Nuværende MB+CPU lugter brændt - hvad skal~
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 02-10-03 10:44

Hejsa,

Min eksisterende XP1800+ lugter brændt - og det samme gør bundkortet vist.
Kan i hvert fald ikke få det til at fungere med en ny CPU. Så jeg er på
udgik efte en erstatning, og efter et par generationer med AMD er jeg vist
mest lun på noget Intel igen.

Jeg har:

2*512MB DDR PC2100
Radeon 9600pro Grafikkort
80GB 7200rpm Maxtor
SB Audigy 2
Stort kabinet

Jeg mangler simpelthen bare det rigtige bundkort+cpu. Særligt er jeg i
tvivl hvilke typer der vil kunne gå med min eksisterende ram? Maskinen skal
faktisk kun benyttes til lidt spil og leg - har alt det seriøse på andre
maskiner. Den marginale pris er ikke afgørende - bare tingene kommer til at
fungere stabilt og med god ydelse!

Forslag?

pft,

/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 19:29

"Kasper Carøe Olsen" <kasper@doek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgik efte en erstatning, og efter et par generationer med AMD er jeg vist

Hvis du skal hve AMD baseret, skal du jo helt klart have et nForce 2.
Det bedste kort bygget over nForce2, er helt klart Abit NF7-S. (Evt. bare
NF7, hvis du kan undvære firewire + SATA).
Da du kun har PC2100 ram (fsb 266) så ville det jo være hul i hovedet at
købe f.eks en 3200+, da den har fsb 400. Ville f.eks. købe en Athlon
Thoroughbred XP 2400+. Ikke en drøn hurtig, men den kan da følge med. Hvis
du ikke er bleg for en smule overclock, så kan du købe en 2100+ AIUHB, fra
www.waterheads.dk , da den kan clockes ganske meget..

Mvh. Mikkel

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 03-10-03 11:19

On Thu, 2 Oct 2003 20:28:38 +0200, Mikkel Westh wrote:

Hej Mikkel!

> Hvis du skal hve AMD baseret, skal du jo helt klart have et nForce 2.

Hvad nu hvis jeg egentlig helst vil prøve at hoppe tilbage til Intel?
Hvordan lyder anbefalingen så?

Mvh,
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-03 19:53

> On Thu, 2 Oct 2003 20:28:38 +0200, Mikkel Westh wrote:
>
> Hej Mikkel!

> Hvad nu hvis jeg egentlig helst vil prøve at hoppe tilbage til Intel?
> Hvordan lyder anbefalingen så?

Er ikke rigtig inde i Intel verdenen, men du skal da vist have et Asus
P4P800. Det skulle være det absolut bedste bundkort du kan få.
Du må spørge nogen af de Intel kloge folk om processor, men mit umiddelbare
bud ville være at du skal have P4B, da den understøtter PC2100 ram.
Så må du selv vælge hastigheden, den skal bare have 533 mhz fsb.!

Mvh. Mikkel

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 05-10-03 10:13

On Sat, 4 Oct 2003 20:52:58 +0200, Mikkel Westh wrote:

> Er ikke rigtig inde i Intel verdenen, men du skal da vist have et Asus
> P4P800. Det skulle være det absolut bedste bundkort du kan få.

Ser også lækkert ud. Vælger nok deluxe-udgaven så jeg får IDE133 RAID og
gigaLAN :)

> Du må spørge nogen af de Intel kloge folk om processor, men mit umiddelbare
> bud ville være at du skal have P4B, da den understøtter PC2100 ram.
> Så må du selv vælge hastigheden, den skal bare have 533 mhz fsb.!

Okay, umiddelbart ser en Pentium4 Northwood2 2.667GHz In-a-Box (FSB533) ud
til at være det bedste køb. Og det kommer til at funke fint med min 2*512
pc2100? Det lyder jo dejligt! :)

Mvh,
/Kasper

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-10-03 09:49

> [...]
>
> Hej Mikkel!

> Hvad nu hvis jeg egentlig helst vil prøve at hoppe tilbage til Intel?

Jeg er ikke intel mand.
Men det bedste intel bundkort pt. må være Abit IC7-Max3.
Det koster en del, men det er også noget der rykker.
Jeg vil ønske, der var sådanne gode sager med, dengang jeg købte mit NF7-S.

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 05-10-03 13:00

On Sun, 5 Oct 2003 10:48:50 +0200, Martin Johansson wrote:

> Men det bedste intel bundkort pt. må være Abit IC7-Max3.
> Det koster en del, men det er også noget der rykker.

Spørgsmålet er vel, hvor meget jeg får ud af forskellen når jeg vælger at
bruge mine gamle pc2100-ram og kun bruger en 533-cpu?

> Jeg vil ønske, der var sådanne gode sager med, dengang jeg købte mit NF7-S.

:)

/Kasper