Silent standby på Abit NF7-S
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-10-03 09:30

Hvordan fungere silent standby på ovenstående board, og hvordan aktiveres
det?.

På forhånd tak

Lars

Fra : JK

Dato : 01-10-03 09:59

On Wed, 1 Oct 2003 10:30:20 +0200, "Lars Rasmussen"
<lobos@REMOVEtdcadsl.dk> wrote:

>Hvordan fungere silent standby på ovenstående board, og hvordan aktiveres
>det?.

I bios under power settings vælger man ACPI Suspend Type S3 (suspend
to ram).

Power On Functions: det virker hos mig bedst med: Any key

(disable hellere wake-up by Ring og Alarm og PCI).

Så sker der hos mig det, at vælger jeg i Windows XP (Service Pack 1
skal også være installeret) Standby, så lukker PC'en ned meget
hurtigt, ca. 5 sek, og jeg vækker den igen med mellemrumstasten f.eks.

Alle blæsere slukker. Wake-up tager ca. 10 sekunder.

Meget rart hvis man har adsl og gerne vil spare lidt på strømmen og
larmen.

Hvis man har flere brugere på PC'en kan man sætte Startup funktionen
til at checke password. Det er i kontrolpanel, under System, Advanced
faneblad og Startup.

Hvis ikke silent standby virker for dig alligevel, kan det have mange
årsager. Strømforsyningen skal være moderne. Desuden skal grafikkort
og andre indstikskort være fuldt ACPI kompatible. Bare een af disse
forbehold glipper, så virker det ikke.

Men Intel baserede bundkort er det langt mere almindeligt at dette
virker. Faktisk er dette det første AMD baserede bundkort, jeg set det
virke på. Soltek FRN2 kan ikke. De ECS bundkort, jeg har set, kan det
heller ikke.
Abit og Asus bundkort plejer at være gode til det. Men MSI og AOpen
også.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 12:46

> Meget rart hvis man har adsl og gerne vil spare lidt på strømmen og
> larmen.

Det forstår jeg ikke... Den downloader jo ikke når den går i dvale.
Ihvertfald ikke herhjemme. Men smart er det da...

Fra : JK

Dato : 01-10-03 13:08

Hvad skal man downloade ?

ud over updates og programmer.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 13:15

> Hvad skal man downloade ?
>
> ud over updates og programmer.

Du skrev bare at det var smart hvis man havde ADSL. Men det er ikke smart
hvis man har almindeligt modem?

Man kan da downloade en masse. Spildemoer fx...

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-10-03 19:20

Hej

> [...]
> heller ikke.
> Abit og Asus bundkort plejer at være gode til det. Men MSI og AOpen

Tak for en udførlig forklaring. Jeg skulle jo mene at alt mit hardware
undstøtter det. Og jeg kan da også godt få lov at gå i standby. Men når jeg
så trykker på min "hot key" for at gå ud af standby så starter PC,en da
også op, men så sker der ikke videre. Indlæsningen fra rammene går ikke
igang. Underligt

Lars

Fra : JK

Dato : 02-10-03 08:35

On Wed, 1 Oct 2003 20:20:15 +0200, "Lars Rasmussen"
> [...]

>så trykker på min "hot key" for at gå ud af standby så starter PC,en da
>også op, men så sker der ikke videre. Indlæsningen fra rammene går ikke

Prøv Any key, for kun det virker hos mig. Prøv også med et andet
grafikkort, - der kommer jo ikke billede.

mvh

John