9 megabyte / sec. på WLAN
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-09-03 17:37

Jeg synes lige jeg vil dele min oplevelse med trådløst udstyr med gruppen.

Jeg har et Trendnet accesspoint (TEW-310APB) samt et Trendnet Cardbus
netkort (TEW-301PC). Efter en reinstallation af maskinen kiggede jeg
efter nye drivere og firmware til produkterne og fandt nogle relativt
nye udgaver mærket "4X". Disse blev installeret og faciliteten "4X"
aktiveret.

Det betyder i al sin enkelthed 4 x 22Mb/s (angiveligvis) hvilket
resulterer i at jeg kan overføre data med ca. 9 megabyte pr. sekund
imellem min laptop og min server. Det er jeg ganske tilfreds med

Det skal bemærkes at det ikke er en anerkendt standard, men kun virker
med WLANudstyr der benytter sig af nogle specielle chipsets fra Texas
Instruments... men hurtigt går det!

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>