ping times
Fra : Jens og Jannie

Dato : 30-09-03 16:52

Hej NG
jeg ved godt, at det for mange vil virke som et dumt spørgsmål.
men er der ikke en der kan forklare hvad det der ping time er for noget, jeg
har nydt at spille en demo version af black hawk down, men bliver hele tiden
smidt af med følgende besked.

your ping times are above the maximum allowed by this server

er det noget der ville være bedre hvis man købte hele spillet.

Jens

Fra : kr0oZe

Dato : 30-09-03 17:06

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> your ping times are above the maximum allowed by this server
>
> er det noget der ville være bedre hvis man købte hele spillet.

Ping time er kort sagt, hvor hurtig forbindelsen mellem dig og en server er.
Jo lavere, jo bedre.

--
Christian Kruse
http://www.filmzonen.dk

Fra : Jens og Jannie

Dato : 30-09-03 17:17

kr0oZe wrote:

> Ping time er kort sagt, hvor hurtig forbindelsen mellem dig og en
> server er. Jo lavere, jo bedre.

ok tak for svar, jeg kan altså ikke forvendte, at det bliver bedre ved at
købe hele spillet, i stedet for en demo version.

Jens

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 30-09-03 17:53

> ok tak for svar, jeg kan altså ikke forvendte, at det bliver bedre ved at
> købe hele spillet, i stedet for en demo version.

Nej, problemet ligger et andet sted. Det er dog ikke alle servere, der
smider folk af for at have høj ping, så du skal ikke lade det afholde dig
fra at købe spillet.

Fra : S. Sørensen

Dato : 01-10-03 08:15

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid> wrote in message

> Nej, problemet ligger et andet sted. Det er dog ikke alle servere, der
> smider folk af for at have høj ping, så du skal ikke lade det afholde dig
> fra at købe spillet

Og det kan ofte betale sig, at finde servere der ligger geografisk tættere
på dig end en i korea eller usa.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-10-03 11:31

Jens og Jannie (jannieogfjernjens@hansen.mail.dk) skrev følgende:
> [...]
> bliver hele tiden smidt af med følgende besked.
>
> your ping times are above the maximum allowed by this server

Pingtiden er den tid der går fra du trykker på skydknappen til du ser det på
din skærm. "Musetrykket" ryger altså til serveren før din computer får at
vide hvad der skal ske. Tiden er opgivet i millisekunder, og hvis du har en
ping på 1000 vil der således gå 1 sekund, før din man på skærmen registrerer
hvad du be'r ham om.

> er det noget der ville være bedre hvis man købte hele spillet.

Nu ved jeg ikke hvilken forbindelse du har, men sørg for at lukke alle de
programmer der bruger forbindelsen ned. Det være sig P2P og diverse
chatprogrammer. Har du en adsl kan du sagtens lade chatprogrammerne køre,
men P2P (edonkey, kazaa osv.) er bandlyst hvis du skal spille samtidig.

- Martin

Fra : Jens og Jannie

Dato : 01-10-03 16:41

Martin Petersen wrote:

> [...]
> millisekunder, og hvis du har en ping på 1000 vil der således gå 1
> sekund, før din man på skærmen registrerer hvad du be'r ham om.

ok tak for meget præcis forklaring.

> [...]
> diverse chatprogrammer. Har du en adsl kan du sagtens lade
> chatprogrammerne køre, men P2P (edonkey, kazaa osv.) er bandlyst hvis

Har adsl, men har kun msn kørende, måske jeg skulle prøve og lukke den når
jeg spiller.

Jens

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-10-03 17:10

Jens og Jannie (jannieogfjernjens@hansen.mail.dk) skrev følgende:

> ok tak for meget præcis forklaring.

Velbekomme.

> Har adsl, men har kun msn kørende, måske jeg skulle prøve og lukke
> den når jeg spiller.

Det burde ikke være nødvendigt. Husker du at vælge servere med en lav ping?
Eller er der slet ikke nogen med lav ping (under 100).

Når jeg spiller sorterer jeg serverne efter ping. Hvilken bane de kører
kommer i anden række. Man kommer jo alligevel hurtigt igennem rækken.

- Martin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-10-03 17:52

Ping'en kan også være høj pga. firewall. Jeg havde selv en oplevelse med alt
for høj ping i C&C TS og der fik jeg det råd at slå min firewall fra og det
hjalp sørme

Mvh
Benjamin

Fra : Jens og Jannie

Dato : 01-10-03 22:53

Laziter [9440] wrote:
> Ping'en kan også være høj pga. firewall. Jeg havde selv en oplevelse
> med alt for høj ping i C&C TS og der fik jeg det råd at slå min
> firewall fra og det hjalp sørme

ok men jeg har nu ingen firewall

Jens

Fra : Jens og Jannie

Dato : 01-10-03 22:52

Martin Petersen wrote:

> Det burde ikke være nødvendigt. Husker du at vælge servere med en lav
> ping? Eller er der slet ikke nogen med lav ping (under 100).

Det er meget sjælendt der er en under 100, men jeg tænkte at der nok var
flere servere, at vælje mellem vis man nu købte spillet, istedet for at
spille en demo.

> Når jeg spiller sorterer jeg serverne efter ping. Hvilken bane de
> kører kommer i anden række. Man kommer jo alligevel hurtigt igennem
> rækken.

Jeg spiler kun dem med flagende, da jeg syntes der bliver snydt for meget i
de andre, og det er sq ikke noget ved når der kommer en med en ordentlig
kanon på hovedet, og som ikke kan skydes, det undrer mig hvad der er sjovt
ved at være med i et spil hvor man ikke kan dø.

Jens

Fra : Hag

Dato : 07-10-03 10:43

Hej Jens.

Det er sikkert bare fordi du har været uheldig at finde nogle langsomme
servere.
....som jeg læser har du ADSL, men hvilken linie?
....256/128 elller hvad ?

En 256/128 er ikke det bedste, men man kan SAGTENS burde spille et online
spil flydene med den linie.

Prøv at finde en server med et lavt antal ping.
....eller start din egen server, og lade andre komme ind, så har du en ping
på 0 ;)

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Jens og Jannie

Dato : 07-10-03 11:55

Hag wrote:
> ...som jeg læser har du ADSL, men hvilken linie?
> ...256/128 elller hvad ?

Jeps 256/128

> Prøv at finde en server med et lavt antal ping.

Tager altid de servere, der har den laveste, men der er som regel kun 2-3
stykker at vælge i mellem under 200, vil der være flere hvis jeg køber
spillet?

> ...eller start din egen server, og lade andre komme ind, så har du en
> ping på 0 ;)

Hvis jeg starter min egen server, kommer der ikke nogen spillere ind, og det
er jo ikke så sjovt, at spille med sig selv. men det er jo nok fordi det er
en demo eller hvad?

Jens