Opdatering af hjemmeside
Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-09-03 18:46

Hej

Jeg har nu (langt om længe) fået opdateret min prissamligning af campinggrej
på min side:

http://home13.inet.tele.dk/kth

Jeg vil senere få nogle priser med fra danske on-line butikker og også finde
nogle flere varer der kan sammenlignes. Bliver nok lidt vinterbeskæftigelse

Mvh Tommy

Fra : Per H

Dato : 30-09-03 20:03

On Tue, 30 Sep 2003 19:46:11 +0200, "Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk>
skrev:

>Hej
>
>Jeg har nu (langt om længe) fået opdateret min prissamligning af campinggrej
>på min side:
>
>http://home13.inet.tele.dk/kth

Hvad er det der er så godt ved sorø camping. ( jeg har ikke været der)
(endnu)

Vh Per
icq 8212837

Fra : SB

Dato : 30-09-03 21:00

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der er så godt ved sorø camping. ( jeg har ikke været der)
> (endnu)
>

> Vh Per
> icq 8212837

Hej Tommy

fin nok side, kun et lille "men" kan du ikke finde en anden farve til dine
links ude til venstre, svært at læse hvis man er lidt svagtseende, eller som
jeg, har en ikke så god skærm

Søren

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-09-03 21:22

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> links ude til venstre, svært at læse hvis man er lidt svagtseende, eller

Hej Søren.

Du er godt nok den første der har "klaget" over dette.

Jeg synes sort fed skrift må være tydeligt nok - specielt når linksene
bliver til store bogstaver når cursoren køres over disse.
Du må da vist have en meget dårlig skærm

Mvh Tommy

Fra : SB

Dato : 01-10-03 21:45

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver til store bogstaver når cursoren køres over disse.
> Du må da vist have en meget dårlig skærm

Tror jeg ikke, brugte den i firmaet i dag, og de andre jeg bad kigge der,
mente det samme som mig, sort skrift på en mørk baggrundsfarve er ikke godt,
uanset om den er fed eller ej. Som grafiker gik den ikke, samme som at sætte
mørkegrøn op ved siden af mørkeblå, ser heller ikke godt ud, men
selvfølgelig er det da op til dig selv, kun en ide

/søren

Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-10-03 22:07

> [...]
> mørkegrøn op ved siden af mørkeblå, ser heller ikke godt ud, men
> selvfølgelig er det da op til dig selv, kun en ide

På jobbet bruger jeg en 17" Compaq fladskærm og hjemme en 21" Trinitron, men
jeg har ikke set de farver du skriver om på min hjemmeside.
Hos mig er linkene sorte og baggrunden rød. Mørkegrøn findes slet ikke på
siden.

PS - Jeg er ikke grafiker

Mvh Tommy

Fra : SB

Dato : 02-10-03 00:26

> [...]
> jeg har ikke set de farver du skriver om på min hjemmeside.
> Hos mig er linkene sorte og baggrunden rød. Mørkegrøn findes slet ikke på

kun en sammeligning det med grøn og blå
så dårlig er skærmene heller ikke hos os at de farver kommer frem

/Søren

Fra : Mox

Dato : 02-10-03 20:40

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in message news:<3f7b6279$0$97274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> men

> kun en sammeligning det med grøn og blå
> så dårlig er skærmene heller ikke hos os at de farver kommer frem

Hold da op. Troede du var farveblind

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 03-10-03 23:45

"Mox" <kth@sport.dk> skrev i en meddelelse
> "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in message
på siden.

Jeg ser dem også som sorte på rød baggrund, der flimrer.
Mouse-over effekten er en god måde at vise et aktivt link.

