Vedr. køb af Rover 620 Ti
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 01-10-03 07:36

Hej

Jeg står og skal købe bil og har derfor kigget lidt på en rover 620 Ti fra
1999. Den har kørt ca. 70000 og prisen er 170.000 kr.

Er der noget jeg skal være opmærksom på med sådanne en bil?

På forhånd tak
Ole

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-10-03 08:16

"Ole Slott Jensen" <slott@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 1999. Den har kørt ca. 70000 og prisen er 170.000 kr.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på med sådanne en bil?

Den er MEGET dyr i service og reparationer, ellers er det en fed bil, regn
med kobling og gearkasse skal skiftes ved omkring 100000km = ca 13-15000kr
alt efter værksted.

Stort service koster ca 7000kr.

Turboen skal du også regne med at udskifte på et tidspunkt mellem 100000 og
200000km alt efter kørestil.

Som sagt en feeeeed og kanon hurtig bil, desværre meget dyr at vedligeholde.

Mvh
Jacob

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-10-03 08:38

> Den er MEGET dyr i service og reparationer, ellers er det en fed bil, regn
> med kobling og gearkasse skal skiftes ved omkring 100000km = ca 13-15000kr
> alt efter værksted.

ehhh min ven havde en, den kørte da fint op til 150.000 km hvor han solgte
den uden fejl på motor, gearkasse og turbo.
Kommer måske an på hvordan man behandler bilen, da den jo ligger op til
frisk kørsel :)

Han sørgede for at holde 1 minuts tid i tomgang inden han slukkede bilen, da
turboen så skulle komme ned i omdrejninger og holde længere. Vist noget med
at hvis man bare slukker motoren ryger smøringen med det samme til turboen
og hvis den så er oppe i omdrejninger slides den mere, men ikke noget jeg er
sikker på.

Ang. service fik han det lavet på et alm værksted uden problemer og ikke
dyere end andre biler.
Men på autoriseret værksted koster det sikkert kassen.

Det eneste der gjorde den dyr var benzinforbruget :)

Den kørte pissegodt!

mvh

Thomas Jensen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-10-03 12:55

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> [...]
> den uden fejl på motor, gearkasse og turbo.
> Kommer måske an på hvordan man behandler bilen, da den jo ligger op til
Ok, jeg var lige for hurtigt ude med de 100000km, jeg ha rlige forhørt mig.

Min moster har en ,der røg kobling/gearkasse ved 140000km, en af mine
kollegaer har en, hans røg ved 120000, men det er stadig en dyr omgang.

> [...]
> og hvis den så er oppe i omdrejninger slides den mere, men ikke noget jeg

Det har min moster og kollega også altid gjort, det fik de af vide på
værkstedet.

> Ang. service fik han det lavet på et alm værksted uden problemer og ikke
> dyere end andre biler.
> Men på autoriseret værksted koster det sikkert kassen.

Jeps, begge 2 er på aut værksted.

> Det eneste der gjorde den dyr var benzinforbruget :)

> Den kørte pissegodt!

Det er en fed bil.

Mvh
Jacob