Erfaringer med www.billigemobiler.dk
Fra : Jonas Christensen

Dato : 30-09-03 13:26

Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??

En SE T610 til 2000 kr. er næsten for godt til at være sandt... Det leder jo
tankerne hen på mobilimport.dk, men det kunne jo være, man var heldig...

- Jonas

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 30-09-03 13:59

I news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev Jonas
Christensen disse ord:

Jeg faldt også over siden idag.
Jeg undrer mig over at firmaet ikke har noget cvr-nr. Jeg kunne ihvertfald
ikke finde det på www.cvr.dk , eller på deres side.

Men jeg kunne da også godt tænke mig at høre fra kunder, om de er reelle
nok.

Mvh
Rasmus

Fra : Jonas Kofod

Dato : 30-09-03 14:36

Et firma uden CVR-nr er falsk indtil andet er bevist - så jeg antager det er
falsk.
Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er
den ikke

Fra : John

Dato : 30-09-03 16:47

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> falsk.
> Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er

Eller ringe til "ejeren":

Özgür Basoda
Strandvejen 50
5700 Svendborg
+45 60157106

Mvh

John

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 30-09-03 16:59

LOL.... det stinker bare langt væk....!!!!

Dennis

Fra : Jonas Kofod

Dato : 30-09-03 17:05

Er det ikke Strandvejen 59? ("Standvejen 59" for at citere korrekt)

Og er der ikke tilmeldt flere beboere/ejere til den adresse og er flere af
de beboere/ejere ikke opgivet flere gange med forskellige tlf. nr.?

Nej jeg tror jeg sparer mig besværet.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 30-09-03 17:11

nr 58 - sgu

Fra : Jonas Kofod

Dato : 30-09-03 19:42

> Men man kan jo spørge dem ved at skrive: "Hvad er jeres CVR-nr" længere er
> den ikke

Jeg kunne jo ikke dy mig Skrev selvfølgelig.

Svaret lyder at de måske snart får et.

Det kan man jo tolke som man vil. Jeg skal ikke have ny telefon så jeg lader
spørgsmålet være åbent.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 30-09-03 18:40

Det var smuk og solrig dag da Jonas Christensen skrev
news:3f797660$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Er der nogen, der har handlet hos www.billigemobiler.dk??

Som andre skriver i tråden er det vist et temmeligt skummelt firma. De har
helt stjålet designet, og en pæn del af indholdet fra www.thormar.dk.
Jeg kiggede på siden under fortrolighed, her er et lille citat:

"En række firmaer tilbyder dig værktøjer til at besøge web-sites anonymt.
Det vil, naturligvis, afskære os fra at personificere dine oplevelser hos
thormar.dk når vi ikke kan genkende dig, men vi ønsker, at du skal vide, at
de findes."

Jeg undrede mig så over at der stod thormar.dk og besøgte siden. Den er
næsten identisk! En helt igennem fusker der har det firma.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Heidi

Dato : 30-09-03 18:56

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Som andre skriver i tråden er det vist et temmeligt skummelt firma.
> De har helt stjålet designet, og en pæn del af indholdet fra

Og de har heller ikke just haft nogen til at læse korrektur på
teksten...
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 30-09-03 18:59

> Jeg undrede mig så over at der stod thormar.dk og besøgte siden. Den er
> næsten identisk! En helt igennem fusker der har det firma.

Ja, klap nu lige hesten. Teksten er kopieret - klar overtrædelse. Men! Begge
sider er lavet med http://www.oscommerce.com/ som er et open source system
til webshops i PHP, men nøjagtig det layout som de begge har. Så at
Thormar.dk sætter copyright på, er faktisk så-som-så.

Ikke for at forsvare billigemobiler.dk - det minder mig lidt for meget om et
tidligere firma ved navn TeleI..... Men ret skal være ret.

Mvh.
Karsten

Fra : Romeo156

Dato : 30-09-03 22:17

Hej,
Jeg har selv købt hos dem og flere af mine venner har gjort det samme.
For det første er de meget hurtige ved levering, og samtidig også hurtig
med at svare tilbage på spørgsmål. Og som vi har oplevet dem, er de rent
faktisk meget åbne med den situation de er i. Som de selv fortæller er
de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
siges at være ærligt.
Mht opbygningen af deres hjemmeside, så kan enhver IDIOT se at det bare
er en standard hjemmeside fra http://www.oscommerce.com/ - så det er sku
reelt nok. Der er heller ingen grund til skyde fra hoften uden at give
dem chancen!!!
De er rent faktisk meget billige i forhold til andre, og skal man være
forsigtig, kan man betale tlf ved levering, som vi gjorde!! så er man på
den sikre side...

