ftp://home20-upload.inet.tele.dk/
Fra : Edmund

Dato : 30-09-03 19:49

Når man i IE6 skriver
ftp://home20-upload.inet.tele.dk/ for at uploade til min hjemmeside

Så burde der automatisk komme en box hvor man indtaster brugernavn og
kode, men jeg får denne besked i stedet
http://www.sitecenter.dk/edworks/nss-folder/scrapbog/ftp.jpg

Jeg har prøvet alle numre fra home11 til home20.
Selv om jeg ikke har en konto på f.eks ftp://home16-upload.inet.tele.dk/
burde dialogboxen vel komme alligevel

Jeg kan fint hente fra en ftp som f.eks
ftp://ftp.hauppauge.com/support/pvr250/beta/
som ikke kræver kode.

TDC support siger at der ikke er noget galt med deres homeservere

Jeg har prøvet at slette både min antivirus og min firewall

Jeg har XP home med kabel modem via netkort.

--
Mvh Edmund

Fra : René Jeppesen

Dato : 30-09-03 20:00

Der kommer en box hos mig?

Fra : Jens

Dato : 30-09-03 20:26

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Når man i IE6 skriver
> ftp://home20-upload.inet.tele.dk/ for at uploade til min hjemmeside

Her spørger den om navn og pass.....

> Jeg har prøvet alle numre fra home11 til home20.
> Selv om jeg ikke har en konto på f.eks ftp://home16-upload.inet.tele.dk/
> burde dialogboxen vel komme alligevel

Har du oprettet siden i netværkstedder med navn og pass som ikke længere er
gyldigt ?

Du jan jo prøve med :
ftp://(ditloginnavn)@home20-upload.inet.tele.dk

Og se hvad der så sker ?

Mvh Jens

Fra : René Jeppesen

Dato : 30-09-03 20:34

ja, eller:

ftp://buger:pass@home20-upload.inet.tele.dk

Fra : Edmund

Dato : 30-09-03 21:26

René Jeppesen skrev:

> ja, eller:
>
> ftp://buger:pass@home20-upload.inet.tele.dk

Det er sådan en genvej jeg har brugt det sidste års tid til at logge på
med, og den giver samme fejl som ftp://home20-upload.inet.tele.dk/

Jeg ved ikke hvad netværksstedder er for en størrelse
--
Mvh Edmund

Fra : Jens

Dato : 05-10-03 10:16

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> med, og den giver samme fejl som ftp://home20-upload.inet.tele.dk/

Hvilket bruger og pass ?

> Jeg ved ikke hvad netværksstedder er for en størrelse

Hvis du åbner mappen for dit lokalnet kan du ikke undgå at se ordet på
siden.

Der kan du oprette netværksteddet, som du så logger på med ftp når du
klikker på den.

Mvh Jens

Fra : Kristian Andersen

Dato : 30-09-03 21:45

> [...]
> burde dialogboxen vel komme alligevel
>
> Jeg kan fint hente fra en ftp som f.eks
> ftp://ftp.hauppauge.com/support/pvr250/beta/

Blot et par vilde gæt:

Prøv at slette midlertidige internet filer

Prøv at vælge - Internet indstillinger > Avanceret > Brug passiv FTP

Prøv at kontrollere og evt. slå brug af proxy server fra - Internet
indstillinger > Forbindelser > LAN indstillinger

--
Kristian

Fra : Edmund

Dato : 30-09-03 22:12

Kristian Andersen skrev:
> Blot et par vilde gæt:

som straks blev afprøvet

men desværre

I et svar til mig i news:tele.internet

har Gerner skrevet noget om at min emailadresse skal være den samme som
da jeg oprette hjemmesiden
Det fatter jeg ikke en dyt af, men jeg har lige slettet min oprindelige
adresse for en uge siden, så der må jo være noget om det.
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 05-10-03 07:21

Så lykkedes det endelig.

Det var et nyt netkort der skulle til.

Ret underligt, når jeg kunne gøre alt mulig andet på internet med det
gamle kort(onboard)

Hold fast hvor det tog sin tid, 2 nye windows installationer før jeg
fandt løsningen, og fik sat min gamle XP op.

--
Mvh Edmund

Fra : Jens

Dato : 05-10-03 10:17

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Det var et nyt netkort der skulle til.
>
> Ret underligt, når jeg kunne gøre alt mulig andet på internet med det
> gamle kort(onboard)

Mon ikke det er sikkerheds indstillingerne på onboard kortet der er blevet
ændret i ?

Mvh Jens

Fra : Edmund

Dato : 05-10-03 19:27

Jens skrev:

> Mon ikke det er sikkerheds indstillingerne på onboard kortet der er
> blevet ændret i ?

Hvor ændrer man dem.
I BIOS ?

I Windows ?
Med onboard netkortet lavede jeg en helt ny XP installation, og der kom
logon vinduet heller ikke automatisk.

Fordi jeg fumlede med driver-installation til den nye pci netkort måtte
jeg igen lave en ny XP installation, og så virkede det.
Der var ingen driver med til kortet, fordi de er med til XP, så de
første par gange valgte jeg automatisk driver installation, men man
skulle vælge "jeg vil selv bestemme driver"

Jeg ved ikke om min pc blev varm på grund af alle de genstarter eller
hvad, men jeg prøvede også undervejs at indlæse mit Gamle XP image, og
der kunne jeg ikke få forbindelse til noget som helst,. med onbord
netkort og uden pci netkort selvfølgelig.

Jeg har ikke fast IP adresse med kabelmodem, jeg ved så ikke om den
skifter når der kommer nyt netkort, og om modem skal være slukket et
antal sek for at det virker. men jeg kan se at ip´en ikke er den samme
som den var for et par måneder siden
--
Mvh Edmund