T68i med GPRS, Cybercity, telmore - Læse m~
Fra : SpookiePower

Dato : 01-10-03 09:09

Jeg har en T68i og har fået tilmeldt mig GPRS hos Telmore og
fået indstillet telefonen som de beskriver det. Såvidt jeg kan forstå
skal jeg så finde en indstilling hos Cybercity hvis jeg ønsker at læse
mails på min mobil, men jeg kan intet finde hos Cybercity ang GPRS
og mobiltelefoner. Er jeg helt gal på den ?

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 09:22

> [...]
> mails på min mobil, men jeg kan intet finde hos Cybercity ang GPRS
> og mobiltelefoner. Er jeg helt gal på den ?

Måske?

Det er Telmore, der som GPRS leverandør leverer din forbindelse til
internettet.
Det eneste du skal bruge fra CyberCity er din POP3 server, samt brugernavn +
adgangskode til din postkasse.

*Fischer

Fra : SpookiePower

Dato : 01-10-03 09:57

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> internettet.
> Det eneste du skal bruge fra CyberCity er din POP3 server, samt brugernavn

Takker. Men der er stadig noget som ikke virker helt.
Jeg har prøvet nedenstående opsætning med bliver ved
med at få beskeden - Forbinder -> Finder server -> Server ikke fundet.

1.Tilslut via - Telmore MMS
2.Protokol - POP3
3.Indg.server - vip.cybercity.dk
4.Indg.port - 110
5.Postkasse - Mit brugernavn
6.Password - Mit password
7.Udg.server - vip.cybercity.dk
8.Udg.port - 25

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 10:07

> Takker. Men der er stadig noget som ikke virker helt.
> Jeg har prøvet nedenstående opsætning med bliver ved
> med at få beskeden - Forbinder -> Finder server -> Server ikke fundet.
>
> 1.Tilslut via - Telmore MMS

???
Hvorfor hedder den ikke Telmore GPRS?
Er du sikker på at forbindelsen er sat rigtigt op?

> 7.Udg.server - vip.cybercity.dk

Den skal i stedet være - smtp.mail.dk

*Fischer

Fra : SpookiePower

Dato : 01-10-03 12:18

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor hedder den ikke Telmore GPRS?
> Er du sikker på at forbindelsen er sat rigtigt op?

Ja, det er et godt spørgsmål. Det var den konto der automatisk blev oprettet
på min tlf efter at have tilmeldt mig GPRS hos Telmore.

> Den skal i stedet være - smtp.mail.dk

Det prøver jeg.

Fra : Lars

Dato : 01-10-03 12:59

Hejsa,

> Ja, det er et godt spørgsmål. Det var den konto der automatisk blev
oprettet
> på min tlf efter at have tilmeldt mig GPRS hos Telmore.

Den virker ikke til mail. Du skal sætte en anden op, kig inde på TDCs
hjemmeside, der står lidt.

** Lars

Fra : Lars

Dato : 01-10-03 10:13

Hejsa,

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message

> Takker. Men der er stadig noget som ikke virker helt.
> Jeg har prøvet nedenstående opsætning med bliver ved
> med at få beskeden - Forbinder -> Finder server -> Server ikke fundet.

Hrm.. Virker forbindelse i øvrigt - kan du fx. åbne wapsider med den
(wap.krak.dk fx).

> 1.Tilslut via - Telmore MMS

Du skal nok have tilføjet en WAP opsætning for at gøre. Så vidt jeg husker
kan du ikke internette via MMS opsætningen. Jeg har med held anvendt
vejledningen på TDCs side (til min T310'er).

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/telefonmanualer/index.jsp

> 2.Protokol - POP3
> 3.Indg.server - vip.cybercity.dk
> 4.Indg.port - 110
> 5.Postkasse - Mit brugernavn
> 6.Password - Mit password
> 7.Udg.server - vip.cybercity.dk

Denne skal være smtp.mail.dk (som er TDCs udgående mail server, du kan ikke
anvende CCs)

> 8.Udg.port - 25

** Lars

--
-- Remove 41dot to send private mail --

Fra : Fischer

Dato : 01-10-03 10:34

> [...]
> kan du ikke internette via MMS opsætningen. Jeg har med held anvendt
> vejledningen på TDCs side (til min T310'er).

Man kan vist heller ikke bruge internettet via en Wap-session.
Hvis du vil checke en POP3-server, skal APN være "internet" - ikke "wap"
(begge uden "").
Der skal altså oprettet en datakonto med internet via GPRS.
Se denne udmærkede side: http://www.bjargum.dk/ericsson_t68_mail.htm

*Fischer

Fra : Lars

Dato : 01-10-03 11:44

Hey,

> Man kan vist heller ikke bruge internettet via en Wap-session.
> Hvis du vil checke en POP3-server, skal APN være "internet" - ikke "wap"
> (begge uden "").

Ahja.. Det har du ret i... Det var lige mig, der huskede forkert.

** Lars

Fra : SpookiePower

Dato : 01-10-03 12:21

> Man kan vist heller ikke bruge internettet via en Wap-session.
> Hvis du vil checke en POP3-server, skal APN være "internet" - ikke "wap"
> (begge uden "").

Her er APN = mms. Der er da noget helt galt.

Fra : JMo.

Dato : 01-10-03 16:26

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in news:bleda9$1itd$1
@news.cybercity.dk:

> "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Her er APN = mms. Der er da noget helt galt.

Til det du vil bruge den til er der noget galt. Men ellers er det rigtigt
nok )

APN = mms:
GPRS-forbindelse til brug for MMS-beskeder

APN = wap:
GPRS-forbindelse til når du WAP'er via GPRS

APN = internet:
GPRS-forbindelse til når du skal have fat i noget via internet - enten
email, surfe etc.

Fra : SpookiePower

Dato : 01-10-03 12:29

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> Hrm.. Virker forbindelse i øvrigt - kan du fx. åbne wapsider med den
> (wap.krak.dk fx).

Nej det virker ikke.