Bundkort til P4
Fra : Mark

Dato : 01-10-03 08:23

Nu gider jeg simpelthen ikke min K7T266 AMD mere. Den er begyndt at
gå ned lige pludselig. Den resetter simpelthen bare. Nogen gange når
den ind i windows, andre gange gør den ikke.
Og nej det er ikke virus(har nyeste Norton og firewall)
Der er noget hardware mæssigt galt (har testet Ram uden resultat) og
det er ret slemt fat, for jeg kan kun køre med "bios default" hvilket
vil sige 100 i bus hastighed i stedet for 133. (Så bliver det 1150 i
stedet for de 1533 processoren er på)

AMD er, efter hvad jeg har hørt, meget strømkrævende, men en 400 watts
strømforsyning har altså ikke hjulpet og min tålmodighed er slut.

Så nu vil jeg skifte til noget, jeg har mere tiltro til, nemlig
Pentium og Intel. Så jeg har lidt brug for hjælp. Kan I næve et godt
og ret billigt bundkort til en P4 2GHZ ca. Jeg har ikke lige pengene
til den største opgradering, så det kommer til at blive på omkring det
niveau, men jeg er en total klovn til bundkort, og aner ikke hvordan
det hænger sammen med processer.

På forhånd tak :)

(. Jeg har DDRram.)

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 08:48

Mark wrote:
> AMD er, efter hvad jeg har hørt, meget strømkrævende, men en 400 watts
> strømforsyning har altså ikke hjulpet og min tålmodighed er slut.

Nu tror jeg nu ikke det udelukkende er AMD'ens skyld. Der er meget der skal
spille sammen, og du har muligvis en konflikt i dit system. Men ligefrem at
kaste hele skylden på CPU'en, samt leverendøren af denne, er måske ikke
fair...

> (. Jeg har DDRram.)

OK...

Hvad med disse?

Asus P4P800 Deluxe
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628143

Abit IC7
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587947

--
Martin K

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 10:15

On Wed, 1 Oct 2003 09:47:44 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

> [...]
>kaste hele skylden på CPU'en, samt leverendøren af denne, er måske ikke

er der et program, der kan teste for noget sådant?

Jeg ved bare der er flere af mine kammerater der også har problemer
med AMD. Med skærmen der ikke altid vil starte op, og med at de ikke
kan køre i fuld hastighed(problemer kommer først efter en del måneders
brug)
Computeren skal bare virke, for jeg har meget brug for den, så derfor
vil jeg kaste mig over P4, som jeg har et meget bedre indtyk af.

>OK...

> [...]

Tak, jeg lurer lidt på dem :)

Men eks.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587946
er noget billigere. Duer de ikke ordentligt eller hvad? Jeg skal sgu
spare lidt på min SU.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 10:34

Mark wrote:
> Computeren skal bare virke, for jeg har meget brug for den, så derfor
> vil jeg kaste mig over P4, som jeg har et meget bedre indtyk af.

Det er naturligvis dit valg Jeg tror bare man får mere for pengene med
en AMD. Men fu** nu også det. Du har bestemt dig for Intel - og sådan er det

> Tak, jeg lurer lidt på dem :)

Ingen årsag...

> Men eks.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587946
> er noget billigere. Duer de ikke ordentligt eller hvad? Jeg skal sgu
> spare lidt på min SU.

Jeg vil sige at jeg nu har kørt med AMD siden 1999, så jeg er ikke super
meget inde i Intel-markedet, men jeg har hørt meget positivt om de to kort
jeg linkede til før. Derfor min anbefaling. Abit plejer generelt at være
super kvalitet. Jeg har set et Abit NF7, og det er nok det bedste AMD
bundkort jeg til dato har haft. Alt kan justeres. Men hvordan BH7'eren er,
skal jeg ikke kunne sige... Men et i845PE er et *gammelt* chipsæt! Det nye
er i865 og i875. Hvilken een der så er Canterwood og hvilken een der er
Springdale, ved jeg så ikke. Men altså - det kommer også an på hvilken CPU
du vil knalde i den. Du vil eks. ikke få noget ud af at sætte en P4
Northwood-C i den, da jeg ikke mener at den kan håndtere over 533 MHz på
FSB'en. Derudover understøtter den ikke 8x AGP... Ikke at ovenstående har
den store betydning, men man skal bare lige huske på det....

