Hills og Zooplus
Fra : Helle

Dato : 30-09-03 20:38

Hejsa.

Jeg vil bare lige gøre Jer opmærksom på noget som Sylvesters opdrætter
gjorde mig tydeligt opmærksom på idag.

Når man køber Hills hos Zooplus i Tyskland så er det IKKE Hills som man
køber hos dyrlægen.
Dyrlægens Hills og Zooplus' Hills har intet med hinanden at gøre. Det fik
hun at vide på en udstilling. Forskellen er, at hos Zooplus er det meget
billigere end hos dyrlægen så mange tror det er det samme (inkl mig selv).
Hun havde oplevet flere katte som simpelthen havde fået nyresten og
blæresten af det tyske foder. Jeg har ellers fodret med Hills Indoor (fra
Tyskland) men det er jeg omgående stoppet med. Sylvester tabte sig også.

Måske det bare er mig der har været smådum men jeg troede seriøst af Hills
hos dyrlægen og hos Zooplus var det samme men nej.

Bare et lille fif til Jer andre der ude hvis I ikke vidste det.
Hun mente også at Royal Canin heller ikke er optimalt foder men anbefalede
Iams, Eukanuba og Hills.
Men det er jo forskelligt hvad folk mener.

Så husk lige det med Hills hos Zooplus skal man passe på med at købe.

Mvh Helle

Ps. Badeværelset er nu færdigt og vi kan begynde at slappe af her hjemme.
Rart for både os og misserne.

__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Stine Hilskov

Dato : 30-09-03 20:51

Hej Helle.

Jeg vil så sige, at den version af Hills, som man køber i dyrehandelen her i
Dk ikke er den samme kvalitet som sælges hos dyrelægen. Den
dyrlægekontrollrede type er mere målrette imod at forebygge forskellige
sygdomme.

Hilsen Stine

Fra : Stine Sørensen

Dato : 30-09-03 23:36

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> køber hos dyrlægen.
> Dyrlægens Hills og Zooplus' Hills har intet med hinanden at gøre.

Med fare for at fluekneppe så har dyrlægens Hill's og Zooplus' ditto vel det
med hinanden at gøre, at begge produkter har samme producent

> [...]
> billigere end hos dyrlægen så mange tror det er det samme (inkl mig selv).
> Hun havde oplevet flere katte som simpelthen havde fået nyresten og

Hmm...jeg har ellers indtryk af, at dyrehandlerens udgave af Hill's er et
kvalitetsfoder helt på højde med dem du nævner sidst i dit indlæg. Derfor
kan nogle selvfølgelig godt have erfaringer, der viser noget andet

> Så husk lige det med Hills hos Zooplus skal man passe på med at købe.

Ja okay...små slaw Hill's Prescription Diet er (oprindeligt) udviklet i
samarbejde med dyrlæger - netop til særlig pleje af dyr med en eller anden
form for lidelse (og kan derfor kun købes hos en sådan), mens Hill's Science
Diet/Plan "blot" er et lødigt fuldfoder møntet på den raske, velfungerende
kat...

Tjek evt. deres hjemmeside for mere info:
http://www.hillspet.com/index.jsp

Mange nat-hilsener Stine

Fra : Denise

Dato : 01-10-03 08:05

> [...]
> Men det er jo forskelligt hvad folk mener.
>
> Så husk lige det med Hills hos Zooplus skal man passe på med at købe.

Hej Helle
Jeg skal lige have skåret noget ud i pap. Jeg plejer at købe hos
_dyrehandleren_ tørmad Hills med Lam og IAMS med Lam. Næste gang har jeg
tænkt at bestille hos Zooplus. Det er forhåbentligt nøjagtigt det samme ikke
?
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, hvad er det hos _dyrlægen_ som man
kan få nøjagtigt magen til (jeg tænker på beskrivelsen på posen) i Zooplus
og som har forskelligt indhold ??? Hvis der står det samme på poserne er der
vel det samme i ?
Måske er det for tidligt på morgenen for mig

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-10-03 09:01

Hej Denise

Jeg tror det er fordi der er lidt forvirring, Hills laver
2 "typer" mad, en der _kun_ kan købes hos dyrlægen, uanset hvor i verden
man er, det er Prescription, og så er der den man kan købe hos
dyrehandleren, Science. Den du køber hos zooplus er den samme som du kan
købe hos dyrhandleren herhjemme.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Denise

