CCS tabel..
Fra : Christian

Dato : 30-09-03 15:35

Hej Ng,

Jeg har gået at spekuleret på hvordan man man i en css tabel for
farven til at skifte hver gang man er over en celle. Eksempel kan
ses på onside.dk under nyheder.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-09-03 17:14

Christian wrote:

> Jeg har gået at spekuleret på hvordan man man i en css tabel for
> farven til at skifte hver gang man er over en celle. Eksempel kan
> ses på onside.dk under nyheder.

Hvad er en "css tabel"?

Hvis du vil have en celle i en tabel til at skifte farve, når man fører
cursoren over, kan det gøres CSS' :hover-pseudoklasse:

td {
   background-color: #fcc;
}

td:hover {
   background-color: #f00;
}

Men det virker ikke i Internet Explorer, da den kun forstår :hover i
forbindelse med links.

Alternativet er så JavaScript. Eller endnu bedre: begge dele på een
gang. Jeg har forfattet en lille side omkring det, du ønsker:

   <http://www.daimi.au.dk/~zoolook/misc/cellhover.html>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : jopa

Dato : 30-09-03 17:24

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse

> Alternativet er så JavaScript. Eller endnu bedre: begge dele på een
> gang. Jeg har forfattet en lille side omkring det, du ønsker:

Kan laves med CSS. Check kilde på denne side
www.web-templates.dk

CSS er således
http://www.web-templates.dk/css/index.css

Måske ikke lige det han efterspørger, men det lugter deraf
--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Lobais

Dato : 01-10-03 06:37

> Men det virker ikke i Internet Explorer, da den kun forstår :hover i
> forbindelse med links.

Så kan man vel sætte display:block, og padding på liket, så kan man hurtigt
få lavet det stort

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-10-03 09:30

Lobais wrote:

> Så kan man vel sætte display:block, og padding på liket, så kan
> man hurtigt få lavet det stort

Det kunne man godt - såfremt der altså er noget link. Jeg opfattede
spørgsmålet som omhandlende tabelceller generelt, ergo min bemærkning
omkring Internet Explorers ringe understøttelse af :hover.

onside.dk er i øvrigt noget jammerligt rod i Mozilla (Firebird), så det
var ikke umiddelbart til at se, hvad der henvistes til.