Kan ikke sende vedhæftede filer i Outlook ~
Fra : Lars Nielsen

Dato : 10-04-01 19:00

Jeg har problemer med at sende vedhæftede filer i Outlook 2000. Programmet
viser, at der bliver afsendt med f.eks. en vedhæftet Word-fil, men den
vedhæftede fil modtages aldrig.

Jeg har prøvet at lede efter et svar på, hvorfor jeg ikke kan sende. Det
går nemlig fint med at modtage filer.

Jeg har en ganske almindelig e-mail konto hos TeleDanmark, og her synes jeg
heller ikke at kunne finde en forklaring.

Har andre været ude for det samme og kan give mig et svar på, hvad jeg skal
ændre for igen at kunne sende vedhæftede filer ?

Med venlig hilsen
Lars Bjerg Nielsen

Fra : pre

Dato : 23-04-01 14:57

Det var ikke megen respons du fik på dit spørgsmål, hvilket er
ærgerligt, da problemet er forholdsvis sjældent, og de gange, jeg har
forsøgt at finde løsningen, har de pågældende ikke ulejliget sig med at
fortælle resultatet.

Men hvis fejlen stadig er der, lad os prøve at rette den. Jeg går ud
fra, at du bruger Outlook IMO, at du bruger Word som editor og klikker
på Send En Kopi. Det er ikke den bedste vej. Klik i stedet på
Filer/Send til som vedheftet fil. Tjek lige i
Funktioner/Indstillinger/Generelt at Send Som Vedheftet er aktiveret.
Du må gerne maile direkte til mig for at spare tid.

--
Mvh.
Per Andersen

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-04-01 21:04

Hej Per.
Jeg har samme problem når jeg sender til attachments med Outlook 2000 (Office 2000 Premium SR-2, tysk version) til visse modtagere i
Danmark. En CC sendt til mig selv ankommer uden problemer.

mvh
Bo Larsen
bolarsen@t-online.de

Fra : pre

Dato : 26-04-01 19:45

Brug denne opskrift til en test (Jeg går ud fra, at du bruger Outlook
IMO):

Find eller skriv en lille fil. Læg den f. eks. på skrivebordet.
Fra Outlook start en ny mail. Adresse og subjekt er unødvendigt.
Klik på Format og vælg Plain text
Indsæt filen fra skrivebordet.
Hvis der fremkommer en ret kraftig vandret linie nær mailens bund OG Fil
ikonet er placeret derunder, så er vedhæftningen OK. Fjern Ikonet
Klik på Format, vælg HTML og gentag proceduren
Klik på Format og vælg Rtf. Gentag proceduren.

Efter al sandsynlighed var de to første prøver OK, mens i den sidste,
ikonet havnede midt i teksten.
Og det bekræfter hbad Barry Simon skriver i sin Maximizing Outlook
2000: »My strong advice is to never ever, ever send messages in RTF.«

I hovedvinduet klik Funktioner/Indstillinger - Mail Format og vælg et
standard format <> Rtf.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Bo Larsen

Dato : 27-04-01 12:21

Jeg sender ikke mine emails over Outlook Express, men over Outlook2000!
Modtageren forstår udemærket HTML / MIME / RTF / TXT format, men hans attachment mangler simpelthen. Hans filstørrelse er
tilsvarende mindre.
Jeg har kun haft problemet med mailmodtagere i DK og NL (hvor de har en anden codering), aldrig i D eller USA.

mvh
Bo
bolarsen@t-online.de

Fra : pre

Dato : 27-04-01 18:16

1: Outlook Express har ikke været nævnt i denne forbindelse.
2: Testen viser, om din Outlook sender vedhæftede filer eller ej. Det
er i denne forbindelse uvedkommende hvorvidt modtageren
forstår ditten eller datten.