Skærme
Fijala 3554
Så blev det min tur (VP201s)
Fra : Lars Krag

Dato : 02-10-03 11:25

Så oprandt dagen endeligt i går aftes, min nye 20.1" TFT monitor kom endelig...

Mit første indtryk var, "hold da kæft hvor er den stor......." Og dét er den altså, især
hvis man som jeg er vant til 17-19" CRT og 17" TFT skærme.

Jeg havde jo læst lidt på prad.de om problemer med det medfølgende DVI kabel,
og de problemer løb jeg desværre også ind i. Når skærmen er sat til DVI stikket,
er det ligesom billedet hopper lidt en gang imellem, og engang imellem bliver
skærmen endda sort, hvorefter billedet så kommer tilbage efter et par sekunder.
OK, det var uden drivere, og jeg havde et par andre kabler jeg kunne teste med,
hvilket jeg så gjorde i dag. Det ser ud til at hvis man skifter opløsning et par gange
har DVI interfacet det fint i ½-1 time, hvorefter det begynder at drille igen. Noget
irriterende IMO, men jeg kører så på VGA kablet lige pt, hvilket faktisk ser helt
fint ud. Det er på et R9800PRO.

Nå men lige lidt mere om mine første indtryk. På med det almindelige VGA kabel,
installere driverne, og justere lys/kontrast. Nice siger jeg bare.

Nå, men tid til at teste lidt i responstid. Den er opgivet til 25 ms, men jeg kunne
allerede efter ganske få sekunder i diverse små tests (bl.a. lidt javaspil) se, at den
er langt hurtigere end min Samsung 172T, som jeg ellers er udemærket tilfreds med,
også i spil.

Jeg har testet med et par DVD film, bl.a. Swordfish og Triple X, og damn, det ser
godt ud i 1600x1200. Jeg kan teste den direkte op mod min 172T, og igen er
Viewsonic skærmen i en klasse for sig selv. Og jeg vil lige sige at min Samsung
172T i mine øjne var/er mine 2 Sony G serie CRT skærme langt overlegne, også til
DVD film.

Så skulle der spilles lidt. Jeg prøvede at køre diverse benchmarks i forskellige
opløsninger, og både 3dmark2001 og 3dmark03 samt adskillige spil ser forrygende
ud i samtlige opløsninger. Så man kan sagtens spille i alt andet end den native
opløsning på 1600x1200. Det skulle dog også prøves, og jeg skal hilse og sige at
Call of Duty demo'en i 1600x1200x32, sat til high details med 4x fsaa og 8x af i mine
øjne er et syn for guder (og nu altså også mig....hehe). Det er simpelthen så flot at jeg
dør hele tiden fordi jeg skal checke effekter ud i stedet for at koncentrere mig om at skyde.....

Jeg har undersøgt skærmen nøje, den er en fornøjelse at indstille på alle måder, både højde/
vinkel op/ned højre/venstre virker kanont godt og kan IMO nemt betjenes med én hånd.

Endvidere er der så vidt jeg kan se ikke én eneste pixel eller sub pixel fejl. Nu skal jeg bare
lige have kringlet det med DVI kablet. Hvis nogen er jer skulle have lyst til og mulighed for
at investere i en Viewsonic VP201s/b med S-IPS panel, så kan jeg helhjertet anbefale den.

Hvis nogen er jer har spørgsmål eller kommentarer, så bare fyr løs. Jeg har desværre ikke
fået min nye skrivebordsplade endnu, så jeg sidder og skriver med tastaturet på skødet, så
jeg forhånds undskylder for evt. tastefejl....

/Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-10-03 12:59

Tillykke med dyret !

Endnu en positiv forbruger har købt en TFT skærme med IPS panel - og roser
den i spil og alt andet.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars Krag

Dato : 02-10-03 15:11

"Dr.Ralph" skrev i en meddelelse ...

> Tillykke med dyret !

Jo tak! Og tak til både dig og Madsen for jeres hjælp til at træffe det rigtige valg.

> Endnu en positiv forbruger har købt en TFT skærme med IPS panel - og roser
> den i spil og alt andet.

Også i dén grad. Mht. farve/kontrast/skarphed, så følger min Samsung 172T nu
ganske pænt med, men der ER forskelle, helt klart. Og de er alle i S-IPS panelets
favør.

Mht responstid, så vil jeg mene at vp201s er mindst ligeså hurtig som f.eks. Acer
732, men jeg har desværre ikke haft mulighed for at teste dem side om side.

Samtidig er farver/kontrast fuldt ud på højde med MVA/PVA paneler, selv om de
på papiret er bedre end IPS / S-IPS paneler. Og de er også klart bedre en de TN+
paneler jeg har set på.

Kort sagt, en kanon skærm.

/Lars

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-10-03 16:13

Lars Krag skrev:

> Når skærmen er sat til DVI stikket, er det ligesom billedet hopper
> lidt en gang imellem, og engang imellem bliver skærmen endda sort,
> hvorefter billedet så kommer tilbage efter et par sekunder.

Mærkeligt for det har jeg altså aldrig oplevet. Min VP201s er også
koblet til via det medfølgende DVI-kabel.

> [...]
> hvis man skifter opløsning et par gange har DVI interfacet det
> fint i ½-1 time, hvorefter det begynder at drille igen.

Min kører stort set hele dagen igennem og jeg har indtil nu ikke
set et eneste blink fra den.

> Noget irriterende IMO, men jeg kører så på VGA kablet lige pt,
> hvilket faktisk ser helt fint ud. Det er på et R9800PRO.

Ja, jeg synes heller ikke at VGA giver et specielt ringere billede.
Faktisk så kan jeg ikke se forskel på DVI og VGA her, men aligevel
har jeg valgt at køre DVI da det vel - i det mindste i teorien -
skulle give det "reneste" signal.

> [...]
> selv. Og jeg vil lige sige at min Samsung 172T i mine øjne var/er
> mine 2 Sony G serie CRT skærme langt overlegne, også til DVD film.

Jeg er også overrasket over hvor meget dybde der er i en DVD-film
når man ser den på VP201s. Det ser bare godt ud. Sort er dyb sort
og hvid er kridhvid hvilket giver et langt mere spændende billede at
kigge på end hvis jeg ser det på min FW900. Pt. er min FW900 stillet
til at tænde hver gang jeg afspiller en DVD eller et filmklip, men
ofte fanger jeg mig selv i at sidde og kigge billedet på TFT'en da
det ser langt bedre ud end det billede som FW900 kan levere.
Det eneste jeg mangler på TFT'en er widescreen-formatet, men det er
vist hvad man kalder for et luksus-problem. :)

Tillykke med købet Lars.

Madsen.

Fra : Lars Krag

Dato : 02-10-03 16:36

"Thomas Madsen" skrev i en meddelelse ...

> Mærkeligt for det har jeg altså aldrig oplevet. Min VP201s er også
> koblet til via det medfølgende DVI-kabel.

Hmm, typisk at det lige sker for mig. Jeg har pprøvet at flytte lidt
rundt på diverse elektriske "forureningskilder" og prøvet 2 forskellige
DVI kabler, begge med samme resultat, desværre.

[snip]

> [...]
> Faktisk så kan jeg ikke se forskel på DVI og VGA her, men aligevel
> har jeg valgt at køre DVI da det vel - i det mindste i teorien -

Det er også lige før det kun er en principsag for mig, for der er ikke en
finger at sætte på billedkvaliteten på VGA kablet.

> [...]
> ofte fanger jeg mig selv i at sidde og kigge billedet på TFT'en da
> det ser langt bedre ud end det billede som FW900 kan levere.

Godt, så er jeg ikke den eneste der sidder og stirrer på min nye skærm.
Jeg skal på arbejde i nat, og jeg har stort set ikke lavet andet end at se
DVD film og teste responstid hele eftermiddagen :)

> Det eneste jeg mangler på TFT'en er widescreen-formatet, men det er
> vist hvad man kalder for et luksus-problem. :)

Det ser ud som om LG Philips er på vej med et 16:10 23" panel
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html?tg=view&idx=175

> Tillykke med købet Lars.

