Negativitet over for CBB???
Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 09:31

Hej gruppe.

Jeg har fulgt debatten gennem længere tid, og fundtet ud af forumet har
mange Telmore loyalister, hvilket er helt fint med mig. Personligt har
jeg CBB+ da jeg ingen fastnet har, og 98% af mine opkald går til mobil +
jeg ringer temligt meget.

Spørgsmålet er så, hvorfor er der så stor negativitet over for CBB????
Jeg har kun haft problemer da jeg skulle have GPRS til at virke, og jeg
tror ikke det var CBBs skyld, men sonofons, men da det kom op at køre
har det virket upåklageligt. Ellers har de en god, venlig og hurtig
kundeservice, hvad enten man kontakter dem pr telefon eller mail.

Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 10:10

> Spørgsmålet er så, hvorfor er der så stor negativitet over for CBB????

Det er nok de små forskelle der tæller. Jeg er af den overbevisning, at CBB
kører fornuftigt, men de slæber til dels rundt med et dårligt image, som det
kan være ret svært at slippe af med.
Jeg har nok købt næsten 2 håndfulde numre hos CBB gennem tiderne, så jeg har
også oplevet lidt negative ting.

Generelt er min holdning, at man først lærer sit teleselskab at kende, når
noget går galt. Hvis alt kører efter bogen, så tror jeg at de fleste kan
levere varen.

I dag er CBB's kundeservice hurtig til at reagere, men i starten var det en
ynk! Hvis man kom igennem på telefon til CBB, så skulle man huske straks at
købe en lotto-kupon (heldig uge)!

Min værste oplevelse med CBB var, at jeg havde købt et godt mobilnummer via
nettet. Da jeg fik SIM-kortet ville det ikke acceptere PUK-koden. Efter et
opkald til kundeservice blev det opklaret - nummeret var allerede solgt til
anden side og var allerede aktiveret af den anden!
Ret surt. Jeg kunne få pengene tilbage eller vælge et nyt nummer med 100 kr.
ekstra taletid. Men jeg fandt selvfølgelig ikke noget så godt som det første
nummer.

Ellers har jeg haft småproblemer, som en forkert PUK-kode og SIM-kort der
ikke var aktiveret m.m. Alt sammen noget der blev klaret indenfor 24 timer.

Noget der også trækker ned er CBB's hjemmeside. Hos f.eks. Telmore er der
mange flere og meget bedre funktioner.
Her efterlader Telmore et meget mere professionelt indtryk.

Og endelig synes jeg at det er dybt kritisablet at man på CBB's side ikke
kan se hvornår man sidst har sat penge ind. Når der er en begrænset
gyldighed på taletid, så skal man også have adgang til denne oplysning.

*Fischer

Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 10:29

"Fischer" skrev d. 01-10-03 10:10 dette indlæg :
> [...]
> kan se hvornår man sidst har sat penge ind. Når der er en begrænset
> gyldighed på taletid, så skal man også have adgang til denne

OK, tak for svaret. Har du alrig haft problemer hos Telmore???

Det er måske fordi jeg er en rookie indenfor internet-telefoni jeg ikke
har mødt de større problemer endnu, men jeg kan kun give dig ret i at
CBBs hjemmeside på nogle (mange) punkter kunne forbedres.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-10-03 12:33

> Og endelig synes jeg at det er dybt kritisablet at man på CBB's side ikke
> kan se hvornår man sidst har sat penge ind. Når der er en begrænset
> gyldighed på taletid, så skal man også have adgang til denne oplysning.

Har taletiden begrænses gyldighed? Vil det sige, at hvis du er for længe om
at bruge pengene, så nupper CBB det hele?!?

/Morten

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 12:39

> Har taletiden begrænses gyldighed?

Yep - 6 måneder.

> Vil det sige, at hvis du er for længe om at bruge pengene, så nupper CBB
> det hele?!?

Endnu værre. De lukker dit nummer.

*Fischer

Fra : Peter

Dato : 07-10-03 19:06

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:<3f7abcc4$0$24655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Yep - 6 måneder.

Rettelse:

Det er ikke taletiden der har begrænset gyldighed. Det er SIM-kortet.

Det vil sige at, at du skal tanke inden der er gået 6 måneder.
Ikke at du skal have brugt pengene inden det halve år. Der er en væsentlig forskel.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Fischer

Dato : 08-10-03 05:43

> Rettelse:
> Det er ikke taletiden der har begrænset gyldighed.
> Det er SIM-kortet.

