Meget meget mystisk...
Fra : André Førstø

Dato : 30-09-03 21:56

Hej NG...

Jeg har lige bygget en pc på et K7S5A Pro bundkort med integreret SiS 900
Fast Ethernet... Problemet er at der slet ikke er nogen forbindelse til
hverken mit adsl (over kabel-tv, går igennem switch) eller den anden
computer på netværket... Windows XP Pro finder og installerer kortet og
siger at det fungerer fint. En enkelt gang da jeg indtastede IP manuelt, og
angav samme IP som min anden computer på netværket, skrev den at IPen var i
brug.. Efter 5 minutters tænketid...
Men maskinerne kan hverken pinge hinanden eller se hinanden i My Network
Places...
Når jeg så smider min anden computer til kablet den "defekte" computer sad
på, kører den fint... Så det er altså hverken switch eller kabel...

Den "døde" får ingen IP når jeg smider den på kablet... Jeg fatter det bare
ik... Jeg har prøvet med 3 andre netkort i den døde, og lige lidt hjalp
det...

Hvad faen skal jeg gøre..? Den skriver at netkortet fungerer i Windows...
Men den kan ikke finde nogen eller noget...

HJÆÆÆÆLP...

Mvh
André Førstø

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-09-03 22:51

"André Førstø" <andref@mailme.dk> wrote:

...cut

> [...]

>Når jeg så smider min anden computer til kablet den "defekte" computer sad
>på, kører den fint... Så det er altså hverken switch eller kabel...

Ok, så ved du det.

Prøv lige følgende:

1) Ping localhost på den syge maskine - Får du svar er TCP/IP
protocollen installeret helt OK

2) Ping netkortets IP-adresse (kig efter adressen i
'Netværksforbindelser' eller kommandolinien IPCONFIG /ALL). Får du
også svar her, så er netkortet installeret korrekt.

Vend gerne tilbage med resultaterne, også gerne hva' IPCONFIG /ALL
fortæller.

<mlr>

Fra : Jens

Dato : 30-09-03 23:43

"André Førstø" <andref@mailme.dk> skrev i en

> HJÆÆÆÆLP...

Start - kør "cmd" , ipconfig /all

Hvilken ip og gateway har den der ?

Hvor mange maskiner er der, og hvilken netforbindelse er der ?

Mve Jens

Fra : Jens

Dato : 01-10-03 10:53

"André Førstø" <andref@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad faen skal jeg gøre..? Den skriver at netkortet fungerer i Windows...
> Men den kan ikke finde nogen eller noget...

Hej André Førstø

Har du forsøgt med en opdateret driver til dit netkort?

mvh
Jens

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 03-10-03 14:47

> Når jeg så smider min anden computer til kablet den "defekte" computer sad
> på, kører den fint... Så det er altså hverken switch eller kabel...

Har haft samme problem, og det viste sig at min internet abb hos TDC kun
tillad 1 IP adresse. Jeg har nu købt 4 mere, og det virker fint nu.

Bo