"Puds ham"
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 30-09-03 20:31

I min barndom i 60'erne sagde vi, at hvis man sagde "puds ham" til en
hund, ville den fare hen og bide pågældende person.

Er der nogen som kan fortælle mig om denne kommando. Var det noget man
lærte hunde på den tid? Hvad gik kommandoen helt nøjagtig ud på? Og
hvilke hunde lærte man en sådan kommando?

Mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-03 20:45

slh@DELETEcity.dk (Søren Lausten-Hansen) writes:

> [...]
> lærte hunde på den tid? Hvad gik kommandoen helt nøjagtig ud på? Og
> hvilke hunde lærte man en sådan kommando?

Faktisk ved Alfred godt hvad han skal gøre, narr man siger det til
ham. Det betyder naturligvis at man skal løbe hen og gøre sig til, så
folk vil klappe en. Og det gør de så til hans store tilfredshed.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 22:56

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lærte hunde på den tid? Hvad gik kommandoen helt nøjagtig ud på? Og
> hvilke hunde lærte man en sådan kommando?

Hej Søren

Ja desværre var der nogle mennesker der satte en stor ære i dette. Alt for
ofte, de mennesker som kun havde hundene i kort tid, hvorefter de så måske
skiftede ejer flere gange. Hvilket jo ofte efterlod en sådan hund, som en
tikkende bombe, da nogle jo kunne finde på at bruge kommandoen for sjov,
uvidende om, at hunden faktisk havde lært den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-10-03 07:32

On Tue, 30 Sep 2003 23:55:51 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrotd:

> [...]
>tikkende bombe, da nogle jo kunne finde på at bruge kommandoen for sjov,
>uvidende om, at hunden faktisk havde lært den.

,,,,,ja jeg gik i skole med en hvis forældre havde en schæfer, den
kunne også gøre det, de brugte bare et andet ord end puds ! men faren
ville ikke sigde hvad ordet var det var nemlig hemmeligt så
ingen"børnene" kom til at sige det for sjov, men det endte da aligevel
med at den bed en af de andre drenge fra klassen, jeg kan ikke lige
huske hvoorfor , jeg var der heldigvis ikkeog det er også ved at være
25år siden, det var en rigtig sindsyg køter efter min mening, men
børnene der boede sammen med den var selvfølgelig stolte af den og
blærede sig med dens polititræning, og faren var rigtig stolt af den
hund, når man kom indenfor kom den altid løbende faretruende hen imod
en , indtil at et af børnene havde sagt god for en. Den anden schæfer
der boede i kvarteret blev aldrig trænet i noget puds ala
polititræning eller noget, og elskede børn men spiste på et
tidspunkt det halve af en kat på vejen, så den og forældrene blev
upopulære blandt alle, undtagen os børn, der jo syntes at det var sejt
og klappede hunden hver gang vi mødte den, den var vores helt

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm