spore
Fra : Hans

Dato : 30-09-03 17:37

Fra : Johnny

Dato : 30-09-03 16:58

Hans wrote:

> [...]

Ja, det kan man godt. Men den mulighed er forbehold myndighederne (læs:
PET, FET og politiet) og teleselskabernes særlige sikkerhedsafdelinger.

Visse teleselskaber har dog nogle avancerede trackingløsninger (som
bruges til f.eks. lastbil-overvågning), hvor man kan spore en telefon
"fysisk" med ned til 200 meteres nøjagtighed.

--
Mvh. Johnny
Telefoner:S/E T310, Siemens S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Hans

Dato : 30-09-03 18:14

Nå ok.. så bliver det avanceret... det er fordi en af mine koleger bliver
chikaneret, men det gider PET vel ikke tage sig af

Fra : Hans

Dato : 30-09-03 18:20

Lige et tillægs spørgsmål.. kan de kun spore opkaldet når personen ringer
til ham, eller også bare når telefonen er tændt..

Fra : Ivan G

Dato : 30-09-03 18:07

"Hans" <jadada@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et tillægs spørgsmål.. kan de kun spore opkaldet når personen ringer
> til ham, eller også bare når telefonen er tændt..

Ja. Men hvis det er et taletidskort har de ikke navn og adresse på ham.
Yderlegere er det enormt svært at få politiet til at tage sig af den slags
chikanerier. Sporing og deslige kommer typisk kun på tale ved mord o.l. Det
letteste er at skifte telefonnummer og gøre det hemmeligt. Så bestemmer du
selv hvem der får nummeret.