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 01-10-03 12:35

"Mark" <markonegri@it.dk> skrev i en meddelelse

> AMD er, efter hvad jeg har hørt, meget strømkrævende, men en 400 watts
> strømforsyning har altså ikke hjulpet og min tålmodighed er slut.

Blot fordi din PSU er på 400 Watt, så er det ikke nødvendigvis en god
strømforsyning.
Jeg gætter på, at din nuværende strømforsyning er en Codegen (eller
lignende billigt isenkram).

En dyr 250 Watts strømforsyning kan i mange tilfælde hamle op med en
billig 400 Watts strømforsyning.
Grunden til at strømforsyningen er billig, skyldes brugen af billige
komponenter, dette går ud over kvaliteten af strømforsyningen og den
strøm den leverer.

> Så nu vil jeg skifte til noget, jeg har mere tiltro til, nemlig
> Pentium og Intel. Så jeg har lidt brug for hjælp. Kan I næve et godt
> og ret billigt bundkort til en P4 2GHZ ca.

Kig på edbpriser.dk efter et bundkort med Intel chipset.
Find de features du ønsker, til den pris du er villig til at give (start
med at kigge efter Abit, Asus, Aopen, Soyo, Epox).
Intel chipset, så kan de ikke gå galt.

> men jeg er en total klovn til bundkort

Måske er det derfor din AMD ikke kører tilfredsstillende.
Undskylder på forhånd hvis det bliver taget ilde op, sådan er det ikke
ment. Hvis du er en klovn til bundkort, så er der jo ingen garanti for
at din nye computer kører tilfredsstillende.

Start med at låne en strømforsyning af en ven/kollega/fætter (det er i
hvert fald billigere end at købe nyt bundkort/mobo).
Prøv den og se om reaktionen fra computeren er den samme.
Jeg synes helt klart symptomerne tyder på en dårlig strømforsyning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 14:19

On Wed, 1 Oct 2003 13:35:24 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>ment. Hvis du er en klovn til bundkort, så er der jo ingen garanti for
>at din nye computer kører tilfredsstillende.

Heh, næh, men derfor fik jeg også en ekspert til at samle min
nuværende computer, og den kørte fortræffeligt i 1 år. Så pludselig
begyndte strømforsyningen at larme vanvittigt meget og kort efter fik
jeg disse svigt og denne manglende mulighed for at kunne køre med fuld
hastighed.

> [...]
>Prøv den og se om reaktionen fra computeren er den samme.
>Jeg synes helt klart symptomerne tyder på en dårlig strømforsyning.

Jeg investerede netop i en ny strømforsyning på 400 w til 400 kroner,
og den har intet gjort, anden end at den aldrig larmer, hvilket den
anden jo så gjorde meget i perioder.

Jeg har ikke rigtig mulighed for at sætte andre strømforsyninger i, og
absolut ikke lyst til at investerer 400 kroner for eks en 500 watt
strømforsyning hvis fejlen ikke ligger der :o

Men tak hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:19

Mark wrote:

> Jeg investerede netop i en ny strømforsyning på 400 w til 400 kroner,
> og den har intet gjort,

Hvis du dermed mener, at den stadig kører fint på 100 MHz, men ustabilt
på 133, så er det ikke PSU'en det er galt med.

Det ville være for meget af et tilfælde, at få en PSU som er præcis lige
så "dårlig".

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 15:33

On Wed, 01 Oct 2003 16:18:57 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

>Hvis du dermed mener, at den stadig kører fint på 100 MHz, men ustabilt
>på 133, så er det ikke PSU'en det er galt med.

PSU = Power Supply Unit? Jeg kender ikke lige forkortelsen.

Men ja, jeg kan stadig ikke køre 133 Mhz og den går stadigvæk ned lige
pludselig. Især ved første opstart, kommer ind i windows2k og så kort
efter efter et par åbnede applikationer får jeg en direkte reset.
Anden eller 3 gang går det bedre, men som sagt vi er stadig på 100 mhz

>Det ville være for meget af et tilfælde, at få en PSU som er præcis lige
>så "dårlig".