Jo tak, og i lige måde da. Jeg var i øvrigt lige forbi Prad.de igen for at teste
Trailing og motion blur. De har en ganske udemærket flashanimation her:
http://www.prad.de/new/tests/schlieren.html Prøv at tage den op i fuldskærm
og nyd det. Nu har du jo ikke en anden TFT monitor at sammenligne med,
men vi har nogle Samsung 191T på arbejdet, og jeg har jo også en 172T
på den anden pc herhjemme, og her er der helt klart en masse trailing. Jeg
kan efter bedste overbevisning ikke se noget på min VP201S. Jeg kunne
virkeligt godt tænke mig at se den test side om side med en "16 ms" 17"
skærm med TN panel, for mit umiddelbare indtryk er at responstiden er
noget under de 25 ms, den er opgivet til at have.

/Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-10-03 01:12

> Det ser ud som om LG Philips er på vej med et 16:10 23" panel
> http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html?tg=view&idx=175

Holy shit - 16 ms repons, S.IPS panel, 500:1 kontrast, 23' wide - wow - den
vil nok koste tæt ved 20.000 kr - men man kan jo håbe på en pris nede
omkring de 14-15.000 kr - og så er den interessant for mig.
Men det er vel ønsketænkning............med en så rimelig pris.

Omvendt så sælger TFT bedre end CRT lige nu - og derfor bør TFT snart nå
det niveau CRT skærme havde i samme str. og FW900 22,5' WIDE fra Sony, som
Madsen har koster jo omkring de 15.000 kr

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-10-03 16:59

Lars Krag skrev:

> Det ser ud som om LG Philips er på vej med et 16:10 23" panel
> http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html?tg=view&idx=175

Pludselig har jeg svært ved at styre mit mundvand. :)

> Jeg var i øvrigt lige forbi Prad.de igen for at teste Trailing og
> motion blur. De har en ganske udemærket flashanimation her:
> [...]

Ja, der er absolut heller intet at sætte en finger på her.

> [...]
> en "16 ms" 17" skærm med TN panel, for mit umiddelbare indtryk er
> at responstiden er noget under de 25 ms, den er opgivet til at

Det kunne nemlig være lækkert hvis man havde mulighed for virkelig at
gå til bunds med sammenligninger imellem de forskellige paneltyper.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-10-03 01:49

Dr.Ralph skrev:

> [...]
> en pris nede omkring de 14-15.000 kr - og så er den interessant
> for mig. Men det er vel ønsketænkning............med en så rimelig

Jeg er meget spændt på at se hvad den kommer til at koste når den
kommer på markedet.

Madsen.

Fra : Kim Correll

Dato : 02-10-03 18:15

Tillykke tillykke!

Så er vi ihvertfald tre herinde, der har denne fortrinlige skærm.

Siden mit sidste indlæg er min VP201B stået helt af på DVI'en. Infocare har
i dag godkendt en ombytning, problemet er bare at de ikke har nogen på
lager! Men den er bestilt som en haster, da jeg skal bruge den på Netparty
Fyn i næste weekend.

Hilsen
Kim

Fra : Lars Krag

Dato : 02-10-03 19:41

"Kim Correll" skrev i en meddelelse ...

> Tillykke tillykke!

Ih tak!

> Så er vi ihvertfald tre herinde, der har denne fortrinlige skærm.

Jep. Gad vide hvor længe Dr. Ralph holder.... ;)

> [...]
> i dag godkendt en ombytning, problemet er bare at de ikke har nogen på
> lager! Men den er bestilt som en haster, da jeg skal bruge den på Netparty

Øv da! Havde den samme symptomer som min i starten? For så kan jeg da
vist godt forberede mig på en ombytter...

/Lars

Fra : Kim Correll

Dato : 02-10-03 21:19

> Øv da! Havde den samme symptomer som min i starten? For så kan jeg da
> vist godt forberede mig på en ombytter...

Min skærm kunne ikke starte med DVI fra modtagelsen. Kun hvis jeg brugte
nView og valgte den som en klon kunne jeg få billede på.

Siden har jeg slet ikke kunnet aktivere DVI.

Hilsen
Kim

Fra : Lars Krag

Dato : 03-10-03 08:31

> Min skærm kunne ikke starte med DVI fra modtagelsen. Kun hvis jeg brugte
> nView og valgte den som en klon kunne jeg få billede på.

Ok, så er jeg lidt mere rolig. Jeg tror mit problem ligger i kablet, af én eller anden
grund, for min skærm opfører sig totalt som i reviewet på Prad.de. Det pudsige er
at hvis jeg går ned i opløsning er der ingen problemer.

