Drejning af fjeder til Kicking-strap.
Fra : lh@lhcom.dk

Dato : 01-10-03 17:11

Hej sejlere,

jeg har en kickingstrap til min Larsen 28, som er et rør med nogle
flytbare stopklodser i hver ende; den ene fast og den anden bevægelig. Jeg
er blevet fortalt at der skal være en fjeder i røret, men den mangler, så
nu er jeg på jagt efter éen som kan lave mig en sådan fjeder. Jeg har fået
fortalt at kleinsmede og bøssemagere kan lave sådanne, men hvor i himlens
navn finder man en sådan ? Og hvad ville I gøre ? Og er der andre
muligheder ?

Lige nu bruger jeg bomdirk (snor fra mastetoppen) som holder bommen, men
Kickingen skulle også kunne funke som bomdirk, når kicking-halet ikke er
hevet hjem.

Med venlig sejlerhilsen og på forhånd tak

Lars Hendriksen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-03 22:29

<lh@lhcom.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Hvad med at besøge en fjederfabrik. Der findes jo tusindevis af af
standardfjedre i forskellige størrelser, så mon ikke der findes een, der kan
passe?

Claus
--
OBS - OBS - OBS!
Pga. af den åndsvage chikaneorm, har jeg ikke længere en gyldig e-mailadresse,

Fra : Lars Kristensen

Dato : 02-10-03 09:16

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Hvad med at besøge en fjederfabrik. Der findes jo tusindevis af af
> standardfjedre i forskellige størrelser, så mon ikke der findes een, der kan

Hej Claus

Hvad har du skrevet af det ovenstående og hvad har lh skrevet?

- Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-10-03 19:58

"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse news:3f7bdede$0$24693

> Hvad har du skrevet af det ovenstående og hvad har lh skrevet?

Du har ret, men da Lars tilsyneladende insisterer på at benytte
"quoted-printable" i brødteksten, så gider jeg ikke at sidde og efterredigere
hans tekst. Det er ikke mig, der gør noget forkert, det er Lars.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-03 22:34