vidste i at.....
Fra : René

Dato : 01-10-03 12:27

et simkort kan holde til en tur i vaskemaskinen.

telefonen som simkortet sad i aldrig har været så ren

at telefonen stadig virker(måske fordi den var slukket, da den blev vasket)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 12:35

René skrev:

>et simkort kan holde til en tur i vaskemaskinen.

Det overrasker mig ikke synderligt.

>telefonen som simkortet sad i aldrig har været så ren
>at telefonen stadig virker(måske fordi den var slukket, da den blev vasket)

Se her er jeg en smule overrasket, men lad os da høre hvilken telefon
der er tale om. Jeg vil nu tro, at levetiden er blevet nedsat efter
vasketuren, men det er da lækkert at du endnu har kontakt til
omverdenen

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : René

Dato : 01-10-03 12:38

det er en nokia 6100

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 12:44

René skrev:

>det er en nokia 6100

Jeg er imponeret!

PS! Det er en god idé at citere det man svarer på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 01-10-03 12:55

"René" <rtk_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: et simkort kan holde til en tur i vaskemaskinen.

Jo .. deeet ... Sikkert også en tur i saltvand når man er på stranden

:
: telefonen som simkortet sad i aldrig har været så ren

Det er jo en god sidegevinst..

:
: at telefonen stadig virker(måske fordi den var slukket, da den blev
vasket)
:

Tjah, min var desværre tændt da jeg glad og frejdig løb om kap med vennerne
for at nå først i vandet på stranden ... det kan en 3510i _ikke_ tåle

/ Benjamin

Fra : Doktoren

Dato : 01-10-03 13:16

> Jo .. deeet ... Sikkert også en tur i saltvand når man er på
stranden

Det tror jeg ikke den kan. Saltvand ødelægger ALT Det er det samme
med fjernsyn og andet elektronik. Vand gør ikke den store skade
medmindre der er salt i. Jeg har lige haft et fjernsyn som blev
gennemvæddet pga. hul i taget... Det fungerer uden nogen som helst
problemer...

Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-10-03 13:35

> [...]
> medmindre der er salt i. Jeg har lige haft et fjernsyn som blev
> gennemvæddet pga. hul i taget... Det fungerer uden nogen som helst

Vanden gør inden skade når der ikke er strøm i det det berører.
Et simkort er meget robust. Det brænder du ikke bare lige af.

Mht. din saltvandanalogi, så hjælper vand især i et fjernsyn hvor
spændingerne er så store. Alt andet lige løber strømmen bedre i rent vand,
end i luft, hvorfor gnisten nemmere kan springe (men det er vel ikke en
gnist når den løber i vand).

/Morten

Fra : Max[DK]

Dato : 01-10-03 14:11

> telefonen som simkortet sad i aldrig har været så ren
> at telefonen stadig virker(måske fordi den var slukket, da den blev
vasket)

Normalt går de ikke bare lige i udu pga. vand... men jeg giver din telefon 3
mdr at leve i. (men jeg håber da at den holder længere)

Du kan evt. med jævne mellemrum tjekke print osv. for korrosion

/Max

Fra : Georg

Dato : 01-10-03 16:34

Jeg tabte engang en nokia 6310 i hundens vandskål. Det er 2 år siden, og den
fungerer stadig....

Fra : Oros

Dato : 01-10-03 17:32

Georg wrote:
> Jeg tabte engang en nokia 6310 i hundens vandskål. Det er 2 år siden,
> og den fungerer stadig....

og så var der min moster der tabte sin ned i en skål med pandekagedej (dej
er måske lidt misvisende da der er tale om en ret flydende og våd dej) om
den virkede herefter er ikke til at sige, for i sin panik skyndte hun sig at
skylle den under hanen for at fjerne det onde pandekagedej der sikkert ville
ødelægge telefonen. *bad mistake* R.I.P

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Olsen

Dato : 02-10-03 08:42

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skylle den under hanen for at fjerne det onde pandekagedej der sikkert

Hvordan blev pandekagerne
Jeg har renset en 3310 som har været en tur i en "gylletank" og den virker
stadig et år efter !
Mvh. Steff

Fra : Max[DK]

Dato : 02-10-03 10:40

> Jeg tabte engang en nokia 6310 i hundens vandskål. Det er 2 år siden, og
den
> fungerer stadig....

Tja god telefon, det er også den eneste serie jeg har haft respekt for fra
nokia(6150,6210,6310/I)

Jeg har set det på 3310'ere hvor det har udviklet sig over 3uger. så det må
jo være meget forskelligt da der nedenfor er en med en 3310'er...

/Max

PS: havde engang en bosch og jævnligt dukkede i øl, det holdte den da også
til