Så jeg vil prøve at at investere i et 5m 24+1 DVI-D kabel, som de brugte med
succes på Prad.de

> Siden har jeg slet ikke kunnet aktivere DVI.

Ja så var min nu også røget retur

Tak for svarene

/Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-10-03 01:23

> Jep. Gad vide hvor længe Dr. Ralph holder.... ;)

Tro mig - jeg har endnu ikke købt min Vp181s reserveskærm. Overvejer
springet op til Vp201s - men 2 stk 20,1' på mit lille skrivebord er nok for
vildt (eller ER det ? ) - og en 18' TFT står også lidt større, og denne
vil derfor kunne stå lidt til højre for min hovedskærm, der stadig er Dell
2000FP, og jeg vil stadig kunne se tal/bogstaver på den - det tvivler jeg
på, at jeg kan på afstand af en 20' med 1600X1200.

Rent logisk skulle man mene, der måtte sidde et nyere panel i Vp201 - men
min Dell 2000FP er trods alt S-IPS, mens Vp201 er IPS - hvad det så end
betyder i praksis. Jeg kan blot konstatere, at jeg der virkelig skal nye og
større boller på suppen før jeg sælger min Dell 2000FP - jeg vil ikke bytte
den for en Vp201s, da jeg ikke umiddelbart tror, at der vil være tale om en
mærkbar forbedring i forhold til min Dell 2000FP - hvem ved måske min Dell
står MINDST lige så godt - som sagt mistænker jeg, at NEC 2080UX anvender
samme LGPhilips S-IPS panel som min Dell 2000FP rummer.
Et panel, der også er i BenQ, Philips største og dyreste 20' TFT og
muligvis også både i HP og Liyamas topmodel - alle skærme, de rhar været på
markedet i mere end halvt år.

Men jeg ved intet med sikkerhed - der er tale om ren spekulation - jeg vil
blot ærgre mig en del, hvis jeg sælger min Dell 2000FP for 4-5.000 kr (det
er max hvad den kan indbringe brugt) og så giver 6.000 kr op til en Vp201s
og så konstaterer, at der IKKE er tale om forbedringer - så er det sgu'lidt
ærgeligt, ikke ?

Der skal som sagt nok en Philips 23' Wide med 16 ms respons, S-IPS på
bordet før jeg skifter - eller måske bare en LG 2010P md 16 ms repons og
nyt S-IPS panel - blot jeg kan 110% bekræftet, at der er S-IPS panel i den.

Starten af 2004 bliver meget spændende mht til TFT udviklingen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-10-03 01:55

Dr.Ralph skrev:

> Rent logisk skulle man mene, der måtte sidde et nyere panel i
> Vp201 - men min Dell 2000FP er trods alt S-IPS, mens Vp201 er IPS

VP201-modellerne har også S-IPS-panel. VP181b og VP181s har IPS-
panel.

> - hvad det så end betyder i praksis.

Ja, det er så det store spørgsmål. :)

Madsen.

Fra : ct

Dato : 03-10-03 21:41

> VP201-modellerne har også S-IPS-panel. VP181b og VP181s har IPS-
> panel.

Nå?

Ikke ifølge http://www.viewsoniceurope.com/data/60/RangeOverviewLCD.pdf

Begge står som IPS.

/Claus

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-10-03 08:17

> Hvad siger I så. Det var da noget af en teori sådan en søndag morgen....
>
> /Lars

Hold da helt kæft, det er jo spændende som en detektiv film med Philip
Marlowe :)

Seriøst, så lyden din teori meget plausibel - og lige netop DERFOR skifter
jeg ikke min Dell 2000FP ud med Viewsonic Vp210s, da jeg ved at der venter
en 20,1' S-IPS panel lige om hjørnet med 16 ms respons og 500:1 kontrast.

Som sagt så tror jeg, at min Dell meget muligt sagtens kan rumme nøjagtigt
samme panel, som sidder i jeres skærme, da jeg ikke mener der er sket
udvikling fra 2002 til 2003 i S-IPS paneler - de har allle 25 ms repons,
350:1 kontrast, samme synsvinkel 170 og brightness på 260.

