DLSK1/2 + GPS i bærbar
Fra : Lars Krasuski

Dato : 02-10-03 07:00

Kan man kombinere en bærbar med GPS på USB/PCMCIA og Det levende søkort, så
de kan interagere? Virker det direkte i DLSK? Er der nogen GPS man Ikke kan
bruge?

Har selv kig på:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=111677

og sammen med DLSK2 vil det jo kun være en investering på 1600 kr og derfor
mest value for money, hvis det altså virker sammen. Er der nogen der kan
fortælle noget, eller anbefale en GPS til PCMCIA, som virker med DLSK1/2?

På forhånd tak!

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-03 14:51

Lars Krasuski wrote:
> [...]
> derfor mest value for money, hvis det altså virker sammen. Er der
> nogen der kan fortælle noget, eller anbefale en GPS til PCMCIA, som

Jeg har haft en USB GPS på min dlsk1 og det virker helt ifint - sålænge den
sender NMEA burde der ikke være nogen problemer. Nogen af de små GPS-mus
bruger diverse andre protokoller, så det skal du nok se efter.

--
/carsten

Fra : Hans Olsen

Dato : 02-10-03 18:28

"Lars Krasuski" <lars@fjerndette.krasuski.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man kombinere en bærbar med GPS på USB/PCMCIA og Det levende søkort,

> de kan interagere? Virker det direkte i DLSK? Er der nogen GPS man Ikke
kan
> bruge?
Hej Lars
Jeg har eksperimenteret en del med DLSK 1 og 2
igennem et par år, det er sikkert 100 meninger
om hvad der er godt og skidt.
Jeg har også prøvet forskellige GPS Mouse, den
med PCMCIA som monteres direkte i
stikket på PC, er efter min mening ikke
så god som den med kabel i USB porten.
nogen gange har jeg skullet have modtagen
i vinduet herhjemme for at fange et godt signal - min 10
sattelitter - og så er det rart med kabel.
Den bedste jeg har fundet er en GPS Mouse, med
magnet på bagsiden, så hvis det kniber meget med
signalet, kan den sættes op på taget på bilen, eller
på en lille metalplade i båden.
Det er muligt jeg kan skaffe en mere til en pris af kr. 750,- plus porto,
hvis
du er interesseret.
Selv om jeg har vers. 2 i DLSK, vil jeg helst bruge vers. 1 med alle
opdateringerne.
Bare min mening
MVH
Hans Olsen

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 02-10-03 20:12

Hej NG.

Man kunne jo starte med at købe en GPS der virker....

Det kunne være en Holux, istedet for at flytte rundt på modtageren...og
alle mulige andre sjove ting!

Det minder mig om gamle dage med bilen der ikke ville starte uden at man
havde sagt UGH UGH 2 gange og løbet regndans uden om bilen 4 gange....men så
startede den også....?????!!!

Køb noget der virker, det er ikke dyrere....

/Svend
Fie2, Ebeltoft

PS: ...og så bruger man ikke DLSK til andet end planlægning......eller
hva`?.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 21:50

"Svend Brandt Jensen" <brandt@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> PS: ...og så bruger man ikke DLSK til andet end planlægning......eller
> hva`?.

Havde jeg vidst, hvad jeg ved i dag om DLSK 2, havde jeg overhovedet
ikke byttet om fra DSLK 1 til 2.

Det er ganske simpelt spild af penge.

Hr. Bjørn

Fra : slet OQ301

Dato : 03-10-03 18:41

Lars Krasuski <lars@fjerndette.krasuski.dk> skrev:
>Kan man kombinere en bærbar med GPS
>på USB/PCMCIA og Det levende søkort, så
>de kan interagere?

Hej Lars

Jeg anvender PCMCIA Gps sammen med DLSK 1 i min bærbar, og det
virker fint. GPS'en kan også anvendes i PDA'er med port for CF
kort type II.

Jeg har denne gps:
http://www.gps.dk/product/detail/description/42/4/157

mvh