Troldborg/ Trollereg
Fra : Ingrid Frederiksen

Dato : 02-10-03 06:54

Kære NG.
Dette skifte er fundet på Erik Brejls hjemmeside, mit spørgsmål er Trollereg
hvor er det , jeg har også set det som Trolborg, i Klovborg kirkebog hvor
Hans Christensen står fadder ved et af Lars Christensens børn i Matrup
Ladegaard

345 Christen Jensen i Mattrup Ladegård. 30.8.1816, fol.466, 514B.
E: Marie Pedersdatter. LV: Ulrik Holgersen i Dalsgård. B: Peder Lægaard
først toldbetjent i København, nu i Skien i Norge, Hans i Trollereg (?),
Laurids i Mattrup Ladegård. Af første ægteskab B: Søren, [skifte 6.4.1805
lbnr.29]. 3B: Else Marie 23, Else 21, Anne Marie 17. FM: Niels Hansen i
Leret.

Mange hilsner
Ingrid Frederiksen.

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 02-10-03 08:51

Dette er måske lidt langt ude, for vi er jo langt fra Fyn, men sognet
Brahe-Trolleborg i Svendborg amt omtales ofte blot som Trolleborg

Kjeld Jakobsen

Fra : Ingrid Frederiksen

Dato : 02-10-03 09:28

Tak skal du have Kjeld, det er da en mulighed som jeg vil undersøge
Hilsen Ingrid.

Fra : Finn_Kyhn

Dato : 13-11-03 20:05

"Ingrid Frederiksen" skrev d. 02-10-03 06:54 dette indlæg :
> [...]
6.4.1805
> lbnr.29]. 3B: Else Marie 23, Else 21, Anne Marie 17. FM: Niels Hansen

Hej Ingrid.
Hvis du har lidt flere oplysninger om Hans, skal jeg tjekke i
Brahetrolleborg sogn, hvor jeg har mit virke.
Hvis du eller andre har sprøgsmål vedr. Brahetrolleborg sogn er jeg
gerne behjælpelig.

mvh
Finn

http://www.kandu.dk/