Ja, det vil jeg også mene :) Jeg har en makker, der mener at en 500 W
ville kunne klare det, og at det hele skyldes mangel på strøm, men det
har jeg også svært ved at tro.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:46

Mark wrote:

> Jeg har en makker, der mener at en 500 W ville kunne klare det

En 500 W er vildt overkill - med mindre du har en hel del ekstremt i
kassen ud over den XP1800+?

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 15:51

On Wed, 01 Oct 2003 16:45:34 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

>En 500 W er vildt overkill - med mindre du har en hel del ekstremt i
>kassen ud over den XP1800+?

Ja, ikke. Det ville jeg også mene, men han siger at AMD sluger max
strøm.
Jeg har et GF3 ti200, 3 HD, 1 CDrom drev og et netkort, så det er vist
normalt.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 16:01

Mark wrote:
> Ja, ikke. Det ville jeg også mene, men han siger at AMD sluger max
> strøm.

Det er vidst en sandhed med modifikationer...

> Jeg har et GF3 ti200, 3 HD, 1 CDrom drev og et netkort, så det er vist
> normalt.

Det er ganske normalt. Jeg har selv et GF4 Ti4200, 2xHD og 2 x optiske
drev... 500w er jo helt vildt. Jeg kører med en Chieftec 300w, og der kører
perfekt!

--
Martin K

Fra : Peter Pan

Dato : 02-10-03 16:15

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vidst en sandhed med modifikationer...

Jeps også i den grad. Det er pt. Intel der har rekorden for mest
strømforbrug på en x86 processor - og den ligger på over 109 watt. AMD har
intet på over 76,8 watt endnu når vi snakker Socket A, og har lige rundet 89
Watt med deres nye Athlon 64.

> Det er ganske normalt. Jeg har selv et GF4 Ti4200, 2xHD og 2 x optiske
> drev... 500w er jo helt vildt. Jeg kører med en Chieftec 300w, og der
kører
> perfekt!

Jeg har et Dual AMD Athlon XP 1800+ system med 2 hd's, 2 cd's og Radeon
9700 - og det kører på en god 340 Watt PSU. Kvaliteten af PSU'en betyder
mere end det det watt-tal den bliver solgt under.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 13:25

Mark wrote:
> [...]
> AMD er, efter hvad jeg har hørt, meget strømkrævende, men en 400 watts
> strømforsyning har altså ikke hjulpet og min tålmodighed er slut.

Dit bundkort er fra den "generation" hvor der var dårlige kondensatorer
i omløb. (1999-2001)
Dine problemer passer fint med dårlige kondensatorer.
Se efter om nogle af dem buler ud, eller ligefrem lækker noget
brunt/sort stads.
Det er ikke engang sikkert at man kan se på kondensatorerne at de fejler
noget, de kan godt være defekte selv om de ser helt normale ud.
Endvidere fejler de kondensatorer efter et stykke tid, ligegyldigt om de
har været i brug eller ej.

> Så nu vil jeg skifte til noget, jeg har mere tiltro til, nemlig
> Pentium og Intel.

Selv Intel's egne bundkort blev i en kort periode lavet med de dårlige
kondensatorer.
Der er stort set ikke nogen producent der ikke er påvirket af problemet.

> Kan I nævne et godt og ret billigt bundkort til en P4 2GHZ ca.

Det vil være spild af penge.

> Jeg har ikke lige pengene til den største opgradering,

Køb et Abit NF7 istedet.

http://shag.dk/shop/productinfo.asp?id=905 799 kr.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 14:13

Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk wrote:
> Køb et Abit NF7 istedet.

Det er i hvert fald et fedt bundkort... sådan eet har jeg selv. Husk det
sakl helst være ver. 2...

--
Martin K

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 14:23

On Wed, 01 Oct 2003 14:24:57 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
>noget, de kan godt være defekte selv om de ser helt normale ud.
>Endvidere fejler de kondensatorer efter et stykke tid, ligegyldigt om de

Okay, ja det passer med at jeg kender flere folk med problemer med
AMDerne.

Men igen, det er lidt for stor en chance at tage at købe en ny AMD
bundkort hvis eks fejlen ligger i CPU, hvilket måske er sandsynligt,
men problemet skal bare væk nu!