Så mit ord til alle dem som har svinet www.billigemobiler.dk til uden at
de har kunne forsvare sig er, at de tager fejl!

MVH
Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-10-03 10:05

Det var smuk og solrig dag da Romeo156 skrev
news:3f79f3d2$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> er en standard hjemmeside fra http://www.oscommerce.com/ - så det er sku
> reelt nok. Der er heller ingen grund til skyde fra hoften uden at give

Så må det jo være fordi jeg IKKE er idiot at jeg ikke kan se at det er en
standard hjemmeside fra www.oscommerce.com. Designet er fra oscommerce.com,
men en stor del af teksten er nu engang fra thormar.dk, eller du tror måske
at oscommerce har en dansk tekst hvor i thormar.dk indgår?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 14:07

Romeo156 skrev:

>Som de selv fortæller er
>de nye på markedet, og grunden til at de endnu ikke har et CVR-nr er
>fordi de ikke ved om det kan svare sig at holde det kørende... Det må da
>siges at være ærligt.

Hvorfor skulle man undlade at momsregistrere sig, hvis man er i tvivl
om firmaet kan løbe rundt?

Info:
Hvis man omsætter for over 50'000,- om året, så SKAL man være
momsregistreret. Hvis omsætningen er under 50'000,- så er det frit om
man vil momsregistreres eller ej.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : John

Dato : 01-10-03 15:55

> Hvorfor skulle man undlade at momsregistrere sig, hvis man er i tvivl
> om firmaet kan løbe rundt?

Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.

Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
fordel, med mindre firmaet giver underskud

Mvh

John

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 16:04

John skrev:

>Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.

Ja, men du kan heller ikke trække momsen fra på diverse indkøb (bl.a.
indkøb af telefoner).

>Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
>fordel, med mindre firmaet giver underskud

Jeg kan ikke forestille mig, at de kan have en omsætning på under
50'000,- kr, når de ligefrem har mobilerne på lager.

Jeg kan kun tilslutte mig, at det ser mistænksomt ud...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-10-03 16:08

> Du slipper for at betale moms af et eventuelt overskud.
>
> Hvis nu "firmaet" kun omsætter for for eksempel 48.000 kr. er det jo en
> fordel, med mindre firmaet giver underskud

Om du skal betale moms eller ej kommer ikke an på om du er registreret.

Hvis du er et firma skal du indsende dit årsregnskab til Told&Skat og hvis
der af det fremgår at du har omsat for 48.000 kr så vil du blive overrasket
hvis du tror at de kan sidde der til torskegilde og påkræve momsfritagelse
"fordi vi er jo ikke registerede".

Fra : John

Dato : 01-10-03 18:59

> [...]
overrasket
> hvis du tror at de kan sidde der til torskegilde og påkræve momsfritagelse

Er nu ikke min erfaring.

Reglerne er iøvrigt ganske udemærket beskrevet på:

http://www.virksomhedsguiden.dk/moms/0/7

Mvh

John

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-10-03 19:29

> Reglerne er iøvrigt ganske udemærket beskrevet på:
>
> http://www.virksomhedsguiden.dk/moms/0/7

Ja og de giver mig ret i min eneste påstand registrering er IKKE lig
momspligt.

Der er masser af mennesker og virksomheder der er momspligtige og betaler
moms uden samtidigt at have registreringspligt.

Fra : Romeo156

Dato : 30-09-03 23:04

"Hej,

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-03 14:08

Romeo156 skrev:

>Så mit ord til alle dem som har svinet www.billigemobiler.dk til uden at
>de har kunne forsvare sig er, at de tager fejl!

Svinet til? Der bliver (naturligt nok) sat spørgsmåltegn ved
"firmaet".

PS! Du behøver ikke sende dit indlæg to gange.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mista

Dato : 17-10-03 01:34

kan sige at firmaet er reelt nok og de efterfølgende er blevet
registreret på cvr.dk...det skal jo så bare lige tilføjes at priserne er
blevet tilsvarende dyrere så om det kan betale sig??? men man blir ikke
snydt

http://www.kandu.dk/