Skærme
Fijala 3554
Liste over 17 og 18" TFT med IPS, eller S-~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-10-03 14:23

Jeg skal til at købe mig en TFT skærm, og vil jo gerne gøre et så godt køb
som muligt (inden for de rammer økonomien tillader).

Jeg har søgt noget på nettet, men generelt er det ikke decideret nemt at se
hvilket panel der er i en given skærm uden at vide på forhånd præcis
hvilken skærm man er interesseret i og kan finde et teknisk datablad på
producentens side.

Jeg har fundet en 17" NEC - 1700NX som efter sigende er med S-IPS panel
(fandt den både hos Amazon.de og hos et par andre tyske butikker). Den
vinder nok desværre ingen designpriser og udseende er rimelig vigtigt for
mig.

Derudover har jeg fundet et par 18" og 20" med S-IPS eller IPS paneler.

Mit spørgsmål er, findes der en liste nogen steder over hvilke paneler de
forskellige skærme bruger? (eller bare hvilke fabrikanter der er begyndt at
bruge IPS/S-IPS). Jeg ved NEC og Viewsonic har nogle - er der ikke andre
endnu? Eller kan i vise mig en onlinebutik hvor de konsekvent angiver
hvilket panel en given skærm har, og som har et nogenlunde udvalg, så vil
jeg også blive mægtig glad for det.

Hvis ikke i kender til nogen af ovenstående, kan i så sige mig om der
findes en skærm med metalagtigt udseende (silver/aluminium) med IPS eller
S-IPS panel.

Jeg har kigget tilbage i gruppen her og her er de skærme jeg umiddelbart
har hørt om skulle have IPS panel, og ikke er større end 18":

17"
NEC 1700NX
Philips 170B4BS

18"
Viewsonic VP181s
NEC 1880NX

Jeg har kigget i datablade for både Viewsonic VP181S og Philips 170B4BS og
IPS nævnes ikke i nogen af dem - har prøvet at søge på ordet. Har IPS
teknologien et andet navn som de måske bruger og som jeg kan bruge til at
søge efter flere skærme på Google?

Mvh.
Flemming

Fra : E. Jensen

Dato : 02-10-03 15:44

> [...]
> endnu? Eller kan i vise mig en onlinebutik hvor de konsekvent angiver
> hvilket panel en given skærm har, og som har et nogenlunde udvalg, så vil

LG-Philips, som kun (tror jeg nok) laver ips og s-ips paneler, sælger bl.a.
til firmaer nævnt på dette site:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/support/index.html. Men Viewsonic står
ikke nævnt, så der kan være yderligere aftagere. Desværre skriver
skærmproducenterne sjældent om paneltypen i produktbeskrivelser.

mvh E

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-10-03 01:28

> [...]
> ikke nævnt, så der kan være yderligere aftagere. Desværre skriver
> skærmproducenterne sjældent om paneltypen i produktbeskrivelser.

FYI:

Både LG Philips og NEC laver S-IPS paneler.

Hvilken skærm, der indeholder hvad er næsten umuligt at sige - det er LG
vist bevis nok for - LG selv ved ikke engang, hvad der bliver puttet i
deres egne modeller, og det kan variere fra land til land.

IBM, der laver Thinkpad notebooks, og også indtil for nylig lavede
harddiske i stor stil (nu overtaget af Hitachi), brugte f.eks tit og ofte
Toshiba 2,5' harddiske i deres notebooks.
Så intet er givet.

Nu vi taler om Hitachi, så har de vist planer om at påbegynde en produktion
af S-IPS paneler.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Maestro

Dato : 02-10-03 21:15

Flemming Joensson <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in message news:<Xns94089C83D4591flemmingfjerndettejo@212.242.40.196>...
> [...]
> IPS nævnes ikke i nogen af dem - har prøvet at søge på ordet. Har IPS
> teknologien et andet navn som de måske bruger og som jeg kan bruge til at

Hej Flemming

Ja det er meget svært at finde ud af hvilke paneler der er brugt i
næsten alle skærme, lad so håbe producenterne får øjenene op for dette
og gør oplysningerne mere tilgængelige!

Men her kan du se Viewsonics skærme til at starte med:
http://www.viewsoniceurope.com/data/60/RangeOverviewLCD.pdf

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-10-03 21:21

maestroelite@hotmail.com (Maestro) wrote in

> Ja det er meget svært at finde ud af hvilke paneler der er brugt i
> næsten alle skærme, lad so håbe producenterne får øjenene op for dette
> og gør oplysningerne mere tilgængelige!

Ja det kan jeg kun tilslutte mig.

> Men her kan du se Viewsonics skærme til at starte med:
> http://www.viewsoniceurope.com/data/60/RangeOverviewLCD.pdf

Mange tak skal du have :)

Mvh.
Flemming