Men jow, du har da fået mig til at overveje at købe nyt AMD bundkort,
kan jeg udelukke at min CPU fejler noget? Jeg kan jo som sagt ikke få
lov at køre den i fuld hastighed. Prøver jeg det, så går min skærm
groteskt nok ned lige efter bootmenuen i dos.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:05

>Okay, ja det passer med at jeg kender flere folk med problemer med
Hej.

Den var også min mening efter at have kørt Intel siden 1980 ca.
Men jeg har for sjovt skyld sidste år prøvet at købe en xp2600
asus a7n8x, og må konkluderer at den bare ruller perfekt, der
er ingen forskel på den og min P4 anden at den er en hel del
hurtigere, selv om min P4 kun var 300MHz langsommerer.
Men mit system er jo også en anelse nyerer end dit.

Men jeg trækker XP2600+GF4 5800+2HD+2cd+pcikort+3blæserer
på et 340w Cheiftech dragon kabinet.
Så det kan lade sig gøre.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 15:10

Thf wrote:
> Men jeg trækker XP2600+GF4 5800+2HD+2cd+pcikort+3blæserer
^^^^^^^^

Du mener vel GF FX?

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 18:13

> ^^^^^^^^
>
>Du mener vel GF FX?
Ja, det burde jeg nok ha skrevet.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:29

Mark wrote:

> [...]
> lov at køre den i fuld hastighed. Prøver jeg det, så går min skærm
> groteskt nok ned lige efter bootmenuen i dos.

En tanke; du prøver vel ikke at køre FSB på 133 og RAM på 133 + 33 =
166? - For så kan jeg godt forstå at den ikke vil boote.

FSB og RAM skal køre synkront, dvs. på samme frekvens.

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 15:35

On Wed, 01 Oct 2003 16:29:12 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

>En tanke; du prøver vel ikke at køre FSB på 133 og RAM på 133 + 33 =
>166? - For så kan jeg godt forstå at den ikke vil boote.

Det tror jeg ikke. Jeg har ikke pillet ved. Det skulle være default.
Jeg kan godt prøve at lure bios´en, men jeg tror ikke der kommer
noget ud af det.
Som sagt har jeg problemer uanset om jeg kører 100 mhz eller 133 mhz.
Men ved 100 mhz kan jeg trods alt komme ind i windows og nogle gange
kører adskillige timer uden problemer. (133 så går skærmen i sort,
eller "fryser" ved bootmenuen i dos)

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 14:28

On Wed, 01 Oct 2003 14:24:57 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"

Håber at I eksperter har en indbyrdes enighed om at det er mit
bundkort der er defekt. Men det må det jo næsten være. 2
Strømforsyninger (300 W ) og 400 W afhjælper ikke problemet. Den ene
strømforsyning mistænker jeg for at have fejl, eftersom den larmer
meget, men den nye burde altså være i orden, ellers er der jo noget
rivragende galt med AMD serien :o

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:51

Mark wrote:

> Den ene
> strømforsyning mistænker jeg for at have fejl, eftersom den larmer
> meget

Hvis blæseren har "sleeve-bearing", så holder den ikke så længe.
Den skulle nok have haft noget olie for længe siden, og er næppe til at
redde nu hvor den er begyndt at larme.
En ny blæser koster ikke alverden (54,- for en Chieftec hos itbutikken.dk)

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 15:58

On Wed, 01 Oct 2003 16:51:17 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
>redde nu hvor den er begyndt at larme.
>En ny blæser koster ikke alverden (54,- for en Chieftec hos itbutikken.dk)

En blæser... Er det så bare selve den der kører rundt i
strømforsyningen?

Men damn, alle problemer med min comp startede da den gamle
strømforsyning begyndte at larme, så var den gik ned, og så er det
næsten helt sikkert et strømproblem.
Men at det så forsatte efter køb af ny strømforsyning til 400 kr (400
watt). Det undrede mig meget, og jeg tror da derfor at selve
bundkortet har lidt skade efterhånden.