> Hold da op. Troede du var farveblind

Ikke for at være en bagklog, modererende og dominerende moderator, MEN
Vi er vist lidt langt væk fra campinglivet. (Helt ok for mig) Men derfor vil
jeg alligevel "kaste lidt grus imaskineriet",
Argumenter kan altid være, "at komme med forslag til den bedste farve på
forteltets gulvtæppe i forhold til et rødt sommerfortelt og et blåt
vinterfortelt (begge fra Isabella). Hertil behøves lidt farvelære. Jeg har
ikke selv helt forstået det hele, men det med farvehjulet har jeg taget til
mig. Og helt ærligt, det virker, især den elementære viden om
Komplementærfarver.

Her er en lille linkssamling af svingende karakter:
HP's side om farver og farvehjulet (se f.eks. på de forskellige undersider):
http://dev-hp.divine.de/tier3/country/dk/dan/color/art_understanding_color_i
ntro.html

Kontrast, kolde og varme farver m.m.:
http://imv.au.dk/~bfib/DTP/kap_09/kap_09.html

Læs om komplementærfarver på denne side:
http://imv.au.dk/~bfib/DTP/kap_09/kap_09.html

Se et eksempel på komplimentærfarver:
http://www.intra.rugkobbelskolen.dk/intra/

Om farver og farvehjulet:
http://www.colormatters.com/colortheory.html
http://www.femi.net/e-learning/web_colors.asp
http://design.emu.dk/artik/98/farver1.htm

Find måske noget mere om emner på denne side:
http://www.knowware.dk/download/multi_download.htm
(har først opdaget den i dag.)

Nu er det bare at beslutte, hvilken farve gulvtæppet skal have.
Håber det kan være til lidt hjælp i den hidtidige streng.

Hilsen
JPR
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : sten

Dato : 07-10-03 15:58

Tommy Hansen wrote:

> PS - Jeg er ikke grafiker

heller ikke- men

er tilbøjelig til at gi medhold i, at
læsbarheden kunne vælges større. Kan da godt læse det, men altså

Vi opfatter ikke alle de samme spændinger, harmonier og disharmonier,
farverne giver fra sig - stjålet fra
http://www.idamarie.dk/idamarie/Farvelaere/kompendium.htm

Og morede mig over kontraster og farvers psykologi på linket
http://susanne.list.person.emu.dk/farvens.htm
hvor smag og behag sættes i relation til erhverv.

og så en interessant farvetest på
http://www.beta45.de/farbcodes/statistik/index.html hvor er man
placeret ?.

--
mvh sten bo

---

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-10-03 00:16

Tommy Hansen nospam@adresse.dk skrev dette:

> [...]
linksene
> bliver til store bogstaver når cursoren køres over disse.
> Du må da vist have en meget dårlig skærm

Tja, men vi er da også nogle der ikke har et alt for godt syn, selv om
vi har en rigtig god kvalitetesskærm. Jeg har ent faktisk også ret
svært ved at læse teksten på linkene.

Hvis du nu gjorde den røde farve noget mere afdæmpet ville teksten nok
være meget lettere at læse. Jeg skal faktisk anstrenge mine svage
trætte øjne ret meget for at læse teksten - selv om jeg har nye
briller med den helt rigtige styrke

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-10-03 16:25

"Andreas Falck" <andreas.falck.spam@jyde.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> være meget lettere at læse. Jeg skal faktisk anstrenge mine svage
> trætte øjne ret meget for at læse teksten - selv om jeg har nye

Hej Andreas.
Jeg har brugt lidt farver fra det norske flag, som vil blegne noget hvis
farverne laves om.
Jeg har også set siden på mindre gode skærme bl.a. fladskærme på bærbare,
men kan ikke se noget problem.

Mvh Tommy

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 12:13

Tommy Hansen nospam@adresse.dk skrev dette:

[ ... ]
> Jeg har også set siden på mindre gode skærme bl.a. fladskærme på
> bærbare, men kan ikke se noget problem.

Du har ikke sårligt syn, bygningsfejl i øjnene eller begge dele. Jeg
har begge dele og skal anstrenge øjnene temmelig kraftigt for at se
teksten læseligt!

