asus K7V - ny harddisk
Fra : Finn Andersen

Dato : 30-09-03 09:51

jeg har et motherboard asus K7V , hvor jeg gerne
skal have en ny harddisk sat til.
hvad kan jeg sætte i og størrelsen er der hvis også noget med ?

på forhånd tak for svarene
fca

Fra : JK

Dato : 30-09-03 10:25

On Tue, 30 Sep 2003 10:51:21 +0200, "Finn Andersen"
<fa@valtorindustri.dk> wrote:

>jeg har et motherboard asus K7V , hvor jeg gerne
>skal have en ny harddisk sat til.
>hvad kan jeg sætte i og størrelsen er der hvis også noget med ?

Det er svært at sige for nyeste bios er fra

August 2000

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=K7V&Type=Latest

En grænse på 132 Gbyte kan spille ind med dit styresystem (XP skal
have ServicePack1 installeret for at kunne > 132 Gbyte).

Så 120 Gbyte er et godt køb.

Hvis ikke bundkortet kan se hele den harddisk, kan du købe en pci
harddisk controller, ata133, for ret små penge. Den har sin egen bios
og er med på noderne.
F.eks. CMD ata133 til 199 kr.
Den bruger jeg selv på en gammel slave med kun ata33 controller, det
kan man jo ikke leve med i dag.

Men dit K7V har ata66 controller, det er nogenlunde.

hilsen

John