SNMP og Linux?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 01-10-03 11:41

Hej alle!

Jeg har lige installeret ClarkConnect (Linux image) på min server, og vil nu
gerne kunne overvåge trafikken på Internettet.

Serveren er stand-alone, dvs. at den bare er en computer på netværket som
alle andre. Min router Cisco 677 har SNMP indbygget, og jeg vil så gerne
høre, om der findes et program der kan lave noget statistik over forbruget
baseret på routerens data?

Gerne noget der kan lave nogle grafer og den slags til en internetside...

Lasse

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-10-03 12:35

Lasse Rønlev wrote:
> [...]
> baseret på routerens data?
>
> Gerne noget der kan lave nogle grafer og den slags til en internetside...

mrtg kan dette. Til fx RedHat følger det med, så det lige
er til at installere.

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 01-10-03 14:05

Tak Mogens, lige det jeg manglede!

/Lasse

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 01-10-03 19:19

Hej Mogens igen!

Hvad mener du i grunden med at det følger med RedHat? Jeg har RedHat 7.2,
siger du så at det allerede er der, men ikke installeret? Hvor finder man
det henne?

Mvh
Lasse Rønlev

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-10-03 07:39

Lasse Rønlev wrote:
> [...]
> siger du så at det allerede er der, men ikke installeret? Hvor finder man

Hvis den er med redhat 7.2, ligger den på cd'erne

På RedHat 9 ligger den på cd nr. 3, som rpm:

RedHat/RPMS/mrtg-2.9.17-8.i386.rpm

Så kan den installeres med rpm kommandoen.

mrtg versionen til RH9 installerer konfigurationsfilen
i /etc/mrtg, og noget html i /var/www/html/mrtg