Unlock af Nokia 8210 - 3410
Fra : TGD

Dato : 30-09-03 10:11

Har nu gennem nogle år haft en Nokia 8210 uden nogen som helst problemer, og
stadig med det originale batteri. Den er låst til TDC, men nu vil jeg gerne
have den " Unlock ". Jeg har hørt at man kan ringe til TDC for at få en
Unlock kode, som så tastes ind på telefonen - og vupti så er låsen væk.! Har
det sin rigtighed ?. Eller skal jeg gå til en " Unlockér " og betale de
100 - 150 kr for at få den låst op. Jeg besidder også en Nokia 3410, som jeg
købte i Italien da jeg boede der. Den " taler " naturligvis Italiensk -
Engelsk, samt for mig andre uforståelige sprog. Kan jeg få den til at " tale
" dansk via nyt software ?.
Hilsen TDG

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-09-03 10:20

"TGD" <torbengd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan ringe til TDC for at få en Unlock kode, som så tastes ind
> på telefonen - og vupti så er låsen væk.! Har det sin rigtighed

Ja. Teleselskaberne må ikke kræve penge for at låse din mobil op når din
bindingsperiode er udløbet.

Ellers er der en gratis side som kan hjælpe:
http://www.gratisunlock.dk/Unlock.asp

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Doktoren

Dato : 30-09-03 11:12

> Jeg har hørt at man kan ringe til TDC for at få en
> Unlock kode, som så tastes ind på telefonen - og vupti så er låsen
væk.! Har
> det sin rigtighed ?.

Det er korrekt... Du skal bare ringe til TDC og så have IMEI nummeret
parat, og det tlf. du købte mobilen sammen med, så udregner de unlock
koden til dig. Du kan ikke bruge gratis unlock da det er en mobil af
gammelt mærke...

> [...]
Italiensk -
> Engelsk, samt for mig andre uforståelige sprog. Kan jeg få den til

Ja. Du kan høre i unlock gruppen
(news://dk.marked.privat.telefoni.mobil.unlock) eller du kan spørge
hos TDC service center. Jeg har en veninde der har fået dansk menu i
en nokia 2100. Det kostede vist 200 kroner...

Held og lykke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-03 11:37

Doktoren skrev:

>Det er korrekt... Du skal bare ringe til TDC og så have IMEI nummeret
>parat, og det tlf. du købte mobilen sammen med, så udregner de unlock
>koden til dig.

De udregner den nu ikke, de har den liggende i en database. Desuden er
det forskelligt hvor mange informationer selskaberne vil have [*1],
selvom en af følgende burde være rigeligt:

- Det telefonnummer der fulgte med til telefonen
- IMEI-nummeret
- Kontrakt-/aftale-/kundenummeret

[*1] Man kan næsten kun opfatte det som om, at de prøver at stå så
meget i vejen som muligt, når man ønsker at forlade selskabet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610