Jeg venter derfor 110% med at skifte min Dell 2000FP til næste år, hvor jeg
med sikkerhed ved, at de nye S-IPS paneler er kommet frem på hylderne.

Om det så til den tid skal være et 23' WIDE panel eller et standard 20,1'
panel, det må specifikationer og pris afgøre :)

Men ved nogle så, om Viewsonic Vp181s så OGSÅ KAN RUMME ET S-IPS panel
eller det kun er IPS ?
Hvis nu der er samme forvirring omkring panelet i Vp181 som der med Vp201 ?
Måske ham der skrev specs til skærme hos Viewsonic ikke kender til S-IPS,
men blot kalder det IPS ?

Med den manglende viden, jeg har konstateret ved kontakt med de forskellige
skærmfrabrikanter i DK, så ville det slet ikke være usandsynligt, at mange
ikke aner forskellen på IPS og S-IPS !

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-10-03 22:29

ct skrev:

> Ikke ifølge
> http://www.viewsoniceurope.com/data/60/RangeOverviewLCD.pdf
>
> Begge står som IPS.

Hmm, ja det kan jeg godt se. Hvis man går ind på Prad.de så står de
derimod som S-IPS. Spørgsmålet er så hvem man skal stole på.

Prøv at vælge Viewsonic under 'Hersteller' og '20 Zoll' under
'Bildschirmdiagonale' på denne side:
<http://www.prad.de/guide/ausstattung_auswahl.html>.

<http://www.prad.de/pdf/VP201s_b.pdf> siger godt nok også IPS-Aktiv-
Matrix-LCD-Display så det kan være at informationerne på Prad.de er
forkerte.

Madsen.

Fra : ct

Dato : 04-10-03 14:29

> <http://www.prad.de/pdf/VP201s_b.pdf> siger godt nok også IPS-Aktiv-
> Matrix-LCD-Display så det kan være at informationerne på Prad.de er
> forkerte.

Mon ikke som udgangspunkt at producenten selv er den mest pålidelige kilde

Claus

Fra : Lars Krag

Dato : 04-10-03 18:40

"ct" <clausFJERNES@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse news:EWzfb.1648$sz3.459@news.get2net.dk...

> Mon ikke som udgangspunkt at producenten selv er den mest pålidelige kilde

Jo, som udgangspunkt vil jeg da også mene. I den forbindelse sad jeg lige og
snusede lidt på Viewsonics amerikanske side, og her annoncerer de VP201s
som havende 16 ms responstid. De sælger et gaming-kit, som kan ses her:
http://store.viewsonic.com/html/ibeCCtpItmDspRte.jsp?section=12711&item=79149

Jeg tror mere og mere at det er samme panel som sidder, eller rettere burde sidde
i LG Flatron 2010P. Specs er helt ens på de 2 paneler, og LG siger det er S-IPS,
men kan heller ikke rigtigt beslutte sig til om det er 16 eller 25 ms.

Uanset hvad mit panel så er, så er jeg mere end almindeligt tilfreds med det

/Lars

Fra : Kor

Dato : 25-10-03 20:43

we4re4

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-10-03 15:17

ct skrev:

> Mon ikke som udgangspunkt at producenten selv er den mest
> pålidelige kilde

Jo, det skulle man mene, men tidligere indlæg her i gruppen tyder på
at det ikke altid er tilfældet. I dette tilfælde tror jeg dog på at
det er Prad.de der er forkert på den, for Viewsonic ville jo nok næppe
skrive IPS hvis det i stedet drejede som et S-IPS-panel, som er nyere
og vel også bedre end IPS. Hvis det derimod havde været Viewsonic som
skrev S-IPS og Prad som skrev IPS, så var der større chance for at
Viewsonic var dem der snød med informationen, for at få det til at se
bedre ud på papiret.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-10-03 22:13

Lars Krag skrev:

> I den forbindelse sad jeg lige og snusede lidt på Viewsonics
> amerikanske side, og her annoncerer de VP201s som havende 16 ms
> responstid.

For hulen da. Kan det tænkes at man sidder med et 16 ms panel?
(Det kunne selvfølgelig forklare hvorfor man ikke har oplevet
trailing endnu).

Madsen.

