Afvikling af jobs til bestemte tidspunkter
Fra : J. Nielsen

Dato : 30-09-03 11:12

Hej!

Jeg har nogle opgaver, jeg gerne vil afvikle på et bestemt tidspunkt på
ugen.

Jeg har et webhotel ved b-one, så jeg har ikke mulighed for at benytte
crontab.

Jeg tænkte, om jeg kunne lave noget a la while(1), som vurderer om det er
blevet tid?

Hvor længe kan en php-proces få lov at køre på serveren?

Skal browser-vinduet være åbent for at processen kan køre - eller kan man
lave et trick af en eller anden slags?

Er der nogen, der har andre ideer?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen
Aalborg

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-09-03 11:19

On Tue, 30 Sep 2003 12:12:04 +0200, J. Nielsen wrote:

> Jeg har et webhotel ved b-one, så jeg har ikke mulighed for at benytte
> crontab.

Har du evt. adgang til cron-lignende funktionalitet på en anden server? -
I så fald kunne du på den anden server have et cron-job, der med
bestemte intervaller kontakter en URL på dit web-site, der får afviklet,
hvad der skal afvikles.

Dine andre idéer med PHP-processer, der kører meget længe, ville jeg
ikke gå efter. Selvom at man principielt godt kan bede PHP om længere
time-out[1] og at den skal ignorere at HTTP-client afbryder[2], så kan
jeg forestille mig alverdens situationer, hvor det i praksis kan give
bøvl. PHP som web-server-modul er beregnet til afvikling af
enkeltstående requests, ikke at køre som services/daemons.

Referencer:
1: http://dk.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php
2: http://dk.php.net/manual/en/function.ignore-user-abort.php

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-10-03 00:07

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I så fald kunne du på den anden server have et cron-job, der med
> bestemte intervaller kontakter en URL på dit web-site, der får afviklet,

Er der ikke nogle steder det bliver tilbudt ? Evt. gratis
(reklame-financeret).

--
Benny

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 30-09-03 21:29

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor længe kan en php-proces få lov at køre på serveren?
>
> Skal browser-vinduet være åbent for at processen kan køre - eller kan man

Jeg manglede noget lignende på et tidspunkt. Jeg løste det ved at tjecke
hvornår funktionen sidst var afvikle hver gang nogen loggede ind på siden.
Herved fik jeg afviklet scriptet en gang i timen (ca). Men det kræver at der
er ofte er besøgende på siden.

Mikkel Andreasen

Fra : J. Nielsen

Dato : 30-09-03 22:46

> [...]
> Herved fik jeg afviklet scriptet en gang i timen (ca). Men det kræver at

Hej Mikkel!

Tak for dit svar. Det lyder som en udmærket løsning, omend den ikke er
fuldendt.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Christian Doeleman

Dato : 01-10-03 09:54

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev:

> [...]
> Herved fik jeg afviklet scriptet en gang i timen (ca). Men det kræver at

Måske kan pseudo-cron bruges?
http://www.bitfolge.de/?l=en&s=pseudocron&style=winter

Faldt over det for nyligt, men har ikke selv testet det endnu...

Mvh,
Christian

Fra : Jimmy

Dato : 01-10-03 06:28

"J. Nielsen" <mail@jbro.NOSPAMdk> wrote in message
> [...]
> ugen.
>
> Jeg har et webhotel ved b-one, så jeg har ikke mulighed for at benytte

Hvordan har de slået muligheden for at kalde "system" fra?

Mvh
Jimmy

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 01-10-03 08:53