Rottweiler med skæg
Fra : phk

Dato : 30-09-03 20:55

En rottweiler købt i den tro at det var en ægte rottweiler - både faderen og
moderen blev set - har 5 måneder gammel udviklet en hageskægslignende
hårvækst som mig bekendt ikke er almideligt for en rottweiler.

Kan det tænkes at den ikke er ægte alligevel - eller er der nogle
rottweilere der udvikler denne hårvækst?

--
Per, Esbjerg

Fra : Pia J

Dato : 30-09-03 21:00

> Kan det tænkes at den ikke er ægte alligevel - eller er der nogle
> rottweilere der udvikler denne hårvækst?

Der findes få langhårede rotter - men så er de det mig bekendt over det
hele.

Er forældrene med stamtavle, eller "ægte, uden"? For det dækker ofte over en
7/8 rottweiler + et eller andet udefineret. Men så længe afkommet har lignet
rotter, har man ikke bekymret sig om det.

Men har du købt den uden stamtavle, kan du jo heldigvis godt bruge den med
skæg

:Pia

Fra : phk

Dato : 02-10-03 12:03

> [...]
lignet
> rotter, har man ikke bekymret sig om det.

Det er nok noget lignende det. Der er ingen papirer på den, har jeg lige
fået at vide.

--
Per, Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 22:43

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det tænkes at den ikke er ægte alligevel - eller er der nogle
> rottweilere der udvikler denne hårvækst?

Hej Per

Der var da en, var det Kim Frederiksen her i gruppen, som har en lidt
langhåret Rothweiler, så det ved han sikkert noget om.

M.V.H.....Benny..

Fra : Coppi

Dato : 05-10-03 13:54

>- eller er der nogle
> rottweilere der udvikler denne hårvækst?
>
> --
> Per, Esbjerg

Hej Per.

Jeg har for år tilbage siddet i RW klubbens avlsråd og ja der findes visse
linier af avl, hvor der forekommer skæg.
Der er så vidt jeg ved rimelig sjældent. men hunden har sagtens være ægte.
Men ud over det er det selvfølgelig en fejl og alt efter hvor udtalt det det
er, en diskvalificerende fejl på en udstilling eller til en avlskåring.

coppi