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-10-03 14:43

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Du har ikke sårligt syn, bygningsfejl i øjnene eller begge dele. Jeg
> har begge dele og skal anstrenge øjnene temmelig kraftigt for at se

Trænger du til briller? :)

Har selv bærbar kan ikke se problemet.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 16:00

Steen Larsen steen-larsen@(fjern)tdcadsl.dk skrev dette:

Jeg

> Trænger du til briller? :)
>
> Har selv bærbar kan ikke se problemet.

Jeg *HAR* briller, og bruger dem! - ka' itte se en dyt uden dem

Og jeg er jo så heller ikke den eneste der har påpeget at farvevalget
med den stærke råde baggrund og sorte tekst, for os med et ikke
perfekt syn, er en dårlig sammensætning.

Men det må webmasteren jo selv bestemme, - med det resultat at os med
forskellige synshandicap så desværre er nødtvunget til at vælge en
ellers super knaldgod side fra, da vi jo ikke finder det rimeligt at
skulle tilegne os en knaldende hovedpine efter et øjeblik på siden!

Jeg synes at det er synd og skam at man er nødt til at måtte vælge en
så saglig, seriøs og campingrelevant side fra, udelukkende fordi
webmaster vælger *ikke* at ville tage hensyn til synshandicappede.

Kedeligt, men sandt! Jeg har i årenes løb måttet vælge mange supergode
sider fra, fordi webmasteren har valgt ikke at ville tage spor hensyn
til f.eks. et synshadicap, og har derfor blot konstateret at sådan er
verden nu engang skruet sammen.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-10-03 15:43

"Andreas Falck" <andreas.falck.spam@jyde.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers super knaldgod side fra, da vi jo ikke finder det rimeligt at
> skulle tilegne os en knaldende hovedpine efter et øjeblik på siden!

Jeg gør ikke noget ved det nu, men jeg har længe overvejet et helt andet
design på mine sider og jeg vil selvfølgelig have de kommentarer, som I alle
har givet her, med i mine overvejelser.
Det bliver desværre først noget har får tid til i de lange vinteraftener.
Jeg vil komme med et indlæg her når arbejdet er gjort - så velkommen igen på
http://home13.inet.tele.dk/kth

Mvh Tommy

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 15:57

> [...]

> Det bliver desværre først noget har får tid til i de lange
> vinteraftener. Jeg vil komme med et indlæg her når arbejdet er gjort

Det er med stor glæde at jeg kan konstatere at du er indstillet på at
tage det med i dine overvejelser ved en kommende opdatering af siden.

Jeg skal nok kikke ind jævnligt på din side

Og iøvrigt anser jeg din side for at ævre en god og informativ side.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-10-03 16:30

> Jeg skal nok kikke ind jævnligt på din side
>
> Og iøvrigt anser jeg din side for at ævre en god og informativ side.

Tak for roserne - jeg rødmer allerede

Mvh Tommy

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 17:22

Tommy Hansen nospam@adresse.dk skrev dette:

> Tak for roserne - jeg rødmer allerede

hi hi - det passer jo fint til venstre side på hjemmesiden

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
Der skal have solgt sin campingvogn Adria Unica B UP årg 1999
Drømmehuset er nemlig kommet til salg

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-09-03 21:19

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der er så godt ved sorø camping. ( jeg har ikke været der)
> (endnu)

Hej Per.

Jamen den skulle du prøve ved lejlighed.

Der er flere ting som gør Sorø til en af vores favoritpladser:

- Beliggenhed ved store søer og skov med rig lejlighed til cykel- og gåture.
- Den dejlige placering lige ned til søen på et skrående terræn (giver
desværre også lidt skævepladser)
- Gode facilliteter med nogle helt nye superfamiliebaderum.
- Gå afstand til byen.
- Behageligt værtspar.
- God afslappet stemning.

Alt er jo en smagssag, men den falder lige i vores smag.

Håber du kan bruge dette.

Mvh Tommy