Fra : Lars Krag

Dato : 05-10-03 07:24

> For hulen da. Kan det tænkes at man sidder med et 16 ms panel?
> (Det kunne selvfølgelig forklare hvorfor man ikke har oplevet
> trailing endnu).

Jeg har tænkt den samme tanke som du, men selv om jeg absolut ikke
har kunnet se spor af trailing i noget jeg har spillet endnu, så tror jeg at
det er et 25 ms S-IPS panel, indtil videre i alt fald.

Jeg hælder stadigvæk lidt til at det nok er et LGE panel der sidder i
skærmen. Jeg kan ikke lige se, hvem der ellers skulle have produceret
panelet. Det faktum at skærmen endnu ikke er tilgængelig i USA, når
Viewsonic nu er et amerikansk firma (afaik) har, for mig, bestyrket
mistanken.

Jeg har så siddet og kigget på hvilke paneler LGE rent faktisk
producerer, hvilket jeg har gjort her:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html

Det man så kan se, er at de laver 2 forskellige 20.1" TFT paneler, nemlig
LM201U03, med 25ms responstid og kontrast på 350:1:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html?tg=view&idx=148
og LM201U04 med 16ms responstid og kontrast på 500:1:
http://www.lgphilips-lcd.com:8888/en/product/monitor.html?tg=view&idx=167

Hvis jeg så ser på mit serienummer på min Viewsonic skærm, så hedder
det A2U03XXXXXXX! Det KAN selvfølgelig være en tilfældighed at "U03"
indgår i serienummeret, men jeg tror det ikke. Lur mig om ikke det er det
panel, der sidder i (og er et S-IPS), og om ikke Viewsonic har tænkt sig at
udstyre fremtidige VP201s/b med "U04" panelet.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-10-03 11:53

Lars Krag skrev:

> [...]
> ikke det er det panel, der sidder i (og er et S-IPS), og om ikke
> Viewsonic har tænkt sig at udstyre fremtidige VP201s/b med "U04"

Min hedder også noget med U03 i serienummmeret. (Der står at den
er fabrikeret i juli '03 og er TCO99-godkendt).

> Hvad siger I så. Det var da noget af en teori sådan en søndag
> morgen....

Jo, det må du nok sige, men jeg synes at din teori lyder meget
sandsynlig. :)

Madsen.

Fra : Lars Krag

Dato : 05-10-03 08:26

"Lars Krag" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> irriterende IMO, men jeg kører så på VGA kablet lige pt, hvilket faktisk ser helt

Nu er det så lykkedes mig at eliminere problemet med DVI til slutningen. Ved at gå
ind i egenskaber for skærm på mit R9800PRO, nærmere betegnet Indstillinger ->
Avanceret -> Indstillinger og aktiverede en indstilling som hedder "Reducer DVI
frekvens på højopløsningsskærme". Voila! Problemet er væk, og skærmen kører
de 60 Hz den skal alligevel.... Spørg mig ikke hvorfor, men det var det faktum at
Madsen (der så vidt jeg husker bruger et Matrox grafikkort), ikke havde problemer
der fik mig til at overveje at det skunne være et grafikkort/driver relateret problem.
Og da det alligevel ikke lykkedes mig at opdrive et 24+1 DVI kabel nogen steder i
Kbh i fredags, har jeg hermed sparet nogle hundrede kroner, og nu står skærmen
endnu klarere end før!

Jeg ved stadigvæk ikke hvad jeg skal tro mht. responstid, men med de programmer
jeg har hentet på Prad.de kan jeg sagtens se tydelig seperation af kasserne i den der
schlieren test når jeg er helt nede på 15 ms med alle farver.

Jeg kan kun sige én ting om den skærm. Den er Top nice!

/Lars

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-10-03 11:53

Lars Krag skrev:

> Spørg mig ikke hvorfor, men det var det faktum at Madsen (der så
> vidt jeg husker bruger et Matrox grafikkort), ikke havde problemer
> der fik mig til at overveje at det skunne være et
> grafikkort/driver relateret problem.

Det er rigtigt at jeg bruger et Matrox-kort (Parhelia).
Godt at du fik det til at virke. Jeg har ikke sådan en indstilling i
driveren til mit grafikkort, men det må åbenbart drosle ned automagisk
siden at jeg ikke har oplevet problemer med at skærmen falder ud på
DVI.

Madsen.