Kombineret tålmodighed og stædigheds-øvels~
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 30-09-03 11:19

Kære alle 4-benede venner!

Jeg, Jenna, har en god øvelse som jeg dagligt praktiserer med min 2-benede
mor. Fordelen ved denne øvelse er at det er hylende morsomt at se hvor længe
hun bliver ved og man får afkølet snuden!

Gå til nærmeste vandskål og stik snuden i... Gerne så langt ned som muligt
og så starter det sjove... Imens du kører hovedet rundt blæser du alt hvad
du kan ud af næsen. Når du er sikker på at i hvert fald 1/4 af indholdet er
ude af skålen hapser du ned i vandet og hiver hovedet hurtigt op.

Gå så væk fra skålen imens du langsomt lader vandet løbe ud af munden! Det
er facinerende at se hvordan vandet sjasker når det rammer gulvet... Det
sjoveste kommer nu, for når der kommer en med en gulvmoppe, skal du sætte
dig og stikke dit kæreste ansigts-udtryk op imens du uskyldigt kigger på det
og når alt vandet så er tørret op går du til den igen!

Jeg kan få vandet til at dryppe ind til jeg er 7 meter fra skålen... Hvor
langt kan du gå?
Jeg kan hælde så meget ud af skålen ved denne metode at Mor skal vride
moppen 5-10 gange før alt vandet er tørret op... Hvor mange gange kan du få
din Mor til at tørre op? Lad os starte en dyst! Man bliver diskvalificeret
hvis man vælter skålen!!!

Jenna
--
Stolt ejer af
Rinnie - 2-benet Dansker / Hollænder

Fra : Pia J

Dato : 30-09-03 11:37

"Rinnie Ilsøe" <adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> Jeg kan få vandet til at dryppe ind til jeg er 7 meter fra skålen... Hvor
> langt kan du gå?

Kære Jenna!

Jeg har et godt trick til at udvide dit repertoire:

Hvor hurtigt kan man få mor til at skifte bukser? Nå man har drukket en tår,
hvad er mere naturligt end at spadsere med fyldte læber over til
skrivebordet og lægge hovedet i hendes skød mens man blafrer med
øjenvipperne og ser på hende med sine mest bedårende knapøjne?

hilsen Max

P.S. - tæller det, hvis man træder i vandskålen og får nogen til at stå på
skøjter i sporene? Jeg forstår det ikke, de klager over mine trædepuder er
som sandpapir, og at mor er træt af røde striber på fødderne - når jeg så
forsøger at bløde dem lidt op, så er det også galt!

Fra : UG

Dato : 30-09-03 12:34

Jeg har lige en tilføjelse:
Find jer ikke i gammelt vand!
Det skal være frisk fra hanen.
Hvis der står noget ældgammelt vand til mig - over 15 min. gammelt!! FØJ
Vælt skålen, så det flyder ud, og kald så på dit menneske, der straks skal
komme med frisk vand.
Det har jeg fået opdraget mine mennesker til!
Hilsen
Laika
Karelsk Bjørnehund
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-09-03 13:32

"UG" <NoSpamfamgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vælt skålen, så det flyder ud, og kald så på dit menneske, der straks skal
> komme med frisk vand.

Hej faktisk er det en meget bedre ide at tage vandskålen ... hvis der er for
lidt vand i og så bære den ind til din mor eller far .. det virker hver gang
... også noget Sandra fandt ud af
hejhils fra Wupper

Fra : Odense

Dato : 30-09-03 16:30

Anne-Marie Prange wrote:
> [...]
> er for lidt vand i og så bære den ind til din mor eller far .. det
> virker hver gang .. også noget Sandra fandt ud af

Vuf
Det er også effektivt at skubbe vand- eller madskålen rundt på klinkegulvet,
hvis den er tom eller vandet er for gammelt - det får dem op af stolen selv
om der er landskamp i tv

--
Molly, Odense

http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=74327&kode=

Fra : mathilde

Dato : 30-09-03 16:18

"Pia J" skrev d. 30-09-03 11:37 dette indlæg :
> [...]
> skrivebordet og lægge hovedet i hendes skød mens man blafrer med
> øjenvipperne og ser på hende med sine mest bedårende knapøjne?

Den kender jeg godt, men jeg går hen til mor som står og laver et eller
andet, det gør hun altid, og så snuser jeg hende bagi:)))))))))))
Så er hun godt nok sjov at se på, men man skal altså samle vand i
kinderne først, ellers bliver hun næsten ikke våd!

Mathildes hund.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-09-03 13:30

"Rinnie Ilsøe" <adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> skrev i en Jeg, Jenna,
har en god øvelse som jeg dagligt praktiserer med min 2-benede
> mor. Fordelen ved denne øvelse er at det er hylende morsomt at se hvor
længe
> hun bliver ved og man får afkølet snuden!

Hej Jenna
Det lyder sjovt det du der har gang i .. men jeg er alt for fornuftig en
hund til den slags siger mor .. men Sandra kunne det og hun var rigtig
dygtig til det kan jeg huske ... held og lykke med aktiveringen af dine
mennesker .. har du mon nogle jeg kan bruge til min mor ...
vufflivuf fra Wupper

Fra : dpl

Dato : 30-09-03 18:43

Hej Jenna!
Når du nu er i gang, skulle du måske prøve dette:
Stikke næsen helt ned i vandskålen, så snude og læber bliver sjak-våde
(og den del kan du jo allerede)! Herefter stiller du dig midt på gulvet
og ryster så meget på hovedet som du overhovedet orker. Min rekord er at
afsætte fede savle-mærker på tre vægge samt loftet på én gang!

Hilsen Nansen (skt. bernhard)
http://www.kishka.dk/dorthes/images/galleri2.html

Fra : Maria

Dato : 30-09-03 18:56

Tue, 30 Sep 2003 19:42:53 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com> skrev:

> [...]
> og ryster så meget på hovedet som du overhovedet orker. Min rekord er at
> afsætte fede savle-mærker på tre vægge samt loftet på én gang!

Jeg kan godt nok ikke være med til konkurrence der, men vi kan da prøve at
lave en dyst om hvem af os der kan nå at tisse mest indenfor om natten mens
mor og far sover. De bliver helt vildt sure på mig, når de står op og
opdager det. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal lade være med at tisse
indenfor om natten.

Sikko

Fra : Leyna

Dato : 30-09-03 23:23

On Tue, 30 Sep 2003 12:19:06 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>Jeg kan få vandet til at dryppe ind til jeg er 7 meter fra skålen... Hvor
>langt kan du gå?

Kære Jenna!

Den slags tricks er da kun for hvalpe!
Næeh, hvis du virkelig vil ha' det sjovt, så skal du bade i et
møgbeskidt vandhul, og så når mor kalder dig ind stæse med 300km i
timen og så se om du kan nå at komme rundt i alle møblerne i huset før
du bliver fanget og smidt i bad.

Kærlig hilsen fra Vaks

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 07:06

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> møgbeskidt vandhul, og så når mor kalder dig ind stæse med 300km i
> timen og så se om du kan nå at komme rundt i alle møblerne i huset før

Mener du sådan her?

http://zoo.fantopia.com/images/muddymax.jpg

Max

Fra : Leyna

Dato : 01-10-03 09:23

On Wed, 1 Oct 2003 08:05:32 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Mener du sådan her?
>
>http://zoo.fantopia.com/images/muddymax.jpg

Godt forsøgt, men det skal altså helst være i stofmøbler, for
lædermøbler er alt for nemme at tørre af.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-10-03 08:03

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> escribió

> [...]
> møgbeskidt vandhul, og så når mor kalder dig ind stæse med 300km i
> timen og så se om du kan nå at komme rundt i alle møblerne i huset

Så skulle i bare se dengang en af mine gode hundevenner prøvede at
begrave et kødben i en vandseng!

Fra : Heidi

Dato : 01-10-03 10:06

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in message news:<kd0knv8so07m9a7cf39fahqr75simi8cqf@4ax.com>...
> [...]
Kære Jenna!!

Jeg synes, at dit trick er gennemtænkt - men, må dog tilføje, at ens
mor med tiden bliver ret upåvirkelig..... Jeg er skotte - og det er
min bror også. Vi er fra naturens side udstyret med et pragtfuldt
skæg, der vel - slag på tasken - kan indeholde 2-3 dl. vand. Denne
vandmængde fordeler sig jævnt på gulvet, når jeg forlader vandskålen.
Min mor har opgivet. Vandskålen står på klinkerne i køkkenet - og så
bliver gulvet vasket hver aften. Min mor gider nemlig ikke at løbe
rundt efter os med håndklæder længere. Jeg praktiserer i øvrigt også
at "finde ting" på bunden af vandskålen. Det er dødsjovt at pruste
rundt i vandet for at fange dem. Disse "ting" ligger i vandskålen,
fordi mit skæg også kan indeholde andre elementer end vand. Og når jeg
så tager en lille tår, ja så kommer der ting i vandet - indtil min mor
- der jo er ansat til den slags - skifter vandet.

Med venlig hilsen Tiger.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 02-10-03 20:56

> Næeh, hvis du virkelig vil ha' det sjovt, så skal du bade i et
> møgbeskidt vandhul,

Jeg kommer til at tænke på, da jeg var yngre og tit luftede andres hunde.
Jeg luftede blandt andet Tanja jævnligt i Bistrup Hegn ved Birkerød.

Dem der kender stedet, ved at der er 5-6 mudderhul i skoven, som mange hunde
elsker at hoppe rundt i..... især på denne tid af året.

En eftermiddag jeg gik rundt med Tanja, kommer der en mand ind i skoven med
2 stor pudler. Krid hvide og helt tydeligt lige kommet ud fra
hundesalonen........ løveklippet og føntørret. 2 hvide skyer.

Jeg tager straks Tanja i snor, da hun var meget social og ville elske at
invitere til leg. Manden siger dog til mig at jeg meget gerne måtte slippe
hende, da hundene trængte til at strække ud og løbe rundt.

Jeg slipper Tanja, og det første hun gør er at hoppe i det mest mudrede
mudderhul, og det næste der sker, er at begge pudler følger trop.

Damn, et syn. Og stakkels mand......... han var tæt på at komme til at
græde.

VH Pernille