MS Windows
briani 27239
Registreringsdatabasen W2K
Fra : ..::jmj::..

Dato : 30-09-03 08:10

Findes den som en fil man kan finde "et eller andet sted" i Windows?
Jeg spørger fordi jeg gerne ville pille den ud af en ghost, redigere i den
og lægge den tilbage..

...::jmj::..

Fra : Snuden

Dato : 30-09-03 17:38

On Tue, 30 Sep 2003 09:10:27 +0200, "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk>
wrote:

>Findes den som en fil man kan finde "et eller andet sted" i Windows?

Det er ikke "en" fil, det er en 15-20 stykker. De ligger i
%WINDIR%\System32\Config.

>Jeg spørger fordi jeg gerne ville pille den ud af en ghost, redigere i den
>og lægge den tilbage..

Jeg håber du ved hvad du gør.

Snuden

Fra : BOH

Dato : 30-09-03 21:30

Snuden wrote:

> Det er ikke "en" fil, det er en 15-20 stykker. De ligger i
> %WINDIR%\System32\Config.

> Jeg håber du ved hvad du gør.
>
> mvh

Jeg har med succes flere gange redigeret i disse filer.
Start REGEDT32 Stil dig på HKEY_LOCAL_MACHINE og brug load hive fra File
menuen. Du kan nu browse til filerne sam, security, software eller system.
Du bliver spurgt om et navn (eller lign.) du kan kalde den hvad du vil,
f.eks. "work".
Du vil nu få den (work) som ekstra punkt under HKLM.

Husk at bruge Unload hive når du er færdig med redigeringen.

Og du ved selvfølgelig at man skal være forsigtig, og vide hvad man laver i
registry...

--
Mvh Morten

Fra : Simon

Dato : 01-10-03 00:35

"BOH" <mbn_cool@homtail.com> wrote in

> [...]
> den hvad du vil, f.eks. "work".
> Du vil nu få den (work) som ekstra punkt under HKLM.

Hvad er mon årsagen til at det er lavet så tåbeligt ?

I gamle dage editerede man bare win.ini og man var ikke i tvivl om hvilke
filer man arbejdede i.

Hvad er der iøvrigt af registry backup mulighed i win2000 (open files) ?

Kan man selektere den backup kopi som laves under boot, og så gemme dem ?

Fra : Snuden

Dato : 01-10-03 19:22

On Tue, 30 Sep 2003 23:35:13 +0000 (UTC), Simon <simon@simon.> wrote:

>"BOH" <mbn_cool@homtail.com> wrote in

>Hvad er mon årsagen til at det er lavet så tåbeligt ?
>
>I gamle dage editerede man bare win.ini og man var ikke i tvivl om hvilke
>filer man arbejdede i.

Til gengæld skulle man boote hver gang man ændrede noget :)

>Hvad er der iøvrigt af registry backup mulighed i win2000 (open files) ?
>
>Kan man selektere den backup kopi som laves under boot, og så gemme dem ?

Lav en backup af System State (hvis du bruger den indbyggede mulighed)

Snuden

Fra : Simon

Dato : 06-10-03 10:59

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

> Lav en backup af System State (hvis du bruger den indbyggede mulighed)

Og det udløser det alvorlige problem at man ikke kan redirecte systemstate
filerne ved restore, så dette er heller ikke så smart

Fra : Snuden

Dato : 06-10-03 18:42

On Mon, 6 Oct 2003 09:58:33 +0000 (UTC), Simon <simon@simon.> wrote:

>Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

>Og det udløser det alvorlige problem at man ikke kan redirecte systemstate
>filerne ved restore, så dette er heller ikke så smart

Det er heller ikke meningen med restore af System State.

--
Snuden

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-10-03 06:30

"BOH" <mbn_cool@homtail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk at bruge Unload hive når du er færdig med redigeringen.
>
> Og du ved selvfølgelig at man skal være forsigtig, og vide hvad man laver

Det ser ud som om det er det jeg har brug for!
Problemet er jo, at det drejer sig om en installation, hvor bundkort er
"brændt" af, så disken skal over i en ny maskine med et andet chipsæt. Hvis
jeg havde haft et MB med et tilsvarende chipsæt havde jeg intet problem
haft. Jeg ved hvad jeg skal tilføje i reg., og nu tyder det på at jeg kan
komme ind og tilføje det jeg har brug for...
Jeg skal nok være forsigtig
...::jmj::..

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-10-03 07:21

"BOH" <mbn_cool@homtail.com> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
>
> Husk at bruge Unload hive når du er færdig med redigeringen.
>
> Og du ved selvfølgelig at man skal være forsigtig, og vide hvad man laver

Lige et tillægsspørgsmål:
Jeg har brug for at tilføje nogle værdier i:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CriticalDeviceDatabase\
primary_ide_channel]

Men når jeg loader en system-hive fra problembarnet, får jeg kun
"ControlSet001" og "ControlSet002"
Er det et andet hive jeg skal loade, eller skal jeg tilføje den nøgle og de
værdier jeg har brug for under en af ovenstående?

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 21-10-03 19:34

Start\kør regedit

Carsten