Dato : 01-10-03 11:03

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> wrote in message
> [...]
> man er, det er Prescription, og så er der den man kan købe hos
> dyrehandleren, Science. Den du køber hos zooplus er den samme som du kan

Nå var det sådan det skulle forstås, altså at Helle mente Prescription var
bedre end Science.
Tak for opklaringen.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 01-10-03 11:26

Hej igen
Lige en sidebemærkning. Jeg mener da også, at dyrlægerne - foruden
Prescription - har Science Plan, så hvis det er det, man plejer at få hos
dyrlægerne, så er det jo helt det samme man får hos Zooplus. Ret mig
venligst, hvis jeg tager fejl.
Og er det iøvrigt jeres mening, at Prescription er bedre end Science Plan,
hvis vi snakker om ganske almindeligt vedligeholdelses foder, eller findes
Prescription kun til forebyggelse af sygdomme - i så fald kan man jo ikke
sammenligne vel ?

--
Hilsen Denise,

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-10-03 14:23

Denise wrote:
> [...]
> Prescription kun til forebyggelse af sygdomme - i så fald kan man jo ikke

Det er korrekt at dyrlægerne har begge dele.. ihvertfald de dyrlæger
jeg har været hos.

// Hans, der fodrer med Hill's fra Zooplus..
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 16:32

In article <3f7aab9d$0$54781$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
> Prescription kun til forebyggelse af sygdomme - i så fald kan man jo ikke

Så vidt jeg har forstået på de dyrlæger jeg har talt med om det, er
Prescription diet C/D det normale fuldfoder i "dyrehandlerserien"
De dyrlæger jeg har været hos har _ikke_ Science Plan.
For resten så jeg at Royal Canin også findes i en dyrlægeversion (kan
ikke lige huske hvad den hedder) der kun forhandles af dyrlæger - for
at øge til forvirringen

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 01-10-03 17:47

On Wed, 01 Oct 2003 17:32:29 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

>For resten så jeg at Royal Canin også findes i en dyrlægeversion (kan
>ikke lige huske hvad den hedder) der kun forhandles af dyrlæger - for
>at øge til forvirringen

Hej Ann

Jeps forvirringen bliver bestemt ikke mindre med Royal Canin

Man kan læse om det nye RC foder her:
http://www.royalcanin.dk/default.asp?pageID=217&lang=da

Camilla
http://www.sparhawk.dk/

Fra : Helle

Dato : 01-10-03 12:26

> [...]
> man er, det er Prescription, og så er der den man kan købe hos
> dyrehandleren, Science. Den du køber hos zooplus er den samme som du kan

Ja nemlig. Men dyrehandleren og dyrlægen sælger ikke det samme.

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 01-10-03 14:24

Hejsa

Hills Preceiption Diet er det foder som KUN kan fåes hos dyrlægen,
formålet med preceiption er at der er taget højde for kattens sygdom
fx nyrerne, leveren, hjertet, blæren osv.
Hills Science som alm. kvalitetsfoder forhandles hos både
dyrehandleren og dyrlægen, fåes i to typer nu "hills Science" og
"nature´s best"

Så er der tale om forskellige fodertyper dog bare med samme producent
)
Camilla
http://www.sparhawk.dk/

Fra : Helle

Dato : 01-10-03 19:00

>KLIP
> Så er der tale om forskellige fodertyper dog bare med samme producent
> [...]

Men min opdrætter havde bare fået at vide på en udstilling at Hills hos
dyrlægen og Hills i Tyskland på INGEN måde havde noget som helst med
hinanden at gøre.
Men hva...

Mvh Helle

Ps. Misserne har netop opdaget at vi har fået gulvvarme på det nye
badeværelse - de ligger der ude KONSTANT og snork sover!

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 19:10

> Men min opdrætter havde bare fået at vide på en udstilling at Hills hos
> dyrlægen og Hills i Tyskland på INGEN måde havde noget som helst med
> hinanden at gøre.

Jamen det er da også det, vi allesammen er rørende enige om. Hills hos
dyrlægen er en serie diætkost, og Hills fra Zooplus er en anden serie, som
er den samme som den vi køber hos dyreHANDLEREN herhjemme.

:Pia