Det ligger til et køb af ny bundkort, men jeg sætter meget stor pris
på alles bidrag til debatten her! :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 17:08

Mark wrote:

> [...]
> Men at det så forsatte efter køb af ny strømforsyning til 400 kr (400
> watt). Det undrede mig meget, og jeg tror da derfor at selve

Det er meget usædvanligt at en defekt PSU ødelægger bundkortet.
Hvis bundkortet er (blevet) defekt, kan det også være pga.;

Dårlig køling af Northbridge (manglende kølepasta?, passiv køling?)

Har du forresten prøvet at teste dine RAM-stænger hos en kammerat med
memtest86? (kan boote fra en diskette eller CD-R/RW)

http://memtest86.com/

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 17:13

On Wed, 01 Oct 2003 18:07:38 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

>Det er meget usædvanligt at en defekt PSU ødelægger bundkortet.
>Hvis bundkortet er (blevet) defekt, kan det også være pga.;

Næh, men som sagt, PSUen kan også stadig bruges. Jeg får lige så mange
fejl med 300 W larmende PSU som med den nye 400 W.

>Dårlig køling af Northbridge (manglende kølepasta?, passiv køling?)

"Northbridge" Hvad er det, og hvor der den?

>Har du forresten prøvet at teste dine RAM-stænger hos en kammerat med
>memtest86? (kan boote fra en diskette eller CD-R/RW)

Kan ramfejl lave en Direkte reset? Jeg fik blå skærme da jeg havde
problemer med den ene ramklods.

>http://memtest86.com/

er der ikke nemmere programmer, hvis det er. Jeg har ikke noget
diskettedrev.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 17:24

Mark wrote:

> "Northbridge" Hvad er det, og hvor der den?

Den største chip, eller den ene af de to største chips på bundkortet.
Plejer at være midt mellem processor og ram-slots.

> Kan ramfejl lave en Direkte reset?

Ja, omend det nok ikke sker så tit.

> Jeg fik blå skærme da jeg havde problemer med den ene ramklods.

Men den er blevet udskiftet?

> er der ikke nemmere programmer, hvis det er.

Nej, ikke hvis du vil teste _al_ RAM.
I windows og andre operativsystemer er noget reserveret til
operativsystemet selv.

> Jeg har ikke noget diskettedrev.

Så en brænder og en CD-R(W) skive?

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 19:29

On Wed, 01 Oct 2003 18:24:04 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:
Plejer at være midt mellem processor og ram-slots.

>Ja, omend det nok ikke sker så tit.

>Men den er blevet udskiftet?

Ja, jeg tog den ene chip ud. Før det fik jeg blå skærme.

Jeg kan ikke tro at mere end den ene ramklods er gået i stykker.

>Så en brænder og en CD-R(W) skive?

Joh, men jeg tror altså ikke rigtig på at flere ramklodser skulle være
i utu.
Det kan ikke forklare hvorfor jeg ikke kan køre i 133 bus mode.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 18:16

>Kan ramfejl lave en Direkte reset? Jeg fik blå skærme da jeg havde
>problemer med den ene ramklods.
En helt anden bane kommer på tanke, hvad med virus/spyware osv.
Er din maskine ok beskyttet?

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 18:55

On Wed, 01 Oct 2003 17:16:25 GMT, (Thf) wrote:

>En helt anden bane kommer på tanke, hvad med virus/spyware osv.
>Er din maskine ok beskyttet?

Ja, jeg har haft en del virus angreb, men nu har jeg firewalls og
antivirus på

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 14:53

<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

>Køb et Abit NF7 istedet.
>
>http://shag.dk/shop/productinfo.asp?id=905 799 kr.

Hvis jeg vil tjekke med edbpriser, hvad for en af dem er det så?
http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort-show.asp

Den eneste med ABIT og "max" er meget dyrere

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 15:06

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

> Den eneste med ABIT og "max" er meget dyrere

Hvor får du det "max" fra?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 15:11

Jens C. Hansen [Odense]" <"jens[±]greylion[=]dk wrote:
> Hvor får du det "max" fra?

Det må være noget sammenblanding med Abit IC7 Max2 eller Max3...

--
Martin K

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 15:38

On Wed, 1 Oct 2003 16:11:23 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Det må være noget sammenblanding med Abit IC7 Max2 eller Max3...

Heh, sikkert. Jeg så bare ordet "max" der hvor det oprindelig link
bragte mig hen.

