Internet via GPRS på SE R600
Fra : Enforcer

Dato : 01-10-03 18:26

Er det muligt at koble en bærbar sammen med en Sony Erricson R600, og
gå på nettet via GPRS?

Jeg synes ikke jeg kan finde noget USB kabel, som passer til den. Kun
seriel. Kan det benyttes?

Mvh.

Enforcer

Fra : lars

Dato : 02-10-03 07:17

"Enforcer" <hhi-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at koble en bærbar sammen med en Sony Erricson R600, og
> gå på nettet via GPRS?
>
> Jeg synes ikke jeg kan finde noget USB kabel, som passer til den. Kun
> seriel. Kan det benyttes?

umidelbart ville jeg mene at du skal burge
irda porten på pc'en og så tænde irda på din telefon.
læg dem ved siden af hinanden så din pc kan "se"
din telefon, og så burde der poppe en meddelelse op om
at din pc har fundet noget nyt hardware.
derefter burde det være lige ud a landevejen..

hilsen lars

Fra : Enforcer

Dato : 02-10-03 16:30

On Thu, 2 Oct 2003 08:17:27 +0200, "lars" <xxx@xx.xx> wrote:

> [...]
>din telefon, og så burde der poppe en meddelelse op om
>at din pc har fundet noget nyt hardware.
>derefter burde det være lige ud a landevejen..

Problemet er, at R600 ikke har IRDA.

Jeg er faktisk også i tvivl om den kan kan kan køre GPRS på andet end
WAP-browseren i telefonen.

SE skriver, at den har GPRS og modem indbygget, men ikke om den kan
tilkobles via datakabel til bærebar PC.

Mvh.

Enforcer

Fra : lars

Dato : 03-10-03 07:18

> [...]
> gå på nettet via GPRS?
>
> Jeg synes ikke jeg kan finde noget USB kabel, som passer til den. Kun

hmm fandt dette

http://asia.cnet.com/reviews/handphones/0,39001718,38000561p,00.htm

Unfortunately, the R600 comes without an infrared port, a glaring omission
for a GPRS phone.
This means that you have to purchase a data cable if you want to connect the
phone to your notebook for surfing on the go.

http://www.telemann.dk/shop/
http://www.telemann.dk/shop/productinfo.asp?id=459

her koster et kabel lidt under 200 kr
så umidelbart vill jeg sige at det vil virke.
men hvordan det sættes op ved jeg ikke ??
måske finder xp selv modemet inde i telefonen ??

hilsen lars

Fra : Enforcer

Dato : 03-10-03 18:45

> [...]
>så umidelbart vill jeg sige at det vil virke.
>men hvordan det sættes op ved jeg ikke ??
>måske finder xp selv modemet inde i telefonen ??

Tak for det, jeg prøvet at købe et kabel.

Så må det vise sig om det virker.

Mvh.

Enforcer