Luft i koblingssystemet.
Fra : Mercenary

Dato : 01-10-03 21:07

Hejsa.

Pga en utæthed i min koblingscylinder har jeg fået luft i koblingssystemet.
Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke rigtig få en rar fast kobling.
Er der nogen der har et godt tip ??

Og lige for en god ordens skyld:
Hyundai Elantra 1,8 GT 11/93
Uden gejl

/Merc

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-03 21:28

"Mercenary" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
koblingssystemet.
> Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke rigtig få en rar fast kobling.

Hvad gør du da for at få luften ud - lufter ud via udluftningsskruen eller
hvad ?

Måske spørger jeg dumt, men hvad er "uanset hvad" ?

Morten

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-10-03 06:10

"Mercenary" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
koblingssystemet.
> Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke rigtig få en rar fast kobling.

Er der nogen, som har prøvet at sætte vacuum på reservoiret ?

Hvis ellers bremsevæskens kogepunkt ikke overskrides (Fordi trykket falder),
og der ikke bare suges luft ind via pakningerne i systemet, fordi læberne
vender "den forkerte vej" kunne det da være en mulighed, kunne det ikke ??

(Jeg foreslår det ikke som en god idé, men bare for at høre om nogen har
tænkt samme tanke..... Den rigtige måde er udluftningsskruen....)

Mvh. Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 12:26

> [...]
koblingssystemet.
> Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke rigtig få en rar fast kobling.

..---------------------
Du åbner for udluftnings skruen på din slavecylinder og lader koblingsvæsken
løbe til der ikke kommer luftbobler med op mere og så virker den igen.

Vh Kurt

Fra : Morten Larsen

Dato : 02-10-03 15:01

"Ksa" <ingen mail tak> skrev i en meddelelse

> koblingssystemet.

Måske du ikke kan lufte den ordenlig ud, hvis alt frigangen
er justeret væk på pedalen (hvis man kan det på bilen)
det betyder nemlig at hovedcylinderen ikke kan få væske fra
beholderen.

Morten

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-10-03 14:31

> [...]
koblingssystemet.
> Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke rigtig få en rar fast kobling.

Først og fremmest skal den utætte cylinder skiftes. Så længe systemet er
utæt vil pedalen aldrig blive ordentlig. Derefter skal systemet selvfølgelig
luftes ud. Nogle gange kan det være en fordel at gøre dette "baglæns". Dvs.
istedet for at træde på pedalen, så arbejder man med koblingsarmen. Dette
kan man dog kun hvor slavecylinderen aktiverer udvendig koblingsarm.

Ellers kan man bruge et udluftningsapparat der sætter tryk på systemet.

MVH Niels