Er det den her, som I kan anbefale klart?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945
(foretrækker edbpriser, hvor jeg kan lure detaljerne)

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-03 16:06

Mark wrote:
> Er det den her, som I kan anbefale klart?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945
> (foretrækker edbpriser, hvor jeg kan lure detaljerne)

Fair nok. Gør jeg også selv... Jeg har som tidligere nævnt selv ovennævte
kort i ver. 2. Alle der sælger dem, har næsten udelukkende ver. 2 på lager.
Men du skal bare lige være opmærksom på det. Du kan kende ver. 2 på PCB
farven. Ver. 1 er som på billedet brun, mens ver. 2 er orange/rød idet...

Abit NF7 (officelt side)
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=8

Ver. 1's farve kan ses på:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

Mens ver. 2 ser sådan ud:
http://www.abit-usa.com/images/products/NF7_S_large.jpg

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 16:17

Mark wrote:

> Er det den her, som I kan anbefale klart?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

Ja.

> (foretrækker edbpriser, hvor jeg kan lure detaljerne)

Vær opmærksom på, at edbpriser langt fra altid har rigtigt fat i
detaljerne - heller ikke denne gang, hvor NF7 v2.0 specifikt er lavet
med Nforce2 400, som officielt kan køre 200 MHz på FSB og RAM.
Det kunne NF7 v1.x ikke officielt, men det er udsolgt for længe siden,
så der er ingen risiko for at få sådan et (der plejer også at stå
hvilken version det er).

Har du fået set efter, hvordan kondensatorerne på dit gamle bundkort har
det?

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 16:36

On Wed, 01 Oct 2003 17:16:51 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
>hvilken version det er).
>
>Har du fået set efter, hvordan kondensatorerne på dit gamle bundkort har

Hvor sidder de præcist? Jeg ved faktisk ikke hvad en kondensator er :o

Uden at det sikkert kan bidrage mere til forvirringen om en
skodcomputer, så kan jeg fortælle at jeg da problemerne startede hev
en ramblok ud, hvilket reducerede nedbrudende betragteligt, men dog
ikke helt. Men altså efterhånden er min comp. skrabet så meget i
forhold til oprindeligt og stadig med nedbrud, så nu skal der ske
noget!

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 17:09

Mark wrote:
> Hvor sidder de præcist? Jeg ved faktisk ikke hvad en kondensator er :o

http://www.motherboardrepair.com/images/BE6II_bad_caps1.jpg

Normalt er de helt flade i toppen og buler ikke udad.
De plejer også at stå helt lige.

http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg

Læg mærke til at de står så de ligner fulde mænd i stormvejr.

http://www.motherboardrepair.com/ tilhører en fyr som har gjort det til
en forretning at skifte kondensatorer på bundkort.
Her er et billede af en smule af de kondensatorer han har skiftet:

http://www.motherboardrepair.com/images/TheGreenMile.jpg

> [...]
> skodcomputer, så kan jeg fortælle at jeg da problemerne startede hev
> en ramblok ud, hvilket reducerede nedbrudende betragteligt, men dog

Endnu et tegn på at det er dårlige kondensatorer.

Fra : Mark

Dato : 01-10-03 19:30

On Wed, 01 Oct 2003 18:08:39 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

>http://www.motherboardrepair.com/images/BE6II_bad_caps1.jpg
>
>Normalt er de helt flade i toppen og buler ikke udad.
>De plejer også at stå helt lige.

Ok, kode billeder, jeg må lure på det.

>http://www.motherboardrepair.com/images/BadCaps3.jpg
>
>Læg mærke til at de står så de ligner fulde mænd i stormvejr.

>Endnu et tegn på at det er dårlige kondensatorer.

Okay, ja det lyder faktisk sandsynligt. Jeg kigger på det i løbet af
det næste døgn (skal lige aflevere en rapport og andet backup inden
jeg skiller lortet ad igen) :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 18:18

> [...]
>ikke helt. Men altså efterhånden er min comp. skrabet så meget i
>forhold til oprindeligt og stadig med nedbrud, så nu skal der ske
Check også lige at cpukøleren ikke har løsnet sig en anelse, da
i skiftede ramkoldsen.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/