.Form - NetBeans
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-09-03 21:53

Katastrofe, intet mindre.
Jeg har mistet min .form fil til et GUI projekt i NetBeans. Kan det
virkelig være rigtigt at den ikke kan gendannes ud fra kildekoden ?
Det er jo umuligt at editere GUI filerne i NetBeans uden (den
blokerer kildekoden og nægte at åbne Form editoren - GUI
drag'n'drop).

Håber der findes en metode til at gendanne den, er lidt på spanden :/

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-09-03 22:54

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in

Never mind, http://forte.sun.com/cgi-bin/WebX?14@@.ee6e62b

Fra : Filip Larsen

Dato : 30-09-03 23:06

Henrik Stidsen skrev

> Jeg har mistet min .form fil til et GUI projekt i NetBeans. Kan det
> virkelig være rigtigt at den ikke kan gendannes ud fra kildekoden ?

Sidst jeg var i den båd var det ikke muligt at gendanne form-filen og sådan
tror jeg desværre stadig det er.

Hvis du stadig har filen og den kun er gået "lidt i stykker" eller er komme
ud af synkronisering med den autogenerede kode, kan du muligvis være heldig
at kunne redde den ved at rette manuelt i form-filen eller den autogenerede
kode (hvis du kan alstå kan finde fejlen). Har du helt mistet filen er der
dog, som sagt, ikke meget du kan gøre.

> Det er jo umuligt at editere GUI filerne i NetBeans uden (den
> blokerer kildekoden og nægte at åbne Form editoren - GUI
> drag'n'drop).

Du kan åbne filen i en anden editor end Netbeans (fx. Notepad) og så fjerne
de specielle Netbeans-kommentarer der bruges til at afgrænse de låste
blokke.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-03 15:03

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> wrote in

> Sidst jeg var i den båd var det ikke muligt at gendanne
> form-filen og sådan tror jeg desværre stadig det er.

Ja det ser ud til, det er i hvert fald hvad jeg fandt på suns
hjemmeside til sidst.
Egentlig utroligt at et så stort værktøj er så afhængigt af en lille
fil.

> Du kan åbne filen i en anden editor end Netbeans (fx. Notepad)
> og så fjerne de specielle Netbeans-kommentarer der bruges til at
> afgrænse de låste blokke.

Okay, havde ikke lige opdaget at der var sådan nogen kommentarer -
men nu ved jeg det, det er jo en god ting at vide :)