Det er da vist et fortolkningsspørgsmål.
Jeg synes det lyder mere rigtigt at sige at din taletid (saldo) er gyldig i
6 måneder fra du senest har indsat penge.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 11:38

> OK, tak for svaret. Har du alrig haft problemer hos Telmore???

Kun 1 stort, og det var ikke direkte Telmores skyld.
Jeg var dum nok til at portere min nummer fra Sonofon til Telmore på dag 1
for nummerportering. Det betød at mit mobilnummer gik i sort i flere
måneder. Men det var jo TDC der i praksis stod for porteringen.
Jeg bebrejder dog Telmore, at de var meget længe om at indrømme / indse at
nummer-porteringen var kaos, og informerede de kommende kunder om dette.

En enkelt gang var udlandstelefoni på et nummer ikke oprettet korrekt, men
det krævede blot en mail til support, så blev den ordnet.

Ellers har jeg afair aldrig haft problemer med Telmore. Alle de numre jeg
har ved Telmore har virket fra jeg pluggede det modtagne SIM-kort i.
Flere af numrene er i øvrigt porteret fra CBB, som vinder over Telmore når
det gælder gode nummer-serier.

*Fischer

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-10-03 12:02

Du har CBB+, af ren nysgerrighed; hvor lang tid bruger du på at tale 21
timer (Så meget du skal tale før minuttprisen er billigere end TELMORE,
minutpris = 85 øre)?

Du siger du ikke har fastnet - ja men 21 timer stadig RIGTIGT meget.

Hvis du f.eks. skal være billigere end TELMORE inden jul skal du tale godt
15 minutter i telefon hver eneste dag.

Iøvrigt vil jeg selv med mit bedste gæt byde på at der inden jul er andre
priser på markedet, hvorfor prisfordelen gennem et plus/pro abn. vil være en
helt anden end nu. Om det er inden jul eller ej er som sagt mit gæt - men
det er sikkert, udviklingen vil æde og udhule plus/pro fordelene med tiden.

Men når det er sagt er det selvfølgelig rart at høre du er glad for dit
selskab og hvis du taler så meget så er det jo godt du har valgt den
løsning. Men samtidig vil du af det ovenstående kunne se hvorfor os der
regner med at priserne nok skal ændre sig i betydeligt tempo og ikke dagligt
taler 15 minutter i tlf vælger TELMORE som det mest fordelagtige.

Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 15:22

"Jonas Kofod" skrev d. 01-10-03 12:02 dette indlæg :
> [...]
21
> timer (Så meget du skal tale før minuttprisen er billigere end

Tja nu har jeg ikke haft Telmore, havde CBB i forvejen, så de 85 øre er
ikke aktuelle for mit vedkommende, men derimod 99 øre og så er
regnestykket 633,33 min eller 11,06 timer. Jeg købte CBB dengang det var
1,10 kr mod telmores 1,20 kr, derfor CBB, som før skrevet, er jeg en
rookie i internet-telefoni.

> Du siger du ikke har fastnet - ja men 21 timer stadig RIGTIGT meget.
> Hvis du f.eks. skal være billigere end TELMORE inden jul skal du tale
godt
> 15 minutter i telefon hver eneste dag.

Tja, jeg regner med at have talt de 11 timer i løbet af 1½-2 mdr.,

> [...]
men
> det er sikkert, udviklingen vil æde og udhule plus/pro fordelene med

og ja der kan nå at ske meget på 2 mdr, men om jeg skal betale 199 kr
for at blive +kunde eller 99 kr for at benytte GPRS hos Telmore, det
kommer jo næsten ud på et, specielt når CBB gratisperiode på GPRS løber
til 1.nov. Samt at Telmore kan tilbyde et GPRS produkt der er i stil med
CBB, det er jo relativt nyt.

> [...]
dagligt
> taler 15 minutter i tlf vælger TELMORE som det mest fordelagtige.

Ja, men tro mig, jeg har regnet på det, og jeg var også led ved at smide
de 199, men so før nævnt holder dit regne stykke ikke i mit tilfælde, og
ja hvis prisudviklingen æder +/pro fordelene, tror jeg på CBB vælge at
følge Telmore og give kunderne de 199 kr i taletid, men det kan da godt
ske jeg bare er naiv. Men jeg regner også med at priserne ændrer sig,
men også med at CBB holder fast i + konceptet, og de derved vil kunne
give deres +kunder de billigste priser, og de andre CBB kunder gode
priser.

http://www.kandu.dk/

Fra : sko12345

Dato : 01-10-03 15:27