MS Windows
briani 27239
Drevbogstav i XP
Fra : Lyrik

Dato : 30-09-03 23:37

Man har en C-Harddisk og en harddisk med D og E partitioner.
Jeg fjerner C-harddisken hvor systemet ligger og sætter en ny harddisk i
maskinen.
Min forventning er at den nye harddisk bliver et nyt C-drev, således at jeg
stadig har C-D-E.
Men NEJ! Så let skal det ikke være!
Den nye harddisk bliver udnævnt til at være drev G!(der er CDR drev i
maskinen).
Den gør det hver gang og det er pisseirriterende!
Mit spørgsmål lyder:
Hvordan gør man for at få en ny harddisk til at være drev C, og ikke G? Ja
denne gang er det forpasset, men næste gang så skulle den gerne spille.

Hilsen
Jens

Fra : Leif Poulsen

Dato : 30-09-03 23:52

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse
<Klip>
> [...]
> denne gang er det forpasset, men næste gang så skulle den gerne spille.

Højreklik på denne computer, vælg administrer, vælg diskhåndtering
Højreklik på drev C, skift drevbogstav og sti, vælg et eller andet f.eks. H
Gør det samme for G drevet, men vælg at den skal hedde C.

Mvh

Leif

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-03 00:09

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> wrote in message

> [...]
> Højreklik på drev C, skift drevbogstav og sti, vælg et eller andet f.eks.
> Gør det samme for G drevet, men vælg at den skal hedde C.
++++++++++++++++++++++++++++
Godt forsøg, men man kan ikke skifte drevbogstav på systemdisken

Hilsen
Jens

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 01-10-03 11:13

>Godt forsøg, men man kan ikke skifte drevbogstav på systemdisken
>
>Hilsen
>Jens

Jo, men det er lidt mere besværligt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q223188

mvh. Johnny

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-10-03 09:31

> [...]
> Ja

> ++++++++++++++++++++++++++++
> Godt forsøg, men man kan ikke skifte drevbogstav på systemdisken

Er ikke helt sikker på jeg forstår problemet?
MEN, hvis du vil installere et NYT system på den NYE disk, piller du kablet
af den sekundære (den med to partitioner).
Så installerer du systemet på den nye. Når det kører, smækker du kablet på
den anden igen. Det var det
Får du så behov, kan du bytte rundt på drevbogstaverne på diske og CD-drev
(undtaget systemdisken...)
...::jmj::..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-03 10:12

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev....

> Hvordan gør man for at få en ny harddisk til at være drev C, og
> ikke G? Ja denne gang er det forpasset, men næste gang så skulle
> den gerne spille.

Hvis ellers disken er installeret på samme måde som den disk der
erstattes, så burde den også optræde som C:. Men ellers er der jo
altid 'back-to-basics' metoden:

Deaktivér(eller afmontér) alle unødige diske inden der installeres.

--
Kent Oldhøj

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-03 13:02

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message

> [...]
> altid 'back-to-basics' metoden:
>
> Deaktivér(eller afmontér) alle unødige diske inden der installeres.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fin idé, den prøver jeg næste gang!

Hilsen
Jens

Fra : Edmund

Dato : 01-10-03 15:25

Lyrik skrev:

> Hvordan gør man for at få en ny harddisk til at være drev C, og ikke
> G? Ja denne gang er det forpasset, men næste gang så skulle den gerne
> spille.

Er du helt sikker på at din pc booter på dín nye disk.
Har XP lagt f.eks ntldr ntdetect.com og boot.ini i roden af din nye
disk, eller ligger de på et andet drev
--
Mvh Edmund

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-03 23:05

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message

> Er du helt sikker på at din pc booter på dín nye disk.
> Har XP lagt f.eks ntldr ntdetect.com og boot.ini i roden af din nye
> [...]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja de ligger på G-drevet, den nye disk.

Hilsen
Jens

Fra : TSO

Dato : 01-10-03 17:37

> [...]
>
> Hilsen
> Jens
>
> Hvis du har adgang til Powerquest PQ-magic. Dette program kan lave 2
"Emergency disks", som man kan boote på og lave de ønskede ændringer før
Windows starter.

--
TSO
tsolsen@tdcadsl(dot)dk