Hvordan skriver jeg æøå ? Nokia 3510i
Fra : Jim Andersen

Dato : 01-10-03 11:51

Jeg kan ikke finde æøå når jeg skal skrive en sms. Hvo'n får jeg fat i dem ?

/jim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 11:58

Jim Andersen skrev:

>Jeg kan ikke finde æøå når jeg skal skrive en sms. Hvo'n får jeg fat i dem ?

æ og å - tast på "abc"-knappen X gange. ø - tast på "mno" X gange.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-10-03 12:42

Lasse Hedegaard wrote:

> æ og å - tast på "abc"-knappen X gange. ø - tast på "mno" X gange.

Ahh. Underligt de ikke skriver det i brugervejledningen.
Andre tips du allerede nu kan gætte dig til jeg vil få brug for ?

Og så lige et tillægsspørgsmål:

Kan man ikke sætte den til at bede om pin-kode når man vil låse tastaturet
op ? Eller f.eks efter X minutter på standby eller så'n ?

Det er da ikke så meget bevendt (som tyveri/misbrug-sikring) hvis det kun er
når man tænder for en slukket tlf ?

Og så lige til den vågne elev: Passer covers til 3510 også til 3510i ? (dem
hos thansen.dk)

/jim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 12:47

Jim Andersen skrev:

>Ahh. Underligt de ikke skriver det i brugervejledningen.

Tja, de fleste bruger nok ordbog efterhånden. Det vil jeg også foreslå
dig at slå til - efter lidt tid skriver du meget hurtigere på denne
måde.

>Andre tips du allerede nu kan gætte dig til jeg vil få brug for ?

Næh, der er jo så mange funktioner i telefon i dag - jeg aner ikke
hvor meget du ved, og hvad du skal bruge den til

Skriv her i gruppen når du har spørgsmål.

>Kan man ikke sætte den til at bede om pin-kode når man vil låse tastaturet
>op ? Eller f.eks efter X minutter på standby eller så'n ?

Ikke Nokia 3510i.

>Det er da ikke så meget bevendt (som tyveri/misbrug-sikring) hvis det kun er
>når man tænder for en slukket tlf ?

Nogle telefoner har tastaturlås med kode, og jeg har (som du) længe
undret mig over, at det ikke mere eller mindre var standard. Det er
meget sjældent min egen telefon er slukket, så PIN-koden er mere eller
mindre en ligegyldig beskyttelse.

>Og så lige til den vågne elev: Passer covers til 3510 også til 3510i ? (dem
>hos thansen.dk)

Uha, det ved jeg faktisk ikke. Umiddelbart vil jeg tro det.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-10-03 14:41

Lasse Hedegaard wrote:

> Tja, de fleste bruger nok ordbog efterhånden. Det vil jeg også foreslå
> dig at slå til - efter lidt tid skriver du meget hurtigere på denne
> måde.

Ja, den er godt beskrevet i vejledningen, så den gik jeg i gang med, med det
samme. Den virker fortrinligt. Men jeg havde altså lidt problemer med
Rugbrød (som åbenbart ikke var i ordbogen). Det var lidt af en øvelse der
skulle til for at få den til at skrive det.

/jim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-03 21:51

Jim Andersen skrev:

> [...]
>Rugbrød (som åbenbart ikke var i ordbogen). Det var lidt af en øvelse der
>skulle til for at få den til at skrive det.

Nogle gange kan det være en fordel at skrive ordet i to omgange. Skriv
først rug, tryk så engang på pil højre/ned, og skriv så brød - så får
du rugbrød - i et ord. Ellers kan du tilføje ordet til ordbogen, ved
at vælge "stav" (kommer frem, når du telefonen ikke har flere forslag
til ord).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-10-03 10:39

Lasse Hedegaard wrote:
> Nogle gange kan det være en fordel at skrive ordet i to omgange. Skriv
> først rug, tryk så engang på pil højre/ned, og skriv så brød - så får
> du rugbrød - i et ord.

Ah. Fint tip.

/jim

Fra : JMo.

Dato : 01-10-03 16:31

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> wrote in

> Og så lige til den vågne elev: Passer covers til 3510 også til 3510i ?

Ja.