Ram til nForce2 Ultra 400 MB + Barton 2500~
Fra : Peter Andersen

Dato : 30-09-03 12:18

Jeg har sat mig for at købe et MB + CPU til mit kabinet jeg har
tilovers. Overvejer et MB med nForce2 ultra 400 chipset og en Barton
2500+ CPU. Nogle gode forslag til ram således, at maskinen sparker
røv, uden at det er totalt overkill og spild af penge?

Mvh

Peter
Slet REMOVETHIS i mailadressen for direkte mail.

Fra : JK

Dato : 30-09-03 13:11

On Tue, 30 Sep 2003 13:17:49 +0200, Peter Andersen
<plandersen@REMOVETHISyahoo.com> wrote:

> [...]
>2500+ CPU. Nogle gode forslag til ram således, at maskinen sparker
>røv, uden at det er totalt overkill og spild af penge?

Du kan købe 2 stk. 256 Mbyte (dual ram band derfor 2 stk.) winbond til
355 kr. pr. stk og et soltek FRN2-L eller FRN2-RL.

Alternativt samsung 6 nsec udgaven af pc3200 til 445.

Eller Abit NF7-S. Sidstnævnte har de 4 huller omkring cpu, som nogle
kølere kræver.

Jeg har begge. Soltek'en føles hurtigst, men abit'en kan silent
standby. Det er ret sjældent at andet end Intel bundkort kan silent
standby.
(jeg kører 2.1 GHz på begge med henholdsvist en 1700+ og en 2500+).

hilsen

John

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 18:52

"Peter Andersen" <plandersen@REMOVETHISyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2500+ CPU. Nogle gode forslag til ram således, at maskinen sparker
> røv, uden at det er totalt overkill og spild af penge?

Køb et Abit NF7-S, 2 stænger 256 mb Kingston HyperX, og en Barton 2500+ hos
www.shag.dk (de har nemlig med god stepping, hvis du nu ville overclocke).
Ville ikke købe Soltek bundkortet, da Abit's Nforce2 chipset er testet som
det hurtigste AMD kort, til dato. (Undtagen 64bit cpu'ernes motherboards
self.)
Ville heller ikke købe ram fra et mindre firma som Winbond, men hellere en
af de store producenter, som får bedre anmeldselser og yder en del bedre.
(f.eks. HyperX, Corsair, Geil, eller lign.)

Mvh. Mikkel

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-09-03 20:00

"Mikkel Westh" <mikkelwesth2privat.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> [...]
> af de store producenter, som får bedre anmeldselser og yder en del bedre.
> (f.eks. HyperX, Corsair, Geil, eller lign.)

Jeg kan kun tilslutte mig valget af NF7-S rev. 2.0
Super bundkort.

Køb evt. Corsair PC3200 ram til, det er dyrt, men kvalitet.
Det skal helst være minimum PC3200 hvis du vil på 200 Mhz FSB eller lidt
mere.
256 Mb er forresten ikke meget, hellere 512 Mb.
Jeg vil ihvertfald ikke benytte mindre.