Req: Den fedeste eksplosion du har hørt
Fra : Lars Christensen

Dato : 02-10-03 12:00

Hej.

Jeg søger en lydfil med den fedeste eksplosion! Kan postes i dk.binaer. Post
gerne flere, så der er
noget at vælge mellem.
Er ved at lave en cd med egen musik, og vil gerne lægge en eksplosion ind.
På forhånd tak.

Lars

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-10-03 15:16

Lars Christensen <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> wrote:
> Hej.
>
> Jeg søger en lydfil med den fedeste eksplosion! Kan postes i
> dk.binaer. Post gerne flere, så der er
> noget at vælge mellem.

Prøv at finde Pink Floyds "The Final cut" vinyl - første nummer på side 2 -
"Get your filthy hands of my desert"
En flybombe over en ørken - masser af larm

/ Flying hotdogs

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-10-03 15:24

Flying Hotdogs wrote:

> Prøv at finde Pink Floyds "The Final cut" vinyl - første nummer på side 2 -
> "Get your filthy hands of my desert"
> En flybombe over en ørken - masser af larm

Og nu vi er i genren... På Roger Waters "Amused To Death" er der også en
bombeeksplosion. Jeg tror faktisk det er samme eksplosion der er brugt.
Blot er lyden processeret lidt så der kommer sådan en rykvist
udklingende ekkoeffekt bagefter (jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal
forklare det).

/David

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-10-03 17:06

> Prøv at finde Pink Floyds "The Final cut" vinyl - første nummer på side
2 -
> "Get your filthy hands of my desert"
> En flybombe over en ørken - masser af larm

Det var faktisk lige henad den retning jeg tænkte på.
Men jeg har ikke lige nummeret, så derfor efterspørger jeg bredt på om nogen
vil poste en eksplosion?

Lars

Fra : Per Moreau

Dato : 02-10-03 17:59

> Det var faktisk lige henad den retning jeg tænkte på.
> Men jeg har ikke lige nummeret, så derfor efterspørger jeg bredt på om
> [...]
Se efter i dk.binaer
Det er dog ikke et lydklip, men derimod et videoklip af en planet der
ekploderer "in outer space" i Dolby Surround.
Snuppet ud fra filmen Star Trek IV - The undiscovered country, hvor at
planeten Praxis ekploderer.

Mvh
Per M.

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-10-03 18:14

> [...]
> ekploderer "in outer space" i Dolby Surround.
> Snuppet ud fra filmen Star Trek IV - The undiscovered country, hvor at

Takker mange gange.
Er ved at hente den nu. Jeg kan sikkert nappe lyden med Wavelab.

Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-03 15:56

Lars Christensen skrev:
> Jeg søger en lydfil med den fedeste eksplosion!

Danmarks Radio har nogle fede atombombeeksplosioner
i deres lydarkiv. Måske findes de også på en eller anden
lyd-demo-cd.

Ellers lavede jeg gerne selv nogle fede eksplosionslyde
med min gamle Revox-spolebåndoptager. Det gjorde jeg
simpelthen ved at optage nogle trommeslag fra en Jimi
Hendrix-plade, og så gengive og overføre dem dem med
kvart hastighed.

Endelig er der en fed "atombombeeksplosion" på Procol
Harum-nummeret "In Held Twas In I" på cd'en "Shine
On Brightly". (Du skal 5:50 minutter ind i nummeret).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt