Apocalypse Now
Fra : Anders And

Dato : 10-04-01 16:28

Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan købe Apocalypse Now reg 2.
Den er allerede udgået. Så hvis der er en som har set den et sted og vil
fortælle det vil jeg blive meget glad.
Kim

Fra : Torsten Lund

Dato : 10-04-01 22:20

> Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg kan købe Apocalypse Now reg 2.
> Den er allerede udgået. Så hvis der er en som har set den et sted og vil
> fortælle det vil jeg blive meget glad.
Den er set i Blockbuster i Aalborg Øst.. Som købefilm til 199,-

--
Venligst
/Torsten

<geek>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.
</geek>

Fra : Anders And

Dato : 11-04-01 17:13

Tak for det men jeg fandt den i Tyskland idag. Så den er hjemme.
Kim

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 11-04-01 17:35

Anders And <no@mail.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b1vrb$2hdk$1@tnews.inet.tele.dk...
> Tak for det men jeg fandt den i Tyskland idag. Så den er hjemme.
> Kim

Synd! der kommer nemlig en ca. 53 minutters længere director's cut version
snart. Filmen har repremiere på Cannes i år, og mon ikke det ryster en DVD
af sig inden for en overskuelig fremtid.

hilsen Jesper
www.CinemaZone.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-01 00:02

Jesper Vestergaard <vega@cinemazone.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b211a$2ac3$2@news.cybercity.dk...

> Synd! der kommer nemlig en ca. 53 minutters længere director's cut version
> snart. Filmen har repremiere på Cannes i år, og mon ikke det ryster en DVD
> af sig inden for en overskuelig fremtid.

Jeg synes nu, at den var kedelig og langtrukken nok (apropos tråden om
dårlige "gode" film). Hvis man mener, Kubrick var prætentiøs, skal man da
bare kaste et blik på Coppolas karriere. Det er virkligt kejserens nye
klæder (hej Niels). Kubrick præsterede i det mindste en stabil række af
film, der udforskede og til tider rykkede mediet.

MVH
Jens

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-04-01 00:05

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> skrev:

> [...]
>klæder (hej Niels). Kubrick præsterede i det mindste en stabil række af
>film, der udforskede og til tider rykkede mediet.

Jeg er enig med dig i, at "Apocalypse Now" nok er en af de kedeligste
og mest overvurderede film, der nogensinde er lavet. Men at
sammenligne Coppola med Kubrick, hvad prætensiøsitet angår, er
forkert. Coppola har været meget mere eksperimenterende, hvilket
nødvendigvis må give nogle vildskud, måske flere end godt er, men i
modsætning til Kubrick har han også turdet snobbe nedad, sommetider
med fremragende resultater, som fx i "Rumble Fish". Og så må man lige
huske, at "The Godfather" (den første) er en af de bedste film, der
nogensinde er lavet. Toeren anses af mange for at være endnu bedre,
men det er jeg ikke enig i, selv om jeg er kommet til at synes bedre
om den med årene.

Niels

Niels Søndergaard

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-04-01 18:04

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
> modsætning til Kubrick har han også turdet snobbe nedad, sommetider
> med fremragende resultater, som fx i "Rumble Fish".

Jeg ved nu ikke, om man kan sige, at han "snobber nedad". Rumble Fish er jo
efter sigende en af de film, han selv holder mest af, men den er nok for
postmodernistisk, s/h kunstflip-agtig til mainstream-publikummet, og omvendt
er temaet om ungdomsvold nok ikke ligefrem det, der trækker
art-cinema-kredsen i biografen. Hverken fugl eller fisk, men SVJH kunne jeg
vist meget godt lide den (nu ser jeg så også stort set alt, så det er jo
ingen garanti)..

Coppola har lavet nogle virkeligt fantastiske ting - i hvert fald nogle
virkeligt anerkendte ting (og jeg er enig i dit valg af The Godfather), men
han har også begået en længere række ligegyldigheder (Peggy Sue Got Married,
Jack m.m.), hvor det er svært at se instruktøren. Det ville jo være rart,
hvis man bare kunne tilskrive det nødvendigheden - som simple "bread and
butter"-opgaver, men ærligt talt så har han da ikke lavet noget fornuftigt i
mange år. Alligevel føres han (og han er bestemt selv medvirkende til det)
frem som den store, excentriske, talentfulde og oversete kunstner. Et
billede jeg har svært ved at tro på, når man ser hans noget middelmådige
produktion.

Hos Kubrick finder jeg en stabil række interessante, måske af og til lidt
kedelige, men altid kunstnerisk spændende værker. Hovedparten af hans
produktion er vist ikke ligefrem noget, man sætter sig ned og lader sig
underholde af, men det betyder jo ikke, at de ikke kan indeholde andre
kvaliteter for et publikum, der går efter det. Kubrick var nok mere
art-cinema end mainstream, selvom han da bestemt har lavet værker hen i
retning af det mere populære. Hans datter har iøvrigt udtalt, at han altid
misundte Spielberg, fordi denne mestrede kunsten i at være sentimental og
dermed fænge masserne. Noget Kubrick erkendte, at han ikke formåede.

MVH
Jens

Fra : Henrik Larsen

Dato : 15-04-01 15:48

> [...]
DVD
> af sig inden for en overskuelig fremtid.

Der har længe floreret rygter om en 5-6 timers version. Rygtet taler
faktisk sandt, jeg fik engang en kopi af hele herligheden. Ak og ve,
hvor var den kedelig. Jeg forsøgte at kæmpe mig vej i flere omgange, men
opgav til sidst...

Vh Henrik