Sidehoved
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 30-09-03 16:57

Hej i Gruppen

Jeg har siddet og fikset et rimelig stort regneark sammen i Excel 2002 (XP).

En af elementerne er at jeg har grafik i sidehovedet. Faktisk har jeg mit
brevhovede som PNG-fil i højre del, og beskrivende del på venstre sidehoved.

Mit store problem er at jeg skal kunne bruge dokumentet i excel 2000 også.
Når jeg åbner dokumentet er mine sidehoveder forsvundet i den blå luft.

Hjælp-filen i Excel2000 fortæller mig også at jeg skal bruge udskrifttitler
til at få placeret min grafikfil til udkrift på hver side.
Når jeg skal prøve det i praksis, kan de simpelthen ikke lade sig gøre.

Er der noen der kan guide mig igennem til en funktion der ligner sidehoved
med grafikfiler i Excel2000?

På forhånd tak

Lars Christoffersen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-09-03 20:47

"Lars Christoffersen" <Lars.ChristoffersenFJERNES@aab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:blc93q$2l9$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
>
> Er der noen der kan guide mig igennem til en funktion der ligner sidehoved

det er korrekt at Excel 2000 ikke støtter grafik i sidehovedet. Det du kan
gøre i stedet, er at placere din grafik øverst i regnearket, fx så den
dækker rækkerne 1 til 3 (alt efter hvor stor graifkken nu er"). Tekst, der
skal vises sammen med grafkken anbrigens i de samme rækker.

Dernæst højreklikker u på billeder og vælg Formater billed. Under
billedegenskaber vælger du at objektet skal udskrives.

Så går du i sideopsætning, fanebladet Ark. Her vælger du at du som
udskriftstitler vil have de rækker, som billedet dækker over, fx 1:3, hvis
det er de første tre rækker, 1:5 hvis det er de første 5 osv. Herefter vil
disse rækker blive udskrivet på alle sider (i højden). Hvis regnearket også
fylder flere sider i bredden er du nødt til at gentage hele seancen for hver
side i bedden.

Starter side 2 fx i j -kolonnen og går til R-kolonnen, skal du så indsætte
billede og tekst et sted mellem J og R og så videre.

Hvis dette ikke er helt klart, så spørg igen. Evt kan jeg sende dig et
eksempel.

Jan

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 01-10-03 16:55

"Jan Kronsell" <kronsell(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er de første tre rækker, 1:5 hvis det er de første 5 osv. Herefter vil
> disse rækker blive udskrivet på alle sider (i højden).

Ahaaa, det var her jeg gik galt i byen. Jeg troede at jeg skulle markere
selve grafikelementet og ikke blot de rækker den dækkede.

Nu fungerer det hele som planlagt. Tusind tak for hjælpen.

Lars Christoffersen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-10-03 22:03

Velbekomme