldgade, omend en smule relateret....

Det projekt du tænker på, var nok den nu solgte 1100 ccm Ford Kent med Fiat
Ritmo overliggende knastaksel, Turbo og 9500 omdr/min --> 225 heste....
Stemplerne var fra en Mitshubishi & Wastegate'n var lavet af en gammel SU
karburator & turbo'en trykkede gennem to DCOE'ere (48, svjh).....
Benzinpumpen på raceren er iøvrigt den samme som på Ford-projektet..... Nu
bruger vi bare modtrykket i udstødningen til at justere pumpetrykket op....
Ford projektets eneste problem var egentligt tæthed for olie, og det faktum
at bilen den sad i ikke kunne køre....... På Jyllands Ringen turde
chaufførerne som kørte bilen i den periode kun at give fuld gas op af
langsiden, og et kort stykke ovre på publikumslangsiden, inden hoppet.....
Jeg drømte på et tidspunkt om at bygge motoren om til en suger og montere
den i en gadebil (som 1,1 liters.....) Det ville have lydt enormt lækkert
med en "Fiesta på Speed", dvs. ca. 120 heste og 9000 omdr/min. Nogle ville
nok tro, at den var fodret med en motorcykelmotor.......

Mvh. Mikael

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 03-10-03 18:09

> [...]
> elektronik til biler ved jeg ikke ret meget om..... Jeg er dog efterhånden
> blevet ret god til at måle alt muligt mystisk, men det er jo en anden

Ok, så har du en navne bror der er ret ferm til elektonik, og med sin egen
kraftigt pumpede version af MS.

Kunne være ret kult!

Henrik

Fra : B.Ingebrigtsen