Erfaring med LOMBADINI Marine motor 13 hk
Fra : Finn Ehmsen

Dato : 30-09-03 20:43

Er der nogen der har draget nogle posetive eller negative erfaringer med
Lombardini Marine motor LDW 502M-13 HK eller ling.

Da jeg over at skifte min Vire 7 ud med en sådan motor vil jeg gerne høre
jeres kommentarer til den oven nævnte motor. PS. båden er en Nimbus 26
sejlbåd

på forhånd mange tak med venlig

Finn Ehmsen

Fra : Martin Kirk

Dato : 30-09-03 21:31

Hej Finn
Jeg har ingen erfaring med ovenstående men står med samme tanker vi har en
def Vire 12 nu. Har du overvejet om det gamle fundamentet til Vier passer
til Lombardini 13 hk passer ?

ps jeg vil også gene have Erfaringer fra nogle der har skiftet deres Vire
til Diesel hvilken motor ?

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Rose

Dato : 01-10-03 12:05

Hej Finn.
Jeg har i foråret udskiftet en Volvo MD7A med en lille Beta-motor på 13,5
HK. Jeg kan efter en sæson`s sejlads varmt anbefale denne. Du kan se
Beta-motorerne på dette link "http://www.wn-marine.dk/
Mvh Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-03 15:57

"Rose" <Rose@vinelsker.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har i foråret udskiftet en Volvo MD7A med en lille Beta-motor på 13,5
> HK. Jeg kan efter en sæson`s sejlads varmt anbefale denne. Du kan se
> Beta-motorerne på dette link "http://www.wn-marine.dk/

Problemet er bare, at det er motorer, der er væsentlig større og tungere.
F.eks. vejer Lombardien kun 70kg og dermed er den een af de mmindste
motorer....

Claus

--
OBS - OBS - OBS!
Pga. af den åndsvage chikaneorm, har jeg ikke længere en gyldig e-mailadresse,

Fra : Curt Kristiansen

Dato : 02-10-03 12:39

Hej gruppe.
Jeg lagde selv en Lombardini 903 i min Great Dane 28 for 3 år siden. Den
spinder som en symaskine, og vi har haft utrolig meget glæde af den. Jeg
valgte Lombardini på baggrund af anbefaling fra en bådbygger, som havde lagt
en 603´er tror jeg den hedder ihvertfald en tocylindret 19 HK motor i sin
Wedelsborg platgatter. Han sejlede derefter til Gibraltar og hjem igen
gennem floder og kanaler overvejende for motor. Jeg skrev rundt til
hovedforhandleren i de europæiske lande via mail og fandt ud af, at man i
Sverige kunne købe min 3-cylindrede motor for 40.000 Dkr. med en 10%
"selvbyggerrabat". Jeg købte motoren gennem Rodahl Marin og fik motoren
leveret gennem Brdr. Linds Motorverk i Raa. Prisen var dengang ca. 58.000
hos Fred. Rasmussen i Odense.
Curt
"Quetzal"