random billeder i en tabel
Fra : pernille_r

Dato : 02-10-03 00:35

hej gruppe folk

Jeg har lavet en tabel på mit site med et billede i - men jeg kunne rigtigt
godt tænke
mig at billedet skifter hele tiden i den tabel fra min billedemappe, eks ved
refresh, eller bare når man klikker på en anden side...
jeg ved det er noget med noget random... but how exactly?

-tak
pernille

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-03 02:25

"pernille_r" <nik@kobra.dk> skrev :

> [...]
>refresh, eller bare når man klikker på en anden side...
>jeg ved det er noget med noget random... but how exactly?

Kan du ikke lave med html, der skal javascript til.

Prøv at kig på
http://www.google.dk/search?q=random+image%2Bjavascript

Værsgo' og vælg.

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor
javascriptspørgsmål hører hjemme og svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Lobais

Dato : 02-10-03 06:19

pernille_r wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> refresh, eller bare når man klikker på en anden side...
> jeg ved det er noget med noget random... but how exactly?

Hvis det skal ske låbende bliver du nød til at bruge javascript. Ellers hvis
du har noget server script, kan du bruge det.
Prøv at spørge i serverside